Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker ni om denna? (skala 1-5, där 5 = högst)

1
3
2%
2
3
2%
3
8
6%
4
60
44%
5
61
45%
Användarens profilbild
Av Kristina
emelie skrev:
Kristina skrev:
emelie skrev:Meeeeen... Jag gillar inte att huvudskyddet bara hänger! :? Jag vill kunna pilla in det nånstans eller snurra upp o fästa det på ngt bra sett, men har inte hittat en optimal lösning än. Jag har använt flera olika ganska bra varianter, men ingen överlägsen.
Därför blir det "bara" 4++ och inte 5.
Jag rullar ihop huvudstödet och fäster det under dom där små remmarna som man justerar höjden på det med. Anna visade mig. Det tycker jag funkar superbra.
Jag har försökt. En gång gick det ganska bra.
Kanske måste öva upp tekniken. :wink:
hehe, ja kanske det.. ;)
Jag samlar iaf remmarna inne i huvan innan jag börjar rulla, sen försöker jag se till att den blir så avlång som möjligt liksom så man har mycket att pula under där på slutet. Svårt att förklara, men du hajar säkert. :)
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Jag kan inte riktigt sätta betyg eftersom jag bara använt ergon med babyinsatsen än så länge, men med insatsen skulle jag nog säga att betyget hamnar runt 3.

Fördelar:
Väldigt bekväm att bära i (bär på magen)
Lätt att sätta på sig (okej, man fick öva ett par gånger men sen går det som en dans)
Bra detaljer, som sol/regnkapuschong och ficka med dragkedja.
Känns slitstark

Nackdelar:
Insatsen blir väldigt varm
Lite knöligt att få ner bebisen i insatsen
Kunde varit bättre huvudstöd

Tror nog att Ergon är bättre för det lite större barnet.
Användarens profilbild
Av Camilla74
Nu har jag haft min Ergo Denim sedan igår, och jag är otroligt nöjd!
Den får en stark 4:a av mig, hade jag fått önska något vore det i så fall att den var några cm högre i ryggen.
En toppensele! (Bär på ryggen.)
Användarens profilbild
Av Luna
Jag är jättenöjd med min Ergo NG. :tumup:
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Mannen älskar den. Själv tycker jag den var jättebra när bebis var något mindre (från ca 3,5 mån till ca 5,5 mån), men på sistone tycker jag den inte avlastar så bra när man bär på magen, och jag har svårt att få den riktigt bekvämt på ryggen också. (Jag vill liksom dra åt bröstremmen mer än vad som går, och även axelremmarna tycker jag är svårt att dra tillräckligt. Jag är av medellängd och normalvikt, kan jag tillägga.)

Men en fyra är den värd i betyg. Tre om jag bara räknar in vad jag tycker, men mannen gillar den väldigt mycket som sagt.
Användarens profilbild
Av sanna73
Jag gillar den skarpt för ryggbärande, men för magbärning tycker jag inte den var så bekväm.

Vill man bära bekvämt och enkelt på ryggen tycker jag definitivt den är värd varenda krona :D
Användarens profilbild
Av flindra
Jag har använt min Ergo flera timmar om dagen sedan H var nyfödd. Nu
har H varit väldigt tung redan från början, så det blev ganska snabbt
lite obekvämt att bära med insatsen. Men så fort det gick att bära utan
insats så har den funkat fint.

Nu väger H över 9 kilo och att bära på magen är inte lika bekvämt med
Ergon längre. På ryggen är det lätt som en plätt att bära, och känns
jättebra. När vi är ute bär jag henne dock oftast på magen, men då
har jag ryggsäck på ryggen så att det blir lite jämvikt.
Användarens profilbild
Av hcvc
Har en Ergo NG svart/ cranberry och den är :tumup: ! Har även provat Patapum, Beco 4th och Beco Butterfly. Med dem kan jag inte bära på mage för det drar/ känns tungt precis i övergången nack-, bröstrygg, men för mig som är mycket lång och smal kommer vikten ner på höfterna på ett helt annat sätt med Ergon, så då funkar den även för magbärande (tar dock hellre långsjal om det ska bäras mer än en timme på magen).

På ryggen funkar Ergon super, även några timmar i sträck. Och så gillar jag designen på huvudstödet! Det sluter bra kring huvudet och jag gillar att det alltid hänger ute. Blir en liten färgklick och är redo att dras upp (utan hjälp) om bebis somnar oväntat på ryggen.

Avbärarbältet känns smidigare än Patapumens iom att det är tredelat som Becos, som dock är ännu nättare. Ergon är större än Becosarna när man inte använder den, men Ergon är bra mycket mindre och smidigare än den ser ut på bilderna i webshoparna. Ergo saknar justeringen på sittdelssidan av axelbanden, som Becosarna har, men det är inget jag har saknat. Även på Ergo kan man knäppa loss axelbanden och korsa dem. Synd bara att man inte kan tajta axelbanden mer. Är man modell mindre och har ett litet barn fungerar kanske inte den här selen?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?