Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Staxson
Hej allesammans! :D

Jag har en liten fråga till er och den lyder så här: Jag har en liten dotter på ett par veckor och vi riktigt myser i vår trikå sjal. Men jag börjar nu bli sugen på en vävd men vet inte vart jag ska börja kika. Jag är 1,62 lång och normal byggd, dvs inte pinnsmal men heller inte mullig. Vilken längd bör jag då ha på sjalen och rekomenderar ni nån speciell vävd sjal som nybörjar sjal??

Tacksam för alla tips och svar jag kan få!
Mvh//Fredrica.
Användarens profilbild
Av diddeldi
jag tycker du ska satsa på 4,7 meter och den färg du tycker bäst om :D . har du några du funderat på?
Användarens profilbild
Av primusbarn
Jag är också novis så jag är kanske inte rätt person att komma med råd. Men min första vävda var en gauze och jag tycker den var/är lätt att knyta. Den är dessutom en av de svalare sjalarna och det passar ju bra nu när sommaren kommer.
Jag köpte en ganska kort sjal (4,2 m), men jag är ganska smal så jag kan göra de flesta kytningar med den. En storlek större (vad det nu blir, 4,6 kanske?) borde nog räcka gott och väl.
Av Staxson
jag vet faktiskt inte....tycker det är hemskt svårt, finns så mycket fina sjalar så man blir tokig! Men går det att använda vävda sjalar även till bebisar som inte är mer än 2mån??
Användarens profilbild
Av Camilla74
Staxson skrev:jag vet faktiskt inte....tycker det är hemskt svårt, finns så mycket fina sjalar så man blir tokig! Men går det att använda vävda sjalar även till bebisar som inte är mer än 2mån??
Absolut! :D
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Camilla74 skrev:
Staxson skrev:jag vet faktiskt inte....tycker det är hemskt svårt, finns så mycket fina sjalar så man blir tokig! Men går det att använda vävda sjalar även till bebisar som inte är mer än 2mån??
Absolut! :D
Instämmer med föregående talare!

Hos oss hade jag nog börjat bära mest i vävd vid två månader, gav bättre avlastning för min tungklump! :wink:

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?