Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Shuna76
Har köpt några begagnade pockets där benresåren behöver bytas ut & nu är jag lite osäker på vad jag ska använda..Antingen "vanlig" resår eller så köper jag Lastin från Babyheaven..men jag vet inte..ni sykunniga, vad hade ni använt?
Av Nettan
Vet itne om det är rätt men jag använde vanlig rezår i några Fuzzi. Fet fungerar bra tycker jag MEN har å andra zidan inte haft en ny bra att jämföra med.
Användarens profilbild
Av frida
Vanlig resår tycker jag funkar fint! Bara den tål 90 grader.
Användarens profilbild
Av Kusmi
Jag tror det nästan är lättast med vanlig resår.
Användarens profilbild
Av eM
Vanlig resår ska väl fungera, men tänk på att använda polyestertråd bara
Av eamane
Ja jag skulle använda vanlig resår :)
Användarens profilbild
Av Scilla
Vad är det för pockets? Jag har bytt benresårer på både Fuzzi och Wonderoos.

På Fuzzi drog jag ny vanlig resår i den befintliga kanalen (dock fick den gamla uttjänta sitta kvar eftersom den var fastsydd hela vägen), blev kanonbra. På Wonderoos satte jag Lastin i ytterkanten, funkade också bra men man måsta sträcka den ordentligt för att det ska bli bra.
Användarens profilbild
Av Shuna76
Tack för alla svar! :) Alltså, det är ett helt gäng Fuzzi & ett par Wonderoo som behöver fixas till. I de andra Wonderoosen är det sån är vanlig vit resår & sån har jag hemma..fast jag vet inte om den tål 90 grader?
Användarens profilbild
Av frida
Shuna76 skrev:Tack för alla svar! :) Alltså, det är ett helt gäng Fuzzi & ett par Wonderoo som behöver fixas till. I de andra Wonderoosen är det sån är vanlig vit resår & sån har jag hemma..fast jag vet inte om den tål 90 grader?
"Vanlig" brukar klara tvätten.
Användarens profilbild
Av Shuna76
Jaha, då har jag provat sy i resår på en Wonderoo..gick bra..ända till maskinhelvetet dog! :angry: :hopmad: :x Så nu får jag väl leja ut jobbet istället..nån som känner sig manad? :wink: 8)
Användarens profilbild
Av äpple
Fördelen med Lastin är väl att den inte tar åt sig väta. Med vanlig resår finns det en viss (åtminstone teoretisk) risk för läckage och möjligen även längre torktid (?).
Användarens profilbild
Av Shuna76
Nu har jag fått låna mammas gaaamla Pfaff, den är från 40-50-taletnånting..funkar dock prima, bättre än min..Sprättandet är tidsödande & trist, men att sy i själva resåren går bra! Använder vanlig resår precis som det var i dem innan..:) Så om ni råkar ha gamla pockettygisar som behöver ny resår köper jag dem gärna billigt.. :wink:
Looma trikåsjal?

Ja, det är troligt att Looma är ett tidi[…]

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?