Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av glis
Jag har sytt ett plagg i trikå! Jag sydde en velourmössa för några veckor sedan, men den gills inte.

Mönstert är från en Ottobre-tidning och orginalet hade ingen knäppning så det har jag lagt till. Hur mycket jag än kortade av kanstbanden blev det trumpeter i hals och runt benen så till slut bytte jag till muddväv i halsen och lovade mig själv att kisen inte skall ha bodyn utan byxor så jag slipper se fladdret i benavsluten. Nu hoppas jag att mudden skall dra ihop sig när jag tvättar, annars får jag korta av den ännu mer.
Tyget är i färgvuxen bomull (inte de blå ränderna, men resten) från Andersson och Hjalmarsson i Ulricehamn.
Bild
Användarens profilbild
Av glis
Jag har tagit av honom bodyn och skall sy om halsen Tur att modellen inte behöver göras om, han blev ju perfekt på första försöket :heart:
Användarens profilbild
Av zero.sara
Jättefin och vilken glad modell :D
Användarens profilbild
Av Fryle
Snyggt tyg och jättefin body!
Användarens profilbild
Av sparkler
Den ser jättefin ut! Var det svårt??!! min trikådebut väntar tillklippt i en påse. ska nog sy imorgon.
Användarens profilbild
Av Indiemorsan
vad fint! Och vad glad han blev att få nya kläder. Var det svårt? jag menar du skriver ju att du fick göra om lite, men kändes det mest som att det var för att du inte var van vid materialet, eller var det liksom knepigt att få det rätt ändå?
Användarens profilbild
Av glis
Indiemorsan skrev:vad fint! Och vad glad han blev att få nya kläder. Var det svårt? jag menar du skriver ju att du fick göra om lite, men kändes det mest som att det var för att du inte var van vid materialet, eller var det liksom knepigt att få det rätt ändå?
Jag har precis sprättat bort kanten på halsrigningen igen, så ja, det var svårt, men bara för att jag inte gjort det förut. Jag menar: hur många ärmar har jag inte sytt fast ut och in :duh: innan jag lärde mig? Det är samma sak, bara det att nu är det känslan för hur myckat jag behöver töja kantbandet som jag behöver träna upp. Men jag tror att jag är det på spåret. 8) Inte minst tack vare tipsen här på sidan.
Användarens profilbild
Av binaem
Jättefin!
Av legenden29
Men så fin!!! (både bebbe o body menar jag då!)
Användarens profilbild
Av glis
Tack för berömmet, nu har jag gjort om halsrigningen igen (för 3½:e gången) så nu blev den äntligen bra och jag lärde mig massor på köpet. På köksbordet ligger en pyamas för urklippning och ett par velourbyxor med muddar svängde jag ihop medans kisen sov middag. (Han sover skitlänge på dagarna just nu)
Användarens profilbild
Av fil-o-sofi
så fiint! och så gullig liten unge!!! vad duktig du är! (på att göra kläder och göra unge :wink: )
Looma trikåsjal?

Ja, det är troligt att Looma är ett tidi[…]

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?