- tis jan 31, 2006 21:34
Har läst att en del slutar att bära på magen för det blir för tungt, och bär på ryggen istället då. Nu har jag bara provat tibetansk ryggsäck, men det känns mycket tyngre än omslutet-X fram som jag annars oftast bär med. Med ryggsäcken får jag mest vikt på axlarna, dessutom går jag mer framåtböjd för att få bra balans.
Knyter jag för slappt kanske? David är ganska viftig där bak, men jag tycker ändå inte det känns osäkert.
Är det skillnad på belastningen med ryggsäck och omslutet bak?
Är skillnaden mellan tibetansk och vanlig ryggsäck avslutningen, eller är det något mer?
Och kan ni lägga ner ett sovande barn från ryggen? Misstänker att mitt barn sover lite för lätt för det (även med hjälp att ta ner honom), men ni kanske har några tips?
Men idag har jag både lagat en kökslåda (klister och spik) och kvällsmat med David på ryggen
Knyter jag för slappt kanske? David är ganska viftig där bak, men jag tycker ändå inte det känns osäkert.
Är det skillnad på belastningen med ryggsäck och omslutet bak?
Är skillnaden mellan tibetansk och vanlig ryggsäck avslutningen, eller är det något mer?
Och kan ni lägga ner ett sovande barn från ryggen? Misstänker att mitt barn sover lite för lätt för det (även med hjälp att ta ner honom), men ni kanske har några tips?
Men idag har jag både lagat en kökslåda (klister och spik) och kvällsmat med David på ryggen

Anna
3 fina barn: Simon, mars -03, David, april -05, Nils, november -07
2 långa trikåsjalar, 1 dubbel trikåbärpåse, 5 vävda långsjalar, 1 ringsjal, 1 bärpåse, 2 bra selar, 1 BB, 1 Bugaboo
3 fina barn: Simon, mars -03, David, april -05, Nils, november -07
2 långa trikåsjalar, 1 dubbel trikåbärpåse, 5 vävda långsjalar, 1 ringsjal, 1 bärpåse, 2 bra selar, 1 BB, 1 Bugaboo