Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Helena
Inte så bra bild, men kolla hur benen är på barnet på bilden till vänster.
Så har jag aldrig burit med sjal.
Bild
Användarens profilbild
Av Fiffi75
Ja men så har jag sett på flera bilder! Och de verkar ju ha sjalen helt ihopkorvad vid halsen. Vad starka de måste vara jag tycker det känns som strypvarning när sjalen hamnar så. Kul att se bilder från andra länder tycker jag.
Användarens profilbild
Av Helena
Fiffi75 skrev:Ja men så har jag sett på flera bilder! Och de verkar ju ha sjalen helt ihopkorvad vid halsen. Vad starka de måste vara jag tycker det känns som strypvarning när sjalen hamnar så. Kul att se bilder från andra länder tycker jag.
De behöver nog maximal rörelsefrihet med armen, och därför har de sjalen så nära halsen. Men jag hatar att ha min korta bärabarn sådär, jätte äckligt.
Användarens profilbild
Av April
Ja, snacka om muskler ;-) Ser ju så tungt ut när man ser många av korten med barn från andra länder och deras bärsätt... Men de kanske bär så "från start" och sedan blir väll bara muskelmassan störr och störr, ju mer barnet växer...

Kram
Användarens profilbild
Av Suskiv
Helena skrev:Inte så bra bild, men kolla hur benen är på barnet på bilden till vänster.
Så har jag aldrig burit med sjal.
Bild
Jag har gjort det men det var inte meningen. Skulle visa vagga i ringsjal med Tova och ja hon gillar ju inte att ligga ner i sjalen så hon började kränga och jag satte henne upp. Då hamnade hon med benen framtill. Det var inte särskilt bekvämt, men hon kunde snabbt och smidigt hoppa ur sjalen. Jag rekommenderar ingen att bära på det sättet.

Och att ha sjalen sådär vid halsen måste vara superjobbigt. Jag blir nojig ocm bära barn sjalen korvar ihop sig mot halsen.
Användarens profilbild
Av Bella
Fast dom (kvinnorna på bilden och deras "systrar") verkar ju inte vara så himla noga med sina knytningar. Upp med ungen och iväg! Lite charmigt på sitt sätt, även om vi tycker det ser obekvämt ut. :D
Användarens profilbild
Av Helena
Fast jag förstår inte riktigt, om man har burit barn i generationer, så borde man väl utveckla det allra bekvämaste sättet att bära. Så känner ju jag att jag gör, jag menar håller på och finjustererar saker.
Användarens profilbild
Av tinaw
Jag bar Samuel med tyget korvat över axeln, kom aldrig på tanken att bre ut det, visste ingenting om "bärsjalar" som begrepp. Jämfört med att behöva bära i famnen är det i alla fall bättre, även om jag numera aldrig skulle bära på det sättet!
Användarens profilbild
Av Helena
Jag kom på att jag nog bär Miles så ibland utan bärsjal, men då sitter han ju liksom på min arm med benen fram.
Användarens profilbild
Av trollmamma
Kan inte låta bli att tro att där är det troligen så att de känner inte efter om det är bekvämt eller inte utan de bara ser till att som Bella skriver att få upp ungen o iväg !

Tror det är mycket vi som är så bekväma av oss. För dem ska det bara göras....
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?