Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av HH
Hjälp!!!Behöver mönster till en hätta!! Var kan jag hitta det? Någon som har hittat ett bra mönster?

Jag har då sökt och sökt och till och med provat göra ett på fri hand, menn det blir som inte bra. SÅ snälla kom med tips jag vill ha en sån där gullig en till min lilltjej!
Användarens profilbild
Av 4ungar
nopp inte jag heller 8)
Användarens profilbild
Av HH
nej!!! :cry: hur ska jag då göra???har inte tålamod att knåpa ihop ett eget, antingen blir den förstor bak, eller fram eller så blir den toppig el för tight..... Är det någon som skulle har jätte lust att hjälpa mig....SNÄLLA.. :wink:
Användarens profilbild
Av äpple
Kontrollfråga: menar du en sån hätta där bakstycket är så större än själva mössan så att det bildas som en "volang" i bakkant? I så fall har jag inte sett nåt mönster :-P :wink:
Men borde inte ett sånt mönster finnas i nån av de nu så populära sy-böckerna från 70- och tidigt 80-tal? Såna hättor var väl jättepoppis då?
Användarens profilbild
Av sofiutane
Vad är det för storlek du vill ha?? Jag har ett gammalt mönster som kanske kan gå att scanna och skicka (har inget bläck i skrivaren så jag kan inte kopiera). Mönstret är 6-12 mån.
Användarens profilbild
Av zandrama
sofiutane skrev:i den här ottobre finns också ett mönster. 1-2007

http://www.ottobredesign.com/lehdet_js/ ... s_0107.pdf
Den vill jag ha! Har du det mönstret? Eller måste jag beställa från Ottobre? Hur lång tid tar det då?
Användarens profilbild
Av äpple
äpple skrev:Kontrollfråga: menar du en sån hätta där bakstycket är så större än själva mössan så att det bildas som en "volang" i bakkant? I så fall har jag inte sett nåt mönster :-P :wink:
Men borde inte ett sånt mönster finnas i nån av de nu så populära sy-böckerna från 70- och tidigt 80-tal? Såna hättor var väl jättepoppis då?
Så det var en "vanlig" babymössa du var ute efter ändå :?: Anledningen till min kontrollfråga var att jag tyckte det var konstigt att en sån framstående sybloggare som florin :urule: inte hade hittat nåt bra köpemönster då jag tycker babymössmönster finns lite överallt. Men hon är väl så duktig på att göra egna mönster :blahblah:

Nåväl, jag har precis gjort en babymössa aka hätta från Ottobre 5/2006.
Bild

Jag tycker var ett helt funkis mönster. Jag var dock såklart tvungen :roll: att modifiera lite med knytbanden. Skulle nästan tro att mönstret i Ottobre 1/2007 är mer åt det hållet också när jag tittar på länken sofieutane postade.
Användarens profilbild
Av sofiutane
zandrama skrev:

Den vill jag ha! Har du det mönstret? Eller måste jag beställa från Ottobre? Hur lång tid tar det då?
Nä, tyvärr har jag inte det. VILL!!! Har bara sett och trånat...
Användarens profilbild
Av HH
Vill bara skicka ett WWWWWHHHHHHOOOOOO till alla fantastiska människor som har varit/är till så stor hjälp! Fantastiskt va alla är snälla! :D
Användarens profilbild
Av zandrama
sofiutane skrev:
zandrama skrev:

Nä, tyvärr har jag inte det. VILL!!! Har bara sett och trånat...
Nu har jag beställt den... Hoppas det inte tar för lång tid bara... :roll:

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?