Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Stream
Summer skrev:...
Nu till det spännande!!! Priserna är annorlunda mot vad jag har tagit betalt...
Tyg med tryck 84kr/m
Tyg utan tryck 62,40kr/m
Frakt 300kr

Tyvärr äter den höjda frakten upp prissänkningen.
...
Jag måste nog göra dig/er besviken. De där priserna är utan moms. Längst ner på fakturan finns momsen, så den ingår först i slutsumman.
Användarens profilbild
Av Summer
Vi har beställt:
25m med tryck
7m utan tryck

Frakt enligt tidigare info ska vara 215kr för över 20m, hon vill ha 300kr nu.

Stream: Tack för infon om moms. Har du hört något om den ökade fraktkostnaden?

Jag ska maila och fråga om det är ok att beställa mer och om varför fraktpriset har ökat så brutalt. Kanske är det för att vi är över 30m?

Jag har kollat och min förvirring är lite mindre nu (migränen verkar ha gott över, det hjälper). Jag har kräft in 3388.60kr och vi ska betala 3471.00kr, det diffar på 82,4kr dvs mindre än de 85kr som hon har ökat frakten med. Blev nog väldigt förvirrad över det nya meterpriset...

Nu ska jag maila Jenny...
Användarens profilbild
Av Stream
Summer skrev:Stream: Tack för infon om moms. Har du hört något om den ökade fraktkostnaden?

Jag ska maila och fråga om det är ok att beställa mer och om varför fraktpriset har ökat så brutalt. Kanske är det för att vi är över 30m?
Ja, hon går nog efter postens priser för paket, men det var kanske dumt att inte skriva det i första mailen vi fick. Beställningsformuläret som finns i hennes blogg har med fler fraktpriser.
Av Summer@work
Jag tänkte bara säga att jag inte fått något svar än.

Och ni som vill ha brunt tyg observera att det är lite tunnare enligt det beställningsformulär som Stream hänvisar till.

Jag har utgått från de uppgifter jag har fått mailade från Jenny pga av att jag beställt tidigare. Om vi får köpa brunt tyg också kommer vi gå över de priser som hon listar för frakt i formuläret också så att ni är beredda på det. Man kan ju göra som Apelsin sa och låta bruntygsnissarna dela på det, men jag vet inte om det spelar någon roll, dvs jag tror den extra kostnaden är lågre än vad vi redan nu betalar per meter i frakt, dvs att alla får ett lägre pris pga av att flera vill ha brunt tyg också.
Användarens profilbild
Av Summer
Fortfarande inget svar...
Användarens profilbild
Av elli
Summer skrev:Fortfarande inget svar...
Hon kanske bara svarar/läser mail på vardagarna.

Hoppas du får svar snart.
Användarens profilbild
Av Summer
Så nu har jag fått svar... Det är inga problem att beställa mer (oavsett färg/tryck)! Maila eller PM:a om ni vill ha mer tyg!

Jag mailar om hur priset med frakt blir efter jag fått nästa faktura så slipper ni betala om flera gånger.

Jag behöver veta senast kl 20 imorgon kväll hur mycket tyg ni vill ha. Vill få det hela klart så snart som möjligt...
Användarens profilbild
Av Summer
Apelsin skrev:
Summer skrev:Så nu har jag fått svar... Det är inga problem att beställa mer (oavsett färg/tryck)! Maila eller PM:a om ni vill ha mer tyg!

Jag mailar om hur priset med frakt blir efter jag fått nästa faktura så slipper ni betala om flera gånger.

Jag behöver veta senast kl 20 imorgon kväll hur mycket tyg ni vill ha. Vill få det hela klart så snart som möjligt...
vad sa hon om frakten? Fattade inte allt, kommer det bli ännu billigare elelr vad? Fast det avr väl utan moms eller?
Tyget blir inte billigare per meter om vi beställer mer vi är redan i lägsta prisgruppen, frakten vet jag inte vad den blir ännu, mer än 300kr kommer det bli för vi kommer över 40m. Jag tror inte att det kommer bli en dyrare frakt/meter än vad det är nu med 300kr i frakt för 32m. Det tillkommer inte moms på frakten.

Har fått svar igen och hon vet inte ännu vad det kan kosta för över 40m... vi kanske är lite speciella som ska ha så mycket tyg... :lol:
Användarens profilbild
Av Summer
Okej nu är det nybeställt... 46,5m hamnade vi på. Nej jag ändrar inte en meter nu :lol:

Jag skickar ut nya vad som ska betalas när jag har fått fakturan och vet vad frakten blir.

