Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Åh, jag blir ju galen, ju mer jag försöker sätta mig in i ämnet, desto mindre säker blir jag på vilken sjal jag vill ha!

Har två barn sedan tidigare, båda har burits massor i selar, på armen och fuskat lite med vävda sjalar. Nu väntar jag trean och vill ha en bra trikåsjal. Saken är den att det får gärna vara en elastisk långsjal, för jag vill kunna variera knytningarna om möljligt, de andra två har inte varit så pigga på att ligga i vagga tex. Men till tvåan hade jag en Didymos som jag tyckte var otroligt mycket tyg och jag fick liksom aldrig snurr på det hela. Tänkte ta revanch nu!?

Jag var nästan säker på att det skulle bli en Moby eller en BaBu denna gång. Men nu när jag läser här så är det många som skriver att de absolut skulle ta en UBW eller Hug-a-bub till ett sommarbarn och min knodd kommer födas i april, så jag antar att jag kommer använda en elasktisk sjal som mest i sommar och fram tills i höst. Då hoppas jag vara så frälst att jag har lust att ge mig på vävd långsjal igen! =)

Mina kriterier är att den ska vara elastisk, långsjal, men inte föööör lång då jag är ganska nätt och smal, helst 4,6 m snarare än 5,4 m om ni förstår. Lätt att få till knytningarna, gärna avsmalnande ändar, men helst kunna bära även på ryggen i en övergångsperiod. Priset är sekundärt men gärna billig såklart.

Ska jag ta någon av de fyra ovan, eller är kanske Tricottin mer något för mig? Vill så gärna veta vilken som är "min" sjal liksom... =) HJÄLP!
Användarens profilbild
Av Ester
Klart att du ska få hjälp....men jag vet inte om jag är rätt person att göra det, men jag säger det lilla jag kan.

Om du vill ha avsmalnande ändar går ju Babun bort, UBWn kan jag inte något om, har aldrig ens sett en. :?

Mobyn är ju billig och folk verkar mycket nöjda med den. :)

Hug-a-Bub har jag testat, den är smidig och även om den är lång den med så upplevde jag den inte som så mycket tyg. Säkert en fantastisk sommarsjal, men tyvärr är den ju dyr istället.
Kankse du kan få tag i en begagnad?!

Själv hade jag en Babu tills alldeles nyligen och den var alldeles fantastiskt mysig och avlastade suveränt, men som sagt jag har ju inte använt den i sommarvärmen...

Så mitt råd blir väl mobyn
eller Hug-a-Bub om du hittar en begagnad för lite billigare :D
Användarens profilbild
Av Ingetora
Jag vill gärna ha all hjälp jag kan få! =)

Varför valde du en Babu istället för alla de andra som finns? Jag _måste_ ju inte ha avsmalnande ändar, utan tänker mig bara att det skulle vara bra!?

Hug-a-buben kan man inte bära på ryggen i väl? Fast å andra sidan vet jag ju inte om jag kommer göra det redan i sommar heller, då är ju bebben så liten. Så det kanske inte är med i bilden över huvudtaget?
Användarens profilbild
Av Alven
Min David är född i april, men tyvärr upptäckte jag inte sjalvärlden förrän i augusti. Då köpte jag en Moby Wrap, och den höll sig bra fram till strax före jul, då David vägde knappt 10 kg. Den har avsmalnande ändar, och trots att jag också är smal blir det inte så mycket tyg över även om den är 5,5 meter lång.Jag TROR att mobyn är bland de stummaste trikåsjalarna, så den håller längre än tex hug a bub.

Du KAN bära på ryggen med Mobyn, men det är inte lätt. Men huggen går det inte alls vad jag vet... Men jag skulle ha satsat på en Moby om jag var du, för jag gillar min Moby skarpt!
Av MariaL
Hejsan!

Här har ni ytterligare en nybörjare i samma sits som Ingetora. Jag ligger nästan sömnlös om nätterna och funderar på vilken sjal som är bäst för en aprilbaby.
Har nästan bestämt mig för en Hug a bug men det finns aldrig några anvisningar på hemsidorna om hur man knyter den. Finns det någon som kan beskriva?
Sedan har jag läst att Hoppiz skall vara bra på sommaren, men var kan man köpa den?
Hoppas det är okey att jag lägger till lite extra frågor här.

Hälsningar Maria
Användarens profilbild
Av Ingetora
Alven!

Jag har hela tiden mest varit inne på Moby tror jag. Men varenda gång jag nästan bestämt mig så kommer någon med vettiga synpunkter som gör att jag blir osäker. Det är ju iofs. bara trevligt med fler synpunkter... =) Men svårt!
Användarens profilbild
Av Helena
Jag tror inte att det är så väldigt stor skillnad på t ex Babybundlern och Moby Wrapen, så man behöver nog inte ligga sömnlös och grubbla på om den ena är bättre än den andra.
Fast det där med värmen är kanske något att tänka på. Då är ju Hug-a-Buben och tydligen Pikku-ruun svalare.
Användarens profilbild
Av Anna
Om man funderar mellan babu och moby så tror jag moby till somamrbarn. Bara genom att titta på två nya förpackade så inser man att mobyn måste vara mindre tyg helt enkelt. Den är lite smalare och har avsmalnande ändar. Hug-a-bub är ju jättesnygg tycker jag men det ärju lite olika bud om hur den avlastar. det beror väll lite på plånboken med. UBW har ju fördelen att den regleras med ringar om du nu har lite dåliga knyt vibbar sedan tidigare.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?