Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Sand
Hej,

Jag ska få barn i slutet av juni och tänkte köpa mig en bärsjal. Dock vet jag inte vilken modell jag ska välja och skulle behöva er hjälp för att få lite tips. Jag är 175 och har L i kläder.

De sjalar jag funderar på är moby wrap, looma sino, Minimundus, tricot-selen

Jag funderade även på om det är bättre/smidigare med bärpåse tex tric-otti, easyhug.

Vad är för respektive nackdelarna med de olika?
Tacksam för all hjälp
Användarens profilbild
Av Häjk
En Moby wrap är jättebra, men väldigt varm, så jag både rekommenderar den och inte på samma gång, eftersom du ska ha barn i slutet av juni. Sino ska vara tunnare, och en trikåsjal är bra som nybörjarsjal.
En Gauze (gås) funkar bra till nyfödda också av vad jag har hört, så det blir min rekommendation till dig - en sino eller en gås :D
Av Sand
tack för era tips jag ska se vad det finns för begagnade.
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Om du köper en begagnad trikåsjal, kolla hur länge/mycket den är använd först! Min första sjal var en lånad Sino som använts till minst två barn innan min skrutt, och den tappade rätt mycket spänst när jag hade haft den ett par-tre månader.
Användarens profilbild
Av zero.sara
Jag vill gärna rekomendera Mam Eco också. Den är av svalare tyg (hampa/bomullblandning) och stadigare än sino. :)
Var väldigt nöjd med min :)
Av Sand
[quote="zero.sara"]Jag vill gärna rekomendera Mam Eco också. Den är av svalare tyg (hampa/bomullblandning) och stadigare än sino. :)
Var väldigt nöjd med min :)[/quote]

fungerade den bra även när barnet var nyfött? När jag läser om sjalen verkar vissa sidor rekomendera den från 4mån medan vissa skriver att den är från nyfödd. Hur är kvaliten, känns tyget hårt?
Användarens profilbild
Av Scharlott
Sand skrev:fungerade den bra även när barnet var nyfött? När jag läser om sjalen verkar vissa sidor rekomendera den från 4mån medan vissa skriver att den är från nyfödd. Hur är kvaliten, känns tyget hårt?
Det går utmärkt att bära i MaM ECO redan från nyfödd 8) De medföljande tossorna och mössan passar från ca 4 mån til ca 1,5 år :wink:

Tyget är lite fastare än andra trikåsjalar. Hampan ger stadga och stabilitet till bärsjalen samtidigt som bomullen ger mjukheten.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?