Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av johanna
Usch vad svårt det är att välja! Jag ska ju skaffa en sjal till, för Storchen är ju bara fööör lång för "snabbvarianterna". Jag vill kunna knyta ryggsäck, höft-X och gärna nån magknytning, fast verkar finnas nån "mag-ryggsäck" som jag har missat så det blir väl samma som på ryggen då. Eg. skulle jag vilja kunna knyta dubbel-X men då måste jag väl ha en längre, tror jag.

Frågan är, räcker Didy storlek 4? (3.7m) Eller måste jag ha strl 5 (4.2m)? Jag är 180cm lång och har väl storlek 42 sisådär. Vad tror ni? (Och framför allt, vilken färg ska jag köpa? :lol:)
Användarens profilbild
Av johanna
Ja, det är verkligen förskräckligt! :) (Vilka problem man har...) Dels är jag sugen på Wellen Silber (inspirerad av din ;)) men så tycker jag Indio Svartvit är så fin också. Och vissa av de randiga. Det beror på dagsformen :D vissa dagar vill jag ha färg!! medan jag andra dagar känner att jag hellre vill ha en lite svart. Jag kanske ska skaffa en färgrann ringsjal (Krustistel...?) och en svart/grå Didy?

Jag måste kanske göra ett experiment med Storken och tråckla olika längder på den eller nåt. Svårt är det i alla fall!
Användarens profilbild
Av Anna
Jag är 160 lång och väger 62kg och tycker 4.1m storken är jättebra längd. Man får inte tyg över så det stör i ryggsäck och höft X och dubbel x går fint. Innan jag fick liiite mage och när Hugo var något kilo lättare så kunde jag knyta omslutet med men nu går det inte längre. Räclker till mycket utan att kännas krånglig helt enkelt.
Användarens profilbild
Av emmahawk
Jag har samma erfarenhet av 4,1 som Anna. Är 178 lång och ca 60kg, och knyter omsluten x på ryggen med precis lagom tampar fram. Det är konstigt vad stor skillnad en halvmeter gör, jag har en urspungligen 5,2 men avkortad t ca 4,7m didy också och den känns som massa mer tyg! Ahh vilket härligt problem att bestämma färg! Jag dregglar för fullt över wellen-varianterna! :D
Användarens profilbild
Av Hella
I torsdags beställde jag en 3.7 meters didymos, men jag ringde idag och ändrade min beställning till 4,2 istället. Jag provade och provade med min 5,2 meters, och jämförde hur mycket tyg det blev över med olika knytningar (jag är höggravid och knyter med tvååring nu, men jag försökte göra avdrag för det också) och bestämde mig ändå tillslut för att jag vill ha en 4,2 meters för säkerhets skull. Jag beställde färgen LISA och kommer att få vänta på sjalen ett par veckor. Skulle den sen vara för kort så skulle jag förmodligen få vänta ett par veckor till innan en längre kom, och jag vill ju inte vänta. Dessutom kom jag på att det går att göra korsknytningen med 4,2 meter, och det är ju en knytning som man har stor användning för. Ryggsäck knyter jag med tyget korsat över bröstet, och OM det blir för mycket tyg över så kan man ju antingen knyta det på ryggen eller göra en ögla i knuten eller nåt.
Om sjalen är för lång får jag ju anledning att skaffa en hoppiz också vad det lider.

Lycka till med färgval!
Användarens profilbild
Av johanna
Tack för råden! Eftersom ni är så överens om att 4,1 är bäst gjorde jag slag i saken och beställde en Didy storlek 5 (4,2m). Så nu blir det till att vänta vid brevlådan!

Och det blev en Wellen Silber tillslut. Jag var sugen på en Eva också men jag återvände till att stirra suktande på Wellen Silber så då blev det den. Tänkte sy mig en riktig färgorgie till ringsjal istället!
Användarens profilbild
Av April
Och det blev en Wellen Silber tillslut. Jag var sugen på en Eva också men jag återvände till att stirra suktande på Wellen Silber så då blev det den.
Åhhh, den är säkert JÄTTEFIN!!! Jag har ju sett Lin´s blåa och den grå är säkert hur fin som helst... Det blir till att återkomma med fotografier!!! :-D

Kram
Användarens profilbild
Av johanna
Lin skrev:Åh vad roligt!!! Grattis till ditt sjalval! Längtar redan efter bilder som jag hoppas du kommer lägga ut så fort du fått hem den... :wink: Jag velade jättemycket mellan Silber och Aqua, och hade det inte varit för att jag redan hade en Leo Natur, som jag tyckte var lite väl nära Silber på färgskalan, så hade det definitivt blivit en sån. Den ser jättefin ut på Didymos egna bilder!!
Ja visst gör den! Den "fastnade" direkt. Jag borde väl hinna få den till typ imorgon bitti va? Visst? ;)

Jag läääängtar...får väl ägna mellantiden åt att designa ringsjal.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?