Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av KATARINA
enligt storlekstabellen ska man ha small om man är under 1,63 och "slank" men jag tycker nog att bra mycket större personer kan ha den. Jag är 1,70 och väger över 70 kilo och medium har jag på kortaste eller näst kortaste längden.
Användarens profilbild
Av Helena
Jaså funkar inte Ringon bra utanpå ytterkläder??? Jag behöver en ringsjal främst till utomhusbruk. Fast jag har inte så bylsiga kläder själv, fast Miles har ju overall.
Användarens profilbild
Av Helena
Katharina skrev:Jag har dunjacka, Leo har tjock overall och jag är väl inte så jättesmal 174 cm o 80 kilo och jag tycker den är för kort för att krångla i och ur, tex till bilen och i affärer. Mayan är ju mycket längre vilket gör den smidigare då. Mayas tyg är bättre mot våra ytterkläder, i Ringon glider Leo runt.

Jag har därför lite beslutsångest om jag ska sälja eller behålla mayan. Men till sommaren kommer jag nog bara använda Ringon, tror jag... :?
Det känns som om det borde finnas en specialkonstruerad ringsjal för vintern, där tyget inte glider alls där barnet sitter, och kanske ett annat tyg vid ringarna så att det glider bra där. Eller så får vi skaffa någon typ av overaller som inte är så hala, men var får man tag på sådana?
Användarens profilbild
Av Ingrid
Jag tycker att det verkar som att folk har väldigt olika form på axlarna och det gör att olika ringsjalar sitter olika bra, beroende på vem som bär den. Sedan kan väl tyget spela roll i viss mån, om man tycker det är skönare med ett smidigt, tunt tyg eller ett kraftigt, stadigare tyg. När kunder provar här hos oss så kan en ringsjal sitta som smäck på en person direkt, medan det inte alls går att få till det på en annan hur man än fixar och flyttar och drar. Och det är ju så att en del har smala, tunna axlar medan andra kan ha breda kraftiga axlar och så allt däremellan. Sedan beror det väl också lite på hur halsen ser ut och även bysten. Så tyvärr tror jag inte att det finns någon ringsjal som kan bli bäst för alla. Det bästa är om man kan få tillfälle att prova och känna efter själv innan man köper.

/Ingrid
www.babydesign.se
Användarens profilbild
Av Helena
Ingrid skrev:Jag tycker att det verkar som att folk har väldigt olika form på axlarna och det gör att olika ringsjalar sitter olika bra, beroende på vem som bär den. Sedan kan väl tyget spela roll i viss mån, om man tycker det är skönare med ett smidigt, tunt tyg eller ett kraftigt, stadigare tyg. När kunder provar här hos oss så kan en ringsjal sitta som smäck på en person direkt, medan det inte alls går att få till det på en annan hur man än fixar och flyttar och drar. Och det är ju så att en del har smala, tunna axlar medan andra kan ha breda kraftiga axlar och så allt däremellan. Sedan beror det väl också lite på hur halsen ser ut och även bysten. Så tyvärr tror jag inte att det finns någon ringsjal som kan bli bäst för alla. Det bästa är om man kan få tillfälle att prova och känna efter själv innan man köper.

/Ingrid
www.babydesign.se
Det är ju det som är så jobbigt med ringsjalar, att man kan bli så besviken när man köpt en som inte funkar bra. Med långsjalar har jag alltid blivit väldigt nöjd, när jag väl lärt mig knyta sjalen. Men med ringsjalar känns det mer som om man köper "grisen i säcken" om man handlar på internet.
Användarens profilbild
Av Fiffi75
Ja men då får du väll komma hit till Västerås och prova live då?!? Ska vi försöka en gång till att få till en sjalträff?
Användarens profilbild
Av Helena
Fiffi75 skrev:Ja men då får du väll komma hit till Västerås och prova live då?!? Ska vi försöka en gång till att få till en sjalträff?
Jag har ju varit hos Ingrid, fast jag provade ju bara Ringon dum som jag var. Fast sen ska ju ringsjalarna gärna vara billiga också, tycker jag. Känns ju inte så roligt när de kostar lika mycket som en långsjal.

Gärna sjalträff, fast kanske någon gång i april.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?