Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av glis
Jättefina och vilka coola tyger! Jag har just skrivit ut mönster från Ottobre...
Användarens profilbild
Av lotti
Så fina! :D
Användarens profilbild
Av Annika80
Maerion skrev:Snygga! Det är en oval på toppen alltså? Och sedan bara en remsa som är dubbel vid brättet?
Nej.
Det är dubbelt tyg överallt.

Upptill är det en rund cirkel.
I mitten är det två raka bitar som är lika långa som halva diametern på cirkeln.De är liiite böjda
Och nedtill två lite smalare bitar till brättet som är mer böjda "tänk banan formade"

Man syr ihop sidsömmarna på mittdelarna och brättets delar.
Pressar isär sömsmånen.
Syr fast mittdelen mot den runda delen.
Syr fast brättet mot mittdelen.
Och sen likadant på "innerhatten"
Sen syr man ihop inner och yttertyg räta mot räta längst ut på brättet, men lämnar en bit så att man kan vränga den.
Hålet smygsyr man igen.
Och sen syr man "dekorsömmar" på brättet.

Liite tålamod och mycket nålar behövs.
Användarens profilbild
Av Annika80
miriel skrev:Vilka fina mössor! I vilket nummer av FoB var mönstret med? *nyfiken*
:D
Vet ej har ej tidningen kvar, bara sidan och där står det inte.
Användarens profilbild
Av Sockertopp
miriel skrev:Vilka fina mössor! I vilket nummer av FoB var mönstret med? *nyfiken*
:D
Om jag har fattat rätt från andra bloggar så var det nån gång typ april-maj 2007 det var med. (Googlade på beppehatt tror jag och jag tror det var Klockarbarns blogg som sa att det var senaste numret i ett inlägg publicerat maj 2007.)
Användarens profilbild
Av Sedum
Åh, vad fina!!! :-D
Nu blev jag mer sysugen! :-)
Av puh
Jättefina! Var och tittade på POP idag och de här var ju mycket finare! Jättemysiga tyger! :D
Av Jenny
Jättefina!
Jag tror jag har det där molnpåslakanet också, Mira har en solhatt sydd i det, med STORT brätte!
Användarens profilbild
Av äpplebus
Mönstret kommer från Nr 6 2007
Av legenden29
Kanske dags att sy en snygghatt till sonen då... Har ju lite Dunderklumpentyg från min barndom o det skulle ju passa kanonbra... Beppe o allt!
Användarens profilbild
Av Annika80
Liten bild och förklaring till mönster på en i storlek ca 50/52 o man använder tunt bomullstyg.

Bild

Kullen 2 delar tyg diametern är 15cm (+0,5cm sömsmån)

Mellandel 4 delar. Den är 7cm bred (+0,5cm sömsmån på var sida) 24cm lång upptill och 26,5cm lång nedtill (+ 1cm sömsmån på kortsidan)

Brättet 4 delar. 5,5cm bred (+0,5cm sömsmån på var sida)
28,5cm lång upptill och 33cm lång nedtill. (+1cm sömsmån på kortsidorna)

Om man tänker på böjen på brättet så skiljer det från nederkant till höger till överkant till höger (insidan av böjen) ca 15cm.
Användarens profilbild
Av Annika80
legenden29 skrev:Kanske dags att sy en snygghatt till sonen då... Har ju lite Dunderklumpentyg från min barndom o det skulle ju passa kanonbra... Beppe o allt!
Ja gör det :!:
Användarens profilbild
Av sagogrynet
Tack för mönster och beskrivning! Jättesnällt! :D
:notes:
Looma trikåsjal?

Ja, det är troligt att Looma är ett tidi[…]

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?