Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Hs Bobbo
Vill komplettera min bärgarderob med en ringsjal tror jag. Jag bär Alvin jättemycket, hemma huvudsakligen när han börjar bli trött och ska sova både på dagen och på kvällen, ute när han inte vill sitta i vagnen eller om vi är och handlar. I sjalväg har jag en trikåsjal som nu är för svajjig då Alvin väger 7,5 kg, och en gås som jag gillar men som jag har svårt att knyta lagom hårt ännu, och jag tycker det är lite bökigt med långsjal. Använder enbart den hemma, aldrig ute pga det. Mest av allt bär jag i Beco, och nån gång emellanåt i MT Kozy, men får lite ont i ryggen av den. Jo, jag får ganska lätt ont i ryggen, främst i skuldrorna. Jag har provat en Ringo och tyckte att det nog kan fungera korta stunder, tilltalas av enkelheten i det.

Behöver er hjälp för att svara på följande:

- behöver jag en ringsjal?
- kommer jag kunna bära i en ringsjal?
- hur kompletterar den min övriga bärgarderob?
- vilken ska jag i så fall ha?

Så tacksam för era kloka råd!!
Användarens profilbild
Av mari_tres
Klart att du behöver en ringsjal som komlement. Det finns många billiga ringsjalar, eller om du hellre vill köpa sjalringar och sy en själv.
Det är kanon vid snabbärande och tom jag som inte heller har världens bästa rygg använder ringsjal dagligen, min skrutta väger strax över 8 kg.

Om du betsämmer dig för att du behöver en så ska du köpa (eller sy, det är inte ett dugg svårt) en som du tycker är snygg :wink:
Användarens profilbild
Av jazoo
Klart du skall ha en ringsjal, det är super som komplement till övriga sjalar (skulle dock inte rekommendera det som enda sjal). Jag bara älskar min bärabarnsjal som är omsydd till ringsjal, den är mysig, snabb, enkel, tar liten plats om man vill ta med sig som extra bärredskap någon gång. Och så finns det ju så många snygga!! Och som mari_teres säger, det är lätt att sy själv också.

Sluta tveka och börja shoppa eller sy!
Användarens profilbild
Av thanisa
Om du tycker långsjal är knepigt så rekomenderar jag inte ringsjal. Jag upplever att ringsjalen är den sjal som är svårast att få till det med. Varför inte en drygt 3 meter lång sjal som är utmärkt att ha till ryggsäck? Ryggsäck går snabbt och är enkelt att knyta. Om du vill ha höftbärning så kan du göra ett höftkryss med den eller ha den knyten för det och bara sätt i när det behövs.
Användarens profilbild
Av Hs Bobbo
thanisa skrev:Om du tycker långsjal är knepigt så rekomenderar jag inte ringsjal. Jag upplever att ringsjalen är den sjal som är svårast att få till det med. Varför inte en drygt 3 meter lång sjal som är utmärkt att ha till ryggsäck? Ryggsäck går snabbt och är enkelt att knyta. Om du vill ha höftbärning så kan du göra ett höftkryss med den eller ha den knyten för det och bara sätt i när det behövs.
Hm... upplevde inte Ringon som svår, tyckte det gick rätt hänt och enkelt :? . Kan inte knyta ryggsäck än, måste lära mig... men har ju bara så långa sjalar. Tack för tips, men tror jag börjar m en ringsjal! :wink:
Användarens profilbild
Av Hs Bobbo
...puff... :wink:
Användarens profilbild
Av diddeldi
alltså om du har provat ringo och tyckte den funkade för dig så säger jag go for it! :wink: ringsjal är väldigt smidigt just för korta bärstunder tycker jag.

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?