Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Fiffi75
Oh kolla vad fint!!!
Undrar hur man knyter såhär. Det såg ju bara för mysigt ut.
Bild

Hittade den i Didimos bildgalleri
Användarens profilbild
Av Suskiv
Verkar ju inte vara för svårt.
Bebisen är först knuten med vanligt X-omslut. Sen har han knytit fast storebror(?) i vanlig ryggsäck med en annan sjal.

Men det blir packåsnevarning på det hela.
Av Alexandra
Oj, det såg avancerat ut! :)
Det blir nog inte så tungt och otympligt med två heller, bebisen på magen är ju så liten...
Användarens profilbild
Av April
Väldigt mysigt ser det i alla fall ut... Åhhh, vad jag längtar till våren och till mindre kläder ;-)

Kram
Användarens profilbild
Av Bella
Mysigt ser det ut iaf! :)
Fast det ser ut som om det skulle vara tungt. Men kanske inte för en sån machoman... :D
Användarens profilbild
Av Zandra
Åh, vad mysigt!
Maken tyckte att det såg tungt ut men att det ju var en "stadig bit". :-)

Längtar också efter mildare väder så att man kan bära i nya sjalen utan bylsiga overallen & frysboxvarning på egna kroppen.
Användarens profilbild
Av Suskiv
Jag visade bilden till sambon och det första han sa var: "Jag tänker inte bära ¨på det sättet, glöm det."
Användarens profilbild
Av Fiffi75
Jag tror inte att det är så farligt tungt. Det väger ju liksom upp varandra litegrann tror jag.
Av Petra
Jag tror oxå det "väger" jämt. Jag brukar ha min tös på magen och en stor ryggsäck när jag handlar. Det är inte tungt då.

Men det ser mysigt ut.
Användarens profilbild
Av sillen
Motvalls kärring kanske, men jag tycker det är idiotiskt att ha en unge fram och en unge bak om det inte är nödvändigt. Ur säkerhetsaspekten är det ju helkass – om killen snubblar till har han ju inget håll att falla åt (för hur ofta faller man åt sidorna?).

Har som tvillingmamma haft många tillfällen att fundera över det här, men alltid kommit fram till samma sak – det är väldigt sällan fördelarna överväger riskerna med att bära två barn samtidigt.
Användarens profilbild
Av Helena
sillen skrev:Motvalls kärring kanske, men jag tycker det är idiotiskt att ha en unge fram och en unge bak om det inte är nödvändigt. Ur säkerhetsaspekten är det ju helkass – om killen snubblar till har han ju inget håll att falla åt (för hur ofta faller man åt sidorna?).

Har som tvillingmamma haft många tillfällen att fundera över det här, men alltid kommit fram till samma sak – det är väldigt sällan fördelarna överväger riskerna med att bära två barn samtidigt.
Jag tror att han säkert tog det där fotot, bara för att visa "att det går" bära två barn. Gissar att han inte brukar bära barn sådär till vardags eller vad tror ni?
Visst tränade du karate, men ni kanske inte tränar så mycket fallteknik?
När jag tränade judo och aikido föll vi alltid på sidan när vi blev kastade. Fast det kanske man inte gör om man har två barn på sig och om man snubblar.
Användarens profilbild
Av sillen
Helena, vilket minne du har!
Visst tränade du karate
Jajjemän, och vi kör en del fallteknik men det är en viss skillnad att vara i dojon och falla jfr med att halka på en isfläck eller trottoarkant!

Hoppas också att han tog kortet "bara för att", inte att han traskade runt med dem sådär!
Användarens profilbild
Av Lingling
Finns olika stilar, både i aikido och karate, faller framåt och bakåt gör man också, sneda kullerbyttor och liknande - men barn flyttar ju tyngdpunkter och ändrar balansen och reflexerna!

Och som sagt det är en väldig skillnad på att halka eller snava på ngt jämfört med att bli kastad eller kasta sig i en dojo ... kanske inte borde det, men det är det ;) :oops:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?