Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Helena
Jag undrar vilka trikåsjalar som krullar sig i kanterna, det verkar ju vara flera stycken. Min babybundler gjorde det ju inte i allafall. Hur är det med Sinon?
Användarens profilbild
Av Mi
Min Moby gjorde INTE det :)
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Jag tyckte att mobyn hade såna tendenser. Inte krulla sig så mycker kanske, men kanterna blev uttöjda och sladdriga :roll:
Användarens profilbild
Av nennie81
Ni som har trikå-sjalar som INTE krullat sig, hur är de fållade??
Har köpt 5 m jersey-tyg som jag ska sy två "ge-bort" sjalar av så att jag kan låta mina gravida vänner åka "grädd-filen in i sjalarnas förtrolla(n)de värld :wink: :roll: men har inte riktigt bestämt mig för hur jag ska fålla kanten...

hatar egentligen att dubbelfålla sjalar för det tar såååå lång tid och nu har jag alltså fått för mig att jag ska fålla drygt 23m tyg :roll: :roll:
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Min som hamnade nånstans mittemellan (moby) :roll: var inte fållad alls utan bara sydd med någon söm längs med kanten: overlock kanske?
Användarens profilbild
Av Bina
Moby & Sino krullar sig
Användarens profilbild
Av Jennelii
Jag tycker inte min moby gjorde det.. *älska*
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Jag tyckte inte heller att min moby krullade sig. Däremot kan jag hålla med vem det nu var som sa att kanterna blev lite uttöjda och då "vågade" sig lite.

Fållen på Mobyn är någon sorts overlock (?), så jag skulle jämställa det med att kanten är sicksackad (tätt, sicksackad).
Av Carina
Kaffemoster skrev:Jag tyckte inte heller att min moby krullade sig. Däremot kan jag hålla med vem det nu var som sa att kanterna blev lite uttöjda och då "vågade" sig lite.
Exakt så tycker jag om vår Moby också.
Fast jag trodde det var denna "vågade" kant som man menade när man sade "krullar sig". *s*
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
Jag har en moby och en babybundler och ingen av dem krullar sig. De är båda overlockade.
Användarens profilbild
Av aneeha
minimundus krullar sig inte alls. bara sydd med nån specialsöm i kanten, ej fållad.
strechar nästan bara på tvären, kan det vara förklaringen?
Användarens profilbild
Av Kristina
Hug-a-bub och Sino krullar sig (mest irriterande på huben), BaBu gör det inte.
Användarens profilbild
Av nennie81
så om man ska sy en trikåsjal (läs fålla) och inte har tillgång till overlock-maskin vad rekommenderar ni då??

sy med kantband, sick-sacka eller med dubbelfåll??
Användarens profilbild
Av Scharlott
Bär min Jesper i BabyBundler och Cuddly Wrap och de krullar sig INTE.
Användarens profilbild
Av Mia
Kaffemoster skrev:Jag tyckte inte heller att min moby krullade sig. Däremot kan jag hålla med vem det nu var som sa att kanterna blev lite uttöjda och då "vågade" sig lite.
Håller med!!

Hug-a-Bub (fållad) krullar sig, KariMe (ofållad/inte heller overlockad tror jag) krullar sig, Sino (fållad?) krullar sig...

Mobyn, Babun och Minimundus beter sig likadant tycker jag.

Just därför tycker jag bäst om Mobyn för av de som inte krullar sig är den smidigast!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?