Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Zalli
Vet inte om man får fråga sånt här men jag chansar. Jag ser då och då en person som säljer "bär sjalar" på tradera, det är långa (5-6 meters) trikåsjalar i brunt, rött, svart eller grönt. Köp nu är ca 115 spänn. Är det någon som vet vad detta är för något? Det låter ju väääldigt billigt för så mycket tyg. Någon som har köpt det?
Användarens profilbild
Av jag71
Jag har för mig att det är så att hon säljer tyger. Helst så säljer hon ju större partier men för att folk ska veta att hon finns så annonserar hon billigt på tradera (om det nu är samma kvinna vi menar)
Användarens profilbild
Av mejamy
Är det hon som säljer tubtrikå? Hon brukar sälja sån trikå i 5-6 meter för runt 100-lappen. Jag köpte och använde som trikåsjal (kortade av den dock) till Liva när hon var helt nyfödd lite grann. Men eftersom jag även har en Sion så blev traderatrikån mest hängande på sin krok. Inte alls samma stabilitet och bärkomfort. Men visst funkade den.
Användarens profilbild
Av Zalli
Jag71: Aha, ja jag misstänkte nästan det :)

Mejamy: Jag vet inte, det står bara "knytbara bär sjalar" och så färgen. Det ligger under bärsjalar på tradera. Men är det okk trikå alltså? Jag tycker att den bruna ser ribbad ut så jag blev lite tveksam. Men man kanske skulle ta och testa... :) Men är det bara tygstycken eller är de fållade eller nånting?
Användarens profilbild
Av jag71
Zalli skrev: Men är det bara tygstycken eller är de fållade eller nånting?
Det är i en tub så den rä inte fållad fast samtidigt så behövs ju inte det då det inte finns någon kant på den. Låter verkligen knäppt! men jag menar att tyget är ju runt. Vill man så kan man ju klippa upp tuben så man får ett enkelt tyg som då behövs fållas.
Användarens profilbild
Av aspen
Zalli skrev:Jag71: Aha, ja jag misstänkte nästan det :)

Mejamy: Jag vet inte, det står bara "knytbara bär sjalar" och så färgen. Det ligger under bärsjalar på tradera. Men är det okk trikå alltså? Jag tycker att den bruna ser ribbad ut så jag blev lite tveksam. Men man kanske skulle ta och testa... :) Men är det bara tygstycken eller är de fållade eller nånting?
vad heter säljaren? sickan....... säljer tubtrikå och hon den andra har hemsida o säljer trikåsjalar, meitei(tror jag) och barnkläder
Användarens profilbild
Av jag71
annelie skrev:
Zalli skrev:Jag71: Aha, ja jag misstänkte nästan det :)

vad heter säljaren? sickan....... säljer tubtrikå och hon den andra har hemsida o säljer trikåsjalar, meitei(tror jag) och barnkläder
Sickan tror jag det är ja... låter som om det borde vara rätt. Hon säljer tyg, både i butik och i större partier till småföretagare (om jag förstod henne rätt)
Av Smultronbarn
annelie skrev:jag tänkte om det var dessa sjalar: Bild

hemsidan: http://www.mmhbarnklader.com/
Jag har klämt på dessa sjalar. Har aldrig testat en trikåsjal, men denna kändes som mjuk, tjock, rätt stum trikå. Tittade bara som hastigsast, odh det var i alla fall klara fina färger.
Användarens profilbild
Av Beckah82
Smultronbarn skrev:

Jag har klämt på dessa sjalar. Har aldrig testat en trikåsjal, men denna kändes som mjuk, tjock, rätt stum trikå. Tittade bara som hastigsast, odh det var i alla fall klara fina färger.
Ja den är väldigt fast i jämförelse med andra trikåsjalar. Jag har en Moby och en sån Mysak. Mysaken är som ett golv om Mobyn är en studsmatta ;-)
Av Smultronbarn
Beckah82 skrev:
Smultronbarn skrev:

Ja den är väldigt fast i jämförelse med andra trikåsjalar. Jag har en Moby och en sån Mysak. Mysaken är som ett golv om Mobyn är en studsmatta ;-)
Oj då! :shock: Men vad är att fördra egentligen...??? :wink:
Användarens profilbild
Av Beckah82
Smultronbarn skrev:
Beckah82 skrev:
Smultronbarn skrev:

Oj då! :shock: Men vad är att fördra egentligen...??? :wink:
jag gillade den jättemycket (bär inte i trikå längre) men den är ju aaaningen mindre gosig än Mobyn och lite mer svårknuten. Mobyn gör ju ingenting om man knyter fel medan det spelar större roll med Mysak.

Däremot så upplever jag att den avlastar lite bättre än Moby.
Användarens profilbild
Av Zalli
Nä jag menar inte mysaksjalarna, jag menar hon som heter sickan eller något sånt. Det ser ut som att det bara är tyg. Hon har annonser under bärsjalar på tradera ibland. Det brukar stå typ "Bär sjal 6 meter" eller nått sånt.

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?