Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av karro54
Hej!

Är det någon skillnad? Någon som har testat båda??

En gås har jag redan, men har tänkt köpa en mimmis krinklade.

Jag har insett att det är svårt att ha en sjal, speciellt när man har en kräkbäbis. Dessutom är jag sugen på en vit som jag ska färga.
Användarens profilbild
Av jag71
jag har en mimmis krinklade och har nu fått chansen att känna och klämm lite på några "gåsar". Min mimmis tycker jag var mycket mjukare (min är i och för sig använd i två år men den var mjuk och go redan som ny). Jag är ju inte så där otroligt duktig på hur tyger är vävda men jag tyckte att mimmis var tätare vävd men den kändes inte tjockare snarare tvärtom. En skrykelgås är annorlunda i skrynklorna mot en mimmis. Mimmis är mer jämna skrynklor. Alltså mimmis skrynklor är mer parallella och gåsarnas var lite hullerombuller.

Och jag skulle fortfarande inte köpa en gås utan jag skulle köpa en mimmis. Den lila gåsen är ju så läcker men då kan man ju ta en vit mimmis krinklade och färga. :wink:
Användarens profilbild
Av frida
SQ skrev:Jag har haft både Gås och Mimmis. Mimmissjalen var rent värdelös, knytningen bara gled och gled hur jag än bar mig åt. Men den kanske inte är tänkt att passa till en 11 kgs 2åring heller? Snygg var den iaf. :)
Jag har SQs gamla Mimmis och den är inte värdelös! :D (smaken som baken igen)
Håller med om att knuten glider tex om man gör ett ryggomslut, den första knuten på bröstet som är enkel vill glida medans man håller på med ändarna. Men med lite trix är det inget problem. Att den är anings glatt gör att den är smidig att få till på ryggen ist.
Bar några timmar igår och idag fick den jobba till dagis. Tycker verkligen om den.
Smidig och snygg! :)
Användarens profilbild
Av karro54
Jag vill främst ha den i sommar och Leia är inte 6 veckor än så då blir detnog en sån... Fast jag har inte bestämmt vilken färg än... :roll:
Någon som har förslag??
Användarens profilbild
Av Lindiwe
Jag har en rosa som jag nog kan övertalas att sälja om du vill ha den färgen. Den är ganska ljust rosa så, beroende på vilken färg du vill ha, borde det ju gå bra att färga den också. Anledningen till att jag är villig att sälja den är att jag har lyckats köpa på mig för många sommarsjalar. Jag tycker annars att den är jättefin och skön!
Användarens profilbild
Av karro54
ja, jag är intresserad! Tänkte färgaden lila eller någon blå ton och då går det nog färga över en rosa!! PM:ar dig!
Användarens profilbild
Av karro54
Nähä... det gick inte PM:a... Men hur mycket vill du i så fall ha för den??
Användarens profilbild
Av jag71
SQ skrev:Jag har haft både Gås och Mimmis. Mimmissjalen var rent värdelös, knytningen bara gled och gled hur jag än bar mig åt. Men den kanske inte är tänkt att passa till en 11 kgs 2åring heller? Snygg var den iaf. :)
Jag bär ju mina tvååringar i den och även skrutt som hunnit bli tre år. :lol: Tycker den är underbar. Ja, Skutt väger lite över 16 kilo och det går bra.

Jag bar ju mina små i den när dem var yttepytte. Jag var sjuk så jag kunde knappt göra någonting men en av mina små vägrade att somna iom hon inte blev buren och det var helt klart smidigast med mimmis krinklade.
Användarens profilbild
Av Lindiwe
karro54 skrev:Nähä... det gick inte PM:a... Men hur mycket vill du i så fall ha för den??
Jag har precis skickat ett pm till dig. Min inbox var för full, jag tror att jag shoppar för mycket... :oops:

Elden Ring offers a dizzying array of build option[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?