Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Carina
Uhm... nu har min nya Ergo kommit (eller begagnade, ny för mig...) men vad är alla små plastmojänger till för? Och hur ska bröstremmen sitta egentligen? Och hur ska man knäppa huvudskyddet? :oops:
Känner mig korkad som ett spån... antar att det inte finns någon websida med beskrivningar för spån som mig? :?:
Av Carina
Tack.
Sådan där "black webbing straps for shoulder strap adjustment" har nog inte min... om de menar att det är ett band som sitter fast i midjebältet. (Ser ut så på bilden i alla fall.) Jag förstår inte vad D-ringen i axelbandet är till för. D-ringen i bröstspännet är visst för att få fast huvudskyddet...

Bröstspännet åker upp mot halsen på mig hela tiden, händer det för fler eller är jag felkonstruerad totalt? :?
Användarens profilbild
Av Anso
Är inte D-ringen i axelbandet till för att fästa huvudstödsremmen i när det inte används? Så gör jag i alla fall.
Jag har satt på ett extra resårband (ca, 2 cm brett) kring vardera axelbandet för att fästa huvudstödsremmen i när jag bär fram på magen. Jag når nämligen inte till det där mittspännet som sitter på ryggen när man bär fram på magen.
Användarens profilbild
Av diddeldi
du kan välja själv hur högt upp bröstremmen ska vara, det är liksom bara att dra den upp och ner.

d-ringarna på axelbanden är perfekta att fästa ergoryggan i :wink: , och så kan man fästa huvudstödet i dem också om man vill, när det är nerfällt alltså.

huvudskyddet drar du igenom d-ringarna och knäpper fast i sig själv.
Av Carina
diddeldi skrev:du kan välja själv hur högt upp bröstremmen ska vara, det är liksom bara att dra den upp och ner.
Jamen bröstremmen glider ju upp hela tiden....?
Användarens profilbild
Av Anso
Carina skrev:
diddeldi skrev:du kan välja själv hur högt upp bröstremmen ska vara, det är liksom bara att dra den upp och ner.
Jamen bröstremmen glider ju upp hela tiden....?
ÅHÅ! Den kan vara felträdd så kolla det. Det ska inte glida igenom spännet om du drar i banden utåt sidorna ifårn spännet räknat. Det var en del som var felträdda ifrån leverantören för ett tag sedan.
Av Carina
Anso skrev: ÅHÅ! Den kan vara felträdd så kolla det. Det ska inte glida igenom spännet om du drar i banden utåt sidorna ifårn spännet räknat. Det var en del som var felträdda ifrån leverantören för ett tag sedan.
Förstår inte riktigt hur du menar. Det här är en Ergo med fjärilar så den är inte helt ny, jag tror nog förra ägaren skulle upptäckt om den var felträdd.
Bröstremmen glider ju på axelbanden liksom, de sitter ju bara fast med en lös ögla runt axelbanden och öglan glider.
Användarens profilbild
Av diddeldi
Carina skrev:
Anso skrev: ÅHÅ! Den kan vara felträdd så kolla det. Det ska inte glida igenom spännet om du drar i banden utåt sidorna ifårn spännet räknat. Det var en del som var felträdda ifrån leverantören för ett tag sedan.
Förstår inte riktigt hur du menar. Det här är en Ergo med fjärilar så den är inte helt ny, jag tror nog förra ägaren skulle upptäckt om den var felträdd.
Bröstremmen glider ju på axelbanden liksom, de sitter ju bara fast med en lös ögla runt axelbanden och öglan glider.
aha, men du kan ställa in hur hårt de sitter också!
Användarens profilbild
Av Anso
diddeldi skrev:
Carina skrev:
aha, men du kan ställa in hur hårt de sitter också!
Nu förstår jag!!!
Det problemet har även jag eftersom jag vill dra åt remmen ordenligt mellan skulderbladen eftersom jag är rätt så smal och då blir en av öglorna kring axelbanden för stor och remmen glider.

Men nu är jag ju då av den lite produktutvecklande typen till mångas fasa så jag tog helt enkelt ocu sydde in remmen en bit så nu sitter den bra på axelremmen.
Användarens profilbild
Av sus
Carina skrev:Tack.
Sådan där "black webbing straps for shoulder strap adjustment" har nog inte min... om de menar att det är ett band som sitter fast i midjebältet. (Ser ut så på bilden i alla fall.)
Det ser bara konstigt ut på bilden. Dom menar den biten av axelbanden som hänger ner och som du drar i för att spänna åt axelremmarna, dom sitter alltså inte fast i midjebältet.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?