Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av 4ungar
Asia skrev:hjälp...............vart kan man hitta mönster? Å hur följer man sånna? Kanske tog mej vatten över huvet! :hide:
biblioteket kan du låna mönster sen ritar du bara av det du vill sy på papper, sedan lägger du pappert på tyget klipper o syr ihop :wink: o TADA som dottern säger så är det klart :lol: :wink:
lycka till :D
Användarens profilbild
Av Asia
4ungar skrev:
Asia skrev:hjälp...............vart kan man hitta mönster? Å hur följer man sånna? Kanske tog mej vatten över huvet! :hide:
biblioteket kan du låna mönster sen ritar du bara av det du vill sy på papper, sedan lägger du pappert på tyget klipper o syr ihop :wink: o TADA som dottern säger så är det klart :lol: :wink:
:urule:
Användarens profilbild
Av zandrama
Asia skrev:
4ungar skrev:
Saker som är lätta att sy hittar man oftast i 70-talsböcker. Förklädesklänningar, enkla skjortor med bara fram och bakstycke osv. Det kommer gå toppenbra! :tumsup:
Användarens profilbild
Av Asia
zandrama skrev:
Asia skrev:
4ungar skrev:
Saker som är lätta att sy hittar man oftast i 70-talsböcker. Förklädesklänningar, enkla skjortor med bara fram och bakstycke osv. Det kommer gå toppenbra! :tumsup:
Nu gäller det bara att se om jag kommer ihåg hur man trär maskinen!

Den som fått mej som mottagare behöver verklien nte oroa sej att jag ska tycka något är dåligt gjort, kan jag lova!
Användarens profilbild
Av puppan
Hmm, vad svårt det känns. Vet inte så mycket om min mottagares smak.. :hmm: Men jag har några idéer.
Av Emmiez
ja skulle till tygaffären idag, åkte dit en timma innan dom stängde o då hade dom stängt :( det stod inget på dörren eller så, men antagligen var det väl så att det var för att det är valborgsmässo afton, det stod på alla andra affärer :roll:
Användarens profilbild
Av doddit
Nu har jag en idé om vad jag ska göra. Något som är lagom svårt och inte är något som min mottagare vanligtvis verkar sy. Hoppas det ska bli bra :) Nu måste jag bara hitta rätt tyg också...
Användarens profilbild
Av Annika80
Oj oj oj, ja så nu ska man komma på något att göra då också :hmm:
Storleken på mottagaren var bra, för där har jag en del mönster eller plagg från dottern som går att rita av.
Användarens profilbild
Av Monia
Jag är så glad att jag ska få sy bebisstorlek :eld: men mottagaren är värsta syproffset så lite ågren får man allt :wink:
Användarens profilbild
Av zandrama
Är förklädesklänning i brunt med hjärtan unisex och lekvänligt?! :roll:
Användarens profilbild
Av ernamalin
Åh, hjälp!
säger som flera redan gjort, vilken prestationsångest jag fick när jag såg vad min mottagare gör själv! :shock:

Nåja, som ni även sagt, det är ju själva överraskningsmomentet som är det riktigt roliga och att någon pysslat med tanke på en själv.

Kära mottagare; jag lovar att göra mitt bästa och hoppas att det blir något du kommer ha nytta och användning för :wink:
Användarens profilbild
Av doddit
zandrama skrev:Är förklädesklänning i brunt med hjärtan unisex och lekvänligt?! :roll:
Även om jag väldigt gärna vill tycka det så skulle det nog ta emot lite att sätta en klänning på en pojke... tyvärr...
Av Ponyo
doddit skrev:
zandrama skrev:Är förklädesklänning i brunt med hjärtan unisex och lekvänligt?! :roll:
Även om jag väldigt gärna vill tycka det så skulle det nog ta emot lite att sätta en klänning på en pojke... tyvärr...
Instämmer, tyvärr.
Användarens profilbild
Av Annika80
Åh jag tror jag vet vad jag ska göra :D
Men jag måste testsy en först till dottern och se om den passar ok i storlek, annars vet jag inte vad jag gör :hmm:
Man kan ju öka mönster men ett sånt mönster är det ganska klurigt med...
Av Smultronbarn
erisara skrev:Nu tror jag att jag bestämt vad jag ska göra, om jag inte ändrar mig igen. Men nu måste jag till en affär, hitta ett bra mönster och bestämma färg (tänk om mottagaren inte har samma färgsmak som jag).

Det här ska bli både kul och nervöst.
Kanske mottagren kan lära sig att uppskatta en ny färg? :wink: Och förresten är det väl barnen som ska uppskatta grejjerna mest eller?? :roll: :lol:
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 34

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?