Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Ellynil
Vi ska skaffa en sele. Nu är bara frågan vilken sort...

Vi har prövat Ergo och den passade inte riktigt mig, så nu funderar jag på antingen Beco eller Manduca.

Becon är ju så snygg, men Manducan verkar ju som att många tycker är bekvämast. Stämmer det?

Vi kommer framför allt att bära på ryggen. Mest kommer vi bära lillebror (6 månader, 10kg, 71cm) Men vi vill också ha möjlighet att kunna bära storebror någon gång ibland (2 år, 15kg, 90cm).

Vilken tror ni passar oss bäst?
Av Emmiez
det bästa är att testa, o gärna att man kan testa o bära i någon eller några timmar.

Jag har provat både ergo, beco och manducan.
Ergon tycker jag ger bättre avlastning än becon.
Manducan har jag bara provat snabbt men den tycker jag känns som att den ger lite bättre avlastning än becon också. Sen gillar jag manducans spänne som är en spärr så man behöver knäppa upp den med båda händerna vilket jag tycker känns säkrare.

Men det är ju jättesvårt vilken man skall köpa, jag funderar på att köpa en manduca också för att få prova alla tre och sen känna efter vilken som är bäst :roll:
Användarens profilbild
Av Ellynil
Ja, det är klart att det bästa hade ju varit att ha möjlighet att testa... Tyvärr är det inte så många häromkring som sjalar... :roll:
Och kassan tillåter ju inte precis till att köpa en av varje bara för att testa... :wink: :lol:

Så Ergo avlastar bättre än Becon? :? Det var ju typiskt att jag inte riktigt kommer överens med Ergon då...
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Ellynil skrev: Så Ergo avlastar bättre än Becon? :? Det var ju typiskt att jag inte riktigt kommer överens med Ergon då...
Fast nääe, där håller inte jag med! Jag tror det beror på hur man ser ut själv i kroppen. På mig kom barnet alldeles för långt ifrån mig för att det skulle bli bra avlastning. Becon sitter som ett smäck, högre rygg och bättre möjlighet att dra åt, och därför blir avlastningen också mycket bättre, även om ergon har lite tjockare tyg. Manduca har jag tyvärr inte testat..
Användarens profilbild
Av Ellynil
kajsa kavat skrev:
Ellynil skrev: Så Ergo avlastar bättre än Becon? :? Det var ju typiskt att jag inte riktigt kommer överens med Ergon då...
Fast nääe, där håller inte jag med! Jag tror det beror på hur man ser ut själv i kroppen. På mig kom barnet alldeles för långt ifrån mig för att det skulle bli bra avlastning. Becon sitter som ett smäck, högre rygg och bättre möjlighet att dra åt, och därför blir avlastningen också mycket bättre, även om ergon har lite tjockare tyg. Manduca har jag tyvärr inte testat..
:lol: Då finns det kanske hopp!? 8)
Användarens profilbild
Av frida
Det är ju olika beroende på kroppstyp. Ergo passade inte mig riktigt så har nu en Patapum som sitter som gjuten.
Användarens profilbild
Av Ellynil
frida skrev:
Det är ju olika beroende på kroppstyp. Ergo passade inte mig riktigt så har nu en Patapum som sitter som gjuten.
Får man fråga varför Ergon inte satt bra på dig? :oops:
Har faktiskt inte funderat så mycket på patapum, men den kanske passar mig bättre. :hmm:
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Jag tror Ergon passar bättre på lite större/längre personer. För mig var det nog att jag är för smal..

Fast min man tycker visserligen också att Becon är bättre :wink:
Användarens profilbild
Av Ellynil
kajsa kavat skrev:Jag tror Ergon passar bättre på lite större/längre personer. För mig var det nog att jag är för smal..

Fast att jag är för smal är inte direkt mitt bekymmer... :oops:
Det största problemet var att jag inte fick avbärarbältet att sitta bra...
Användarens profilbild
Av frida
Ellynil skrev:
Får man fråga varför Ergon inte satt bra på dig? :oops:
Det knasiga är att jag vet faktiskt inte. Men när jag använde den var det inte skönt efter ett tag. Jag är en 173/60kg.
Det jag tror det kan vara är att midjebältet på patapum (liksom beco och manduca) är styvare och högre. Jag får inte barnet på rumpan/långt ner i svanken utan högre.
Av Emmiez
ja tycker ergon avlastar bättre för att axelbanden är bredare och stabilaren än becon, men det är nog en smaksak :roll:

Du säger att inte många bor där, har du efterlyst i bärsjalsträffar, kanske får du napp där :)
Användarens profilbild
Av aktuelle
Ellynil skrev:
kajsa kavat skrev:Jag tror Ergon passar bättre på lite större/längre personer. För mig var det nog att jag är för smal..

Fast att jag är för smal är inte direkt mitt bekymmer... :oops:
Det största problemet var att jag inte fick avbärarbältet att sitta bra...
jag har provat en kompis ergo och jag tyckte inte riktigt om avbärarbältet, men har nu en manduca, tycker den är skönare :)
Användarens profilbild
Av Ellynil
Att det ska vara så svårt att bestämma sig! :?
Emmiez skrev:ja tycker ergon avlastar bättre för att axelbanden är bredare och stabilaren än becon, men det är nog en smaksak

Du säger att inte många bor där, har du efterlyst i bärsjalsträffar, kanske får du napp där
Ja, jag har prövat att få ihop en bärsjalsträff här, men det har inte varit någon större framgång :wink:
Av Ponyo
Jag har testat Ergo, och den satt urdåligt på mig. Patapumen satt lite bättre, men inte bra den heller. När jag fick på mig en Beco så var det all skillnad i världen. I mitt fall var det höftbältet som inte satt rätt på Patapumen. Den satt aldrig riktigt åt, utan stod ut som en "kjol".
Jag är 170 lång och väger ca 66 kg.
Becons midjebälte är mer flexibelt och mjukt, och sitter nog lättare bra. Men om man har en kroppstyp som passar för Ergo eller patapum så kan jag tänka mig att de avlastar otrpligt bra.
Användarens profilbild
Av Ellynil
Bubbi skrev:Jag har testat Ergo, och den satt urdåligt på mig. Patapumen satt lite bättre, men inte bra den heller. När jag fick på mig en Beco så var det all skillnad i världen. I mitt fall var det höftbältet som inte satt rätt på Patapumen. Den satt aldrig riktigt åt, utan stod ut som en "kjol".
Jag är 170 lång och väger ca 66 kg.
Becons midjebälte är mer flexibelt och mjukt, och sitter nog lättare bra. Men om man har en kroppstyp som passar för Ergo eller patapum så kan jag tänka mig att de avlastar otrpligt bra.
Det tror jag också.
Är det 4th eller Butterfly du har? Är det någon skillnad på dem?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?