Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad ska jag göra??? Nu har jag två trikåsjalar som båda är jättebra, och en bebis som är för stor och rörlig. :(

Ska jag behålla antingen Huggen (gammal nu men jättenöjd) eller Minimundus (helt oanvänd med matchande mössa) för att spara till ett tredje barn om några år? Eller ska jag sälja ena, och i så fall vilken?? Jag vet ju inte om jag får ett sommarbarn eller vinterbarn, om jag ens får fler barn över huvud taget?

Eller ska jag sälja båda två - och Ringon med kanske - och köpa flera långsjalar som jag är sugen på just nu. Jag vill ha en Hoppediz och en Antigua. Och sen köpa en ny trikåsjal om jag får fler barn, och se vad jag vill ha just då. Fast Hug-a-buben har ju varit så smidig och bra, och Minimundusen var så gosig!
Användarens profilbild
Av Anna
jadu det är itne lätt. Kanske du kan lägga ut en anons och se om du får bra betalt för de sjalar du ev skal sälja och sälja om du får rätt pris. Det känns ju lite dummt att sälja om man förlorar alltför mycket.
Användarens profilbild
Av Ester
Mitt råd är att sälja och köpa de sjalar som du vill ha just nu.
Som sagt, vem vet om man får bära nåt nytt barn igen.
Njut istället fullt ut med det sjalbarn du har nu och blir det ännu ett kan du ju frossa i mjukis-sjalar då :wink:

Så tänkte iallafall jag , sålde babun och slog till på en stork.
Nu vill jag nog byta ringon mot en maya wrap pouch...lika bra att testa alla sjalar man är sugen på nu när man har ett barn som vill bli buret....man vet aldrig om man får chansen igen

Sen vet ju inte jag....du kanske har råd att spara OCH köpa nytt...Och har en alldeles egen sjalgarderob :wink: hihi
Användarens profilbild
Av Helena
Sälj Minimundus sjal som är ny, och som du kan få ett bra pris för. Och Hug-a-Buben också ifall den är i gott skick och du kan få bra betalt för den. När du får nästa barn kommer det säkert att finnas en uppsjö av nya snygga trikåsjalar att välja bland.

En ringsjal är ju bra att ha när barnet blir äldre, så Ringon kanske du ska spara.
Användarens profilbild
Av Helena
Elin skrev: Nu vill jag nog byta ringon mot en maya wrap pouch...lika bra att testa alla sjalar man är sugen på nu när man har ett barn som vill bli buret....man vet aldrig om man får chansen igen
Varför gillar du inte Ringon? Tror du inte att hon kommer att sitta bättre i den när hon blir lite större?
Användarens profilbild
Av Cecilia
Helena skrev:Sälj Minimundus sjal som är ny, och som du kan få ett bra pris för. Och Hug-a-Buben också ifall den är i gott skick och du kan få bra betalt för den.

En ringsjal är ju bra att ha när barnet blir äldre, så Ringon kanske du ska spara.
Nja, Huggens snodd är inte riktigt hel, tyvärr. Men jo, visst skulle jag kunna sälja nu och köpa nytt senare. Minimundus är naturfärgad. Jättefin! Men starka färger är mer min grej egentligen. Jag vann den nu på Riksträffen. :D

Jag har en gammal Bära barn sjal som jag letat fram, och kom på att jag gillar fortfarande. :)

Sen har jag beställt en festlig vinröd med guldringar som Kristina ska sy åt mig. Väntar med spänning! :D [/quote]
Användarens profilbild
Av Ester
Helena skrev:
Elin skrev: Nu vill jag nog byta ringon mot en maya wrap pouch...lika bra att testa alla sjalar man är sugen på nu när man har ett barn som vill bli buret....man vet aldrig om man får chansen igen
Varför gillar du inte Ringon? Tror du inte att hon kommer att sitta bättre i den när hon blir lite större?
Får ju inte till de snablars ringarna :?
Tar ibland hoppedizen eller storken istället för ringon för det går fortare för mig.
En pouch skulle ju verkligen bara vara att slänga på sig ju.....
Användarens profilbild
Av Cecilia
Elin skrev:Sen vet ju inte jag....du kanske har råd att spara OCH köpa nytt...Och har en alldeles egen sjalgarderob :wink: hihi
Jo, egentligen så har jag nog råd. Eller min sambo har råd. :wink: Och jag har en stor korg i hallen med alla sjalar! :lol:

Men det finns ju gränser för hur mycket man kan köpa utan att skämmas. För att våga köpa ännu fler än de jättemånga jag redan har fler så känns det som att jag borde sälja någon. Korgen är redan överfull! :lol: Och man borde väl vara lite sparsam nu när jag är föräldraledig.

Jag skulle kunna ha min Bära barn, Kristinas ringsjal, Storkisen, Ergon, en Hoppediz och en Antigua. Men att ha två olika trikåsjalar och en Ringo också blir lite vansinnigt mycket. *s*

Wilkinet-selen har jag just sålt i alla fall. Vemodigt men förnuftigt.

Men det är nog roligare att ha fler att byta med nu än sådana som är urvuxna.
Användarens profilbild
Av Helena
Elin skrev: Får ju inte till de snablars ringarna :?
Tar ibland hoppedizen eller storken istället för ringon för det går fortare för mig.
En pouch skulle ju verkligen bara vara att slänga på sig ju.....
Man får ha mycket tålamod med ringsjalar i början. Jag fick aldrig till det med min första ringsjal. Man får inte rycka argt och irriterat i ringsjalen som jag brukade göra.
Användarens profilbild
Av Helena
Cecilia skrev:Nja, Huggens snodd är inte riktigt hel, tyvärr. Men jo, visst skulle jag kunna sälja nu och köpa nytt senare. Minimundus är naturfärgad. Jättefin! Men starka färger är mer min grej egentligen. Jag vann den nu på Riksträffen. :D

Jag har en gammal Bära barn sjal som jag letat fram, och kom på att jag gillar fortfarande. :)

Sen har jag beställt en festlig vinröd med guldringar som Kristina ska sy åt mig. Väntar med spänning! :D
Ja, då kanske du ska spara Hug-A-Buben iallafall, ifall du ändå investerat mycket pengar i den, och inte kan få tillbaka så mycket. Fast jag vet inget om Hug-A-Bubens andrahandsvärde.

Vad roligt att du beställt en sjal från Kristina, då kan du ju jämföra med Ringon, och berätta sedan vilken som är bäst.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?