Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av flindra
Hej alla sjalare!

Jag har en Ergo som jag stortrivs med. Jag bär massor med den, och den är perfekt på alla sätt och vis. Men nu har jag börjat fundera lite på en vävd långsjal, av två anledningar:

1. När jag bär länge inomhus med Ergon händer det att jag sitter ner ganska mycket, och då skär midjebandet in i magen väldigt mycket efter ett tag. Så länge jag står / går går det bra, men om jag sitter i en halvtimme blir det ajaj.

2. När jag tvättar Ergon är jag hjälplös!

Jag har några betänkligheter mot det här med långsjal:

A) Jag har provat elastisk långsjal lite, och det var jättekrångligt tyckte jag. En massa tyg som ska hivas hit och dit, och sen måste allt knytas om igen. Och när det väl blir bra, så åker alltihop snett efter några minuters bärande. Det kanske bara är så med elastiska sjalar (denna var från Minimundus)?

B) H kanske inte vill bli buren så länge till? Hon är ju snart 7 månader. Hm, fast hon blir ju buren 2-4 timmar om dagen nu och det stortrivs hon med.

Vad har ni för erfarenheter? Hjälp mig!
Användarens profilbild
Av mari_tres
Köp en vävd sjal, man vänjer sig förvånansvärt snabbt vid allt tyg :tumup: Köper du en begagnad så kostar det inte så mycket heller, eftersom du även kan sälja den vidare. :wink:
Användarens profilbild
Av Häjk
Håller med föregående, man vänjer sig snabbt och efter ett par knytningar går det ganska snabbt att få på sjal och barn :D

Om du har möjlighet skulle du prova någons sjal först, kanske t o m testa några olika sorters och sen bestämma dig, det är lite olika vilken man trivs med, så man ska inte ge upp om det inte känns rätt med en gång.

Alternativet till sjal skulle kanske vara en Meitai.

Lycka till!
Användarens profilbild
Av flindra
Jag använder som sagt redan min Ergo, det är väl ändå ganska likvärdigt med Mei Tai?

Hursomhelst har jag beställt en Storchenwiege Ulli som är 5.2 meter! Det ska bli spännande, men känns lite nervöst. Fast om jag inte alls gillar den kan jag ju alltid sy strandmadrasser av den eller nåt... ^_^

Tack för svaren!
Användarens profilbild
Av jag71
Strandmadrasser borde bli väldigt snyggt men jag tror inte du behöver det. Om du knyter ryggsäck med tibetanavslut så får du garanterat bort magtrycket.

Hoppas du trivs med sjalen (iallafall nästan lika bra med den som med ergon - säger jag som inte trivs med ergon så jag såld den som bodde hos oss :wink: :lol: )
Användarens profilbild
Av flindra
Bra tips mot magtrycket där, det måste jag prova sen! Jag gissar att jag kommer använda den mestadels hemma. Jag blir uttittad i Ergon med, så jag antar att jag skulle bli ännu mera utglodd med en sjal. Fast det är väl roligt att vara lite annorlunda antar jag! ^_^
Användarens profilbild
Av zero.sara
Friedschen skrev:Bra tips mot magtrycket där, det måste jag prova sen! Jag gissar att jag kommer använda den mestadels hemma. Jag blir uttittad i Ergon med, så jag antar att jag skulle bli ännu mera utglodd med en sjal. Fast det är väl roligt att vara lite annorlunda antar jag! ^_^
Det är bara att vinka, le glatt och ropa Hej när dom stirrar :D
Hoppas du får till det med sjalen :)
Användarens profilbild
Av glis
Akta dig för sjal :twisted: bara, den verkar dyka upp både här och där. Jag håller med om att man vänjer sig vid alla tygmertar, och en långsjal är ju överlägsen när man vill anpassa den efter just gig själv och sitt barn även om jag har förstått att selarna är ganska bra de med.
Användarens profilbild
Av flindra
Tack för svar!

Oj, sjalen kom redan idag. Hejja Glimmabutik! Den ser verkligen jättefin
ut, faktum är att jag blev alldeles lycklig så fort jag såg den. Färgerna
känns helrätt för mig. Sen är väl frågan förstås om man törs ha den på
stan... Nåja, den är fin och det ska bli spännande att prova den.
Användarens profilbild
Av flindra
Oj... Det var skillnad mot Ergon! Det avlastar mycket mer. Även om
Ergon är skön att bära med också så finns det liksom inget som skaver
nånstans med sjalen. För övrigt lyckades jag få till en jättebra knytning
redan på andra försöket! På magen visserligen, men ändå...
Användarens profilbild
Av mari_tres
Det blir inga strandmadrasser, då? :wink:
Användarens profilbild
Av flindra
Jo, kanske när jag är 45 och är helt 100% säker på att jag inte ska ha
några fler barn!

Nu sover hon, och jag sitter med henne på magen. Jag måste säga att
det är JÄTTESTOR skillnad! Jag borde ha köpt en bärsjal mycket tidigare...
Användarens profilbild
Av Häjk
Visst är det en rätt härlig känsla, när man upptäcker hur skönt det avlastar med sjal :D :wink: Grattis!
Användarens profilbild
Av zero.sara
vad härligt att du trivs med sjalen :vågen:
och när man har en sjal och hänger här är det lätt hänt att det blir fler.... :wink:
Användarens profilbild
Av camsch
Kul att du trivs med sjalen!
Jag var också inne på selar och Mei Taier först, men sen jag skaffade min första långsjal (gås) så var det kört!
Såååååå mycket skönare, tycker allt annat skaver, även om selen är snabb och smidig för att få upp på ryggen (men jag bär mest på magen ute än så länge).
Det är inte alls svårt när man får in snitsen, jag använder t o m långsjalen nu från bilen och in när jag ska hämta och lämna på dagis... Kan nästan knyta medan jag går in :lol:

Och ja, i vår stad GLOR folk... Men det sägs att man vänjer sig :wink:

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?