*kram*
Av Marine78
Vad mailar ni på för adress? Försöker nå Jenny, men får inget svar på mina mail. Behöver också utöka beställningen ;-) PM:a mig gärna så vore det jättesnällt!
Användarens profilbild
Av Summer
Jag tänkte uppdatera er lite.

Jag begär in pengar då jag vet vad frakten blir. Varken jag eller Jenny har någon ide idag... Det blir över 20kg och vi vet inte om det går att skicka med posten eller om man borde bussfrakta eller hur vi ska lösa det. Jenny ska återkomma när hon vet. (Någon av er som har en ide?)

Jag har betalat det extra tyget och 300kr i frakt, men eftersom vi inte vet vad frakten blir i slutänden så...

Jag har koll på vad alla har betalat.

Jag betalade omedelbart då fakturan kom, så hon borde haft pengarna den 22 april. Jag har inte hört något sedan dess, men hon trodde det skulle ta hela maj att skicka ut alla tyger.
Användarens profilbild
Av elli
Summer skrev:Jag tänkte uppdatera er lite.

Jag begär in pengar då jag vet vad frakten blir. Varken jag eller Jenny har någon ide idag... Det blir över 20kg och vi vet inte om det går att skicka med posten eller om man borde bussfrakta eller hur vi ska lösa det. Jenny ska återkomma när hon vet. (Någon av er som har en ide?)

Jag har betalat det extra tyget och 300kr i frakt, men eftersom vi inte vet vad frakten blir i slutänden så...

Jag betalade omedelbart då fakturan kom, så hon borde haft pengarna den 22 april. Jag har inte hört något sedan dess, men hon trodde det skulle ta hela maj att skicka ut alla tyger.
Man borde ju kunna kolla med DHL eller något annat frakt bolag vad de tar för att frakta de.
Användarens profilbild
Av elli
elli skrev:
Summer skrev:Jag tänkte uppdatera er lite.

Man borde ju kunna kolla med DHL eller något annat frakt bolag vad de tar för att frakta de.
Här kommer en länk till vad DHL tar för att skicka med dem.

Men de har speciella paket så de beror ju på om tyget får plats i deras största låda.

http://www.servicepoint.se/Skickapaket/ ... fault.aspx
Användarens profilbild
Av Summer
elli skrev:
elli skrev: Man borde ju kunna kolla med DHL eller något annat frakt bolag vad de tar för att frakta de.

Men de har speciella paket så de beror ju på om tyget får plats i deras största låda.

Vårt paket är över 20kg.

Men jag tycker det borde funka att skicka med posten eftersom jag vet att vi fått skärmar på 35kg skickade med posten. Man får bara hämta ut på företagscentret istället för vanliga utlämningstället. Borde ju fortfarande gå att göra så? (Jag har bett Jenny att kolla upp det informationen i prislistorna hos posten känns lite begränsad).

Men en fråga är ju om bussgods känns ok att skicka med alls. Jag vet ju att det är enklare för mig att hämta på företagscentret i alla fall...
Användarens profilbild
Av elli
Summer skrev:
elli skrev:
elli skrev: Man borde ju kunna kolla med DHL eller något annat frakt bolag vad de tar för att frakta de.

Vårt paket är över 20kg.

Men jag tycker det borde funka att skicka med posten eftersom jag vet att vi fått skärmar på 35kg skickade med posten. Man får bara hämta ut på företagscentret istället för vanliga utlämningstället. Borde ju fortfarande gå att göra så? (Jag har bett Jenny att kolla upp det informationen i prislistorna hos posten känns lite begränsad).

Men en fråga är ju om bussgods känns ok att skicka med alls. Jag vet ju att det är enklare för mig att hämta på företagscentret i alla fall...
Men hon är har väl registrerat företag?
För då bord hon kunne skicka med transportbolagen för länken jag visade var för privatpersoner.
De borde gå även med posten företag.

Man borde ju kunna ringa dem och kolla för varken posten, dhl eller ups har direkt lättnavigerade sidor.

Hoppas de löser sig.
I värsta fall får hon väll skicka flera packet fast då blir de ju dyrare.
Bussgods har vi skickat en del med och de har gått bra för oss, men då får man embalera de väldigt bra.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?