Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Gummi
Hej!
Jag har blivit nyfiken och sugen på att bära mitt barn i sjal.
Har i dag en babybjörn active, men vill byta ut den mot en sjal.
Har tittat på en tri-cotti och undrar om någon kan berätta lite om den.
Är den bra som första-sjal, bekväm, kan man bära på ryggen med den?

Tacksam för svar!
Användarens profilbild
Av diddeldi
tri-cotti är elastisk, och eftersom din bebis är såpass stor nu så tycker jag nog att du ska satsa på en vävd långsjal istället. det avlastar bättre och går att variera mycket mer. en elastisk sjal är mysig till små barn, men när de blir större så är det skönt att få avlastningen från en vävd sjal. i tri-cottin kan du inte bära på ryggen, men det funkar bra i en vävd sjal.

en fördel med tri-cottin är att man slipper knyta, men det är inte speciellt svårt att lära sig knyta en sjal heller. ett annat alternativ är en ergonomisk sele, till exempel ergo. då slipper man ju också knyta.

och jag lovar dig, allt är bekvämare än babybjörnen :wink: :D
Användarens profilbild
Av diddeldi
förresten, jag såg att du bor i göteborg. kom på sjalträffen i nästa vecka (troligen onsdag), så visar vi lite olika sjalar och selar! :D
Av Gummi
diddeldi skrev: en fördel med tri-cottin är att man slipper knyta, men det är inte speciellt svårt att lära sig knyta en sjal heller.
Det är just det att jag är lite orolig för det här med knytandet. :?
Jag har även funderar lite på en mei-tai, mest pga. de är snygga :oops: men de ser även sköna ut.

Ja jag har förstått att bb-selen inte är bekväm varken för mig eller min son. :cry:
Av Gummi
En sjalträff?

Var och när?
Ja det vore ju såklart intressant eftersom jag behöver samla på mig information. Är ju helt ny inom området.
Kan man köpa sjalar där också? Är på jakt efter en begagnad nämligen. :wink:
Användarens profilbild
Av diddeldi
Gummi skrev:En sjalträff?

Var och när?
Ja det vore ju såklart intressant eftersom jag behöver samla på mig information. Är ju helt ny inom området.
Kan man köpa sjalar där också? Är på jakt efter en begagnad nämligen. :wink:
hihi, vi har ju en i gänget som köper och säljer som en galning (hej sannasmamma! :wink: ). hon brukar alltid ha nåt begagnat på lut. vill du köpa nytt är det mig du ska prata med 8)

och får du knytproblem så hjälper vi till :D

mer om sjalträffen i veckan läser du på http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewtopic.php?t=14314
Av Gummi
Ok, vad trevligt det verkar med alla träffarna. :)

Jag ska hålla ögonen öppna efter sannasmamma :lol: .
Användarens profilbild
Av annikar
Håller med Diddeli!

Om du tycker att det verkar för krångligt med knytandet skulle jag satsa på en mei tai eller patapum/ergo. Annars lär man sig fort knyta vävd sjal med lite övning.

Har haft en tricotti som jag i och för sig gillade fram till Samuel var ca 6 månader, sen blev det för svajigt eftersom han lutade sig bakåt. Dessutom tycker jag att den är ganska tjock och klumpig. En vävd sjal/sele kan du använda länge!

Toppen om du kan gå på sjalträg och klämma lite :D
Av Gummi
tack för ditt svar! :)

jo jag har tittat runt i ett par dagar nu på nätet och fastnat mer och mer för meitai, den tilltalar mig mest.
Av Aelia
Gummi skrev:tack för ditt svar! :)

jo jag har tittat runt i ett par dagar nu på nätet och fastnat mer och mer för meitai, den tilltalar mig mest.

mei tai är helt underbar. Vi har en camo och är sååå nöjda
Av Gummi
Det är cammo jag helst vill ha den är ju såå snygg!
Den verkar bekväm och enkel också. Och det passar ju bra för mig som är nybörjare..
Av Gummi
Det är cammo jag helst vill ha den är ju såå snygg!
Den verkar bekväm och enkel också. Och det passar ju bra för mig som är nybörjare..
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?