Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Häjk
Jag kan inte riktigt bestämma mig för vilken jag vill ha (mest :wink: ), en stork eller en easy, så jag vänder mig till experterna här :D
Vad finns det för fördelar resp nackdelar med de här båda sjalarna? Tex avsmalnande ändar, lättknuten/svårknuten, avlastning, varm/sval osv
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Min Anna är lika tunn som mina enfärgade Easys. Easysarna är stretchigare vilket jag tycker är skönare när barnet blir tungt (10 kg +) men många verkar tycka precis tvärtom. Vad gäller lättknutenhet och värme tycker jag inte att det är någon större skillnad, men då är jag ju van också. Min första vävda var en Easy och jag minns att jag tyckte att det var skillnad när jag köpte min andra (som jag tror var en Indio, eller kanske en Leo), den var betydligt mer svårknuten tyckte jag då, men Indion är ju lite annorlunda än andra vävda.

Jag gillar de raka ändarna. Tycker inte att det är någon skillnad om de har raka eller avsmalnande. Den snedskurna biten är ändå så kort. Är sjalen på gränsen kan man knyta på hörnen på Easyn, det blir nästan samma sak.
De snedskurna hänger dock lite snyggare om man har svansar.

Summa sumarum - köp den du tycker är snyggast. Det är jättebra sjalar båda två.
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Jag gillar snedskurna ändar bäst = Storchenwiege. Tycker också att Easyn är lite "glattare" och glidigare, men det kan kanske skilja sig mellan olika exemplar.

När det gäller stretchigheten så tror jag att Storchenwieges Leosar är allra bäst. De är också fantastiska i mönstret (enligt mig då alltså).

summa summarum så ska du välja den du tycker bäst om färgmässigt, då blir den mest använd :lol:
Av anna m
Jag tycker storkarna är snyggare både i färgerna och väven. Gillar också de sneda ändarna på storken.
Användarens profilbild
Av zero.sara
Gillade både easy och stork (leo), men har nu bara didymos :roll:
Av Lotten
Jag hade en mörkblå Easy och gillade den inte så mycket. Den var lite tunn och hård på något sätt. Men, det var nog den färgen som var så, för jag tror att flera andra färger är mjukare och skönare. Efter Easyn köpte jag en stork leo marine. Den var bättre tycker jag och jag tror att den kommer att bli kanon när jag använt den lite mer. Men, bäst är ändå min hoppe Kapstadt. Den är mjuuk och superskön! :D
Användarens profilbild
Av Häjk
Tack för svaren! :D
Även om det inte hjälpte mig att bli av med min beslutsångest direkt :wink:
Får klura vidare på vilken som tilltalar mig mest, men just nu leder nog Inka :mums:

men Hav är jag nog lite förälskad i med
Användarens profilbild
Av Eaive1
Inkan är underbar. Ju mer använd den är desto bättre. Jag hade en inka som varit hyrsjal, dvs. använd massor massor. Och det var den absolut mjukaste sjalen jag haft i min ägo. Ångrar såååå att jag sålde den :?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?