Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av karro54
Jag behöver hjälp!

Imorgon ska jag på husvisning utan sambon och jag får inte tag i någon barnvakt utan ska dit med båda barnen själv. :shock:

Men då kom jag på att jag måste kunna bära Leia i min skrynkliga gås, kruxet är bara att hon har skena för hon har höftledsluxation och nu undrar jag, hur ska jag knyta för att hon ska sitta bra??

Jag har provat att bära i sjal en gång, men bäbisen var 5 månader och kunde hålla huvudet själv, dessutom fick jag hjälp med att knyta. Nu måste jag knyta själv... :?
Användarens profilbild
Av glis
Du skall nog inte ta av någon skena.
Jag har inte provat själv men föreställer mig att du skall försöka göra dubbelt X omslut, det pilliga är ju att du måste trixa i tösen med skena och allt men det tror jag att du löser. Poängen är att du inte skall välja någon av knytningarna där du skall langa i barnet i efterhand utan en där barnet knyts fast. Följ beskrivningen på hemsidan Sjalbarn. Du kan ju använda "hängslena" att stötta hennes huvud med på visningen så det verkar jättebra!
Användarens profilbild
Av karro54
Ja egentligen skulle hon nog kunna bäras i sjal istället för skenan... Men vi får inte ta av den, benen är i grodposition hela tiden. De spretar åt var sitt håll, från knävecken är hon fullt rörlig.

Som tur är så ska hon bara ha den 1,5 vecka till! :D
Användarens profilbild
Av karro54
Glis: Jag har alltså henne axlar, armar och huvud innanför hängslena när jag knytit klart??
Användarens profilbild
Av karro54
Ojojoj :whut:

Det blir till att träna hela dan, det var inte lätt att knyta med Leia i även nu när hon är mätt och i "vällingkoma"...
Användarens profilbild
Av Zalli
Ett omslutet kryss funkar ju. Då behöver du inte knöla ner henne efteråt utan kan ha henne där från början :)
Användarens profilbild
Av zingo
Vilken tid ska ni på visning?
Behöver du akuthjälp ?
Ring mig! Jag pm:ar mitt nr!
Användarens profilbild
Av zero.sara
zingo skrev:Vilken tid ska ni på visning?
Behöver du akuthjälp ?
Ring mig! Jag pm:ar mitt nr!
Och jag vet att I trivdes bra när Zingo knutit in henne med skenan :D Så då har du ett riktig profs på sjal och skena till hjälp 8)
Användarens profilbild
Av glis
Vad bra att du får hjälp! Och vad skönt att slippa skenan. Inga smidiga saker det där...
Användarens profilbild
Av karro54
Haha! Jag har fått till det!!! :peace:

Jag har till och med gått en sväng. Nu sitter hon här på magen och är nöjd och belåten!!

Tack alla för hjälpen!
Användarens profilbild
Av zero.sara
karro54 skrev:Haha! Jag har fått till det!!! :peace:

Jag har till och med gått en sväng. Nu sitter hon här på magen och är nöjd och belåten!!

Tack alla för hjälpen!
:urule: :vågen:
Användarens profilbild
Av zingo
:vågen: :vågen: vad skönt att du fick till det men du är allafall välkommen på träff om du vill :)
Användarens profilbild
Av karro54
Ja jag tror vi kommer på onsdag. Vi tar sjalen, men jag tror jag tar med vagnen som en backup för jag tänkte gå till stadsparken...
Användarens profilbild
Av zingo
Vagnen är om inte annat bra att köra grejor i!! :)
Användarens profilbild
Av zero.sara
Vagn är inte på något vis bannlyst. Om inte annat behövs den för att frakta fikat och förvara saker i :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?