- lör maj 03, 2008 10:58
Ja, som rubriken lyder, någon som stickat egna baby legs? Berätta gärna hur ni gjorde, garn, antal maskor osv.
Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...
Moderatorer: Asia, krakri, God_cares
Det är suuuperenkelt. Ta strumpstickor i lagom storlek för garnet, lägg upp så de blir lagoma att få på barnets ben och sticka resårstickning (2 rm 2 am) tills de är lagom långa.Till de jag gjorde använde jag ett akrylgarn och stickor nr 3 tror jag att det var. Men de går att variera i det oändliga. Tyvärr går det itne att göra liak tunna som de man köper, men med bomullsgarn kan man få de hyfsat svala iaf. Använd garn efter hur du vill använda benvärmarna är min rekommendation.
Vill man göra det roligare kan man vrida resåren och sticka "muddar". Muddarna bår vara kanske 2-3 cm i "vanlig" resårstickning och efter mudden vrider man stickningen 1 maska åt gången var tredje varv så det blir så här:
varv 1-3: 2 rm, 2 am osv
varv 4-6: 1 am, 2 rm, 2 am, 2 rm osv
varv 7-9: 2 am, 2 rm, 2 am osv
varv 10-12: 1 rm, 2 am, 2 rm, 2 am osv
varv 13-15: 2 rm, 2 am osv
och så fortsätter man likadant så får man en snygg vridning. När den är lagom lång så gör man en likadan mudd nedtill som man gjorde upptill
Kaja skrev:1 1/2 har jag stickat av ullgarn och typ stickor 2 1/2 eller något i den stilen. Tänkte ha dem som benvämare. Men, det blev 10-12 maskor på varje strumpticka, så det var hopplöst pyssligt att få ihop. Orkade inte göra färdigt dem...Det är då man ska googla på Magic Loop och lära sig en ny teknik för att sticka smått
//Kaja
Hello skrev:Jo. När jag upptäckte den tekniken så funderade jag på att ta upp det igen, men dottern är 2 nu, så jag vet inte om de passar henne längre...Kaja skrev:1 1/2 har jag stickat av ullgarn och typ stickor 2 1/2 eller något i den stilen. Tänkte ha dem som benvämare. Men, det blev 10-12 maskor på varje strumpticka, så det var hopplöst pyssligt att få ihop. Orkade inte göra färdigt dem...Det är då man ska googla på Magic Loop och lära sig en ny teknik för att sticka smått
//Kaja
Hello skrev:googlade men hittade ingen bra förklaring på svenska. kan du förklara?Kaja skrev:1 1/2 har jag stickat av ullgarn och typ stickor 2 1/2 eller något i den stilen. Tänkte ha dem som benvämare. Men, det blev 10-12 maskor på varje strumpticka, så det var hopplöst pyssligt att få ihop. Orkade inte göra färdigt dem...Det är då man ska googla på Magic Loop och lära sig en ny teknik för att sticka smått
//Kaja
Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]
Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?