Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Zalli
Frottéhanddukar har jag använt, tycker att det funkar skitbra, inte alls sådär varmt som filt och fleece :tumsup: Men jag är nybörjade på sygrejen så jag kanske inte ska tas på för stort allvar :wink:
Användarens profilbild
Av Vida
Vår sele har fleece i axelbanden (dubbelt lager polar) och det finkade finfint i thailand t.o.m. Midjebältet är stoppat med ett enkelt lager ligunderlag från Jysk/claesolssons (minns inte vilken av dem det var). Blått och tunnt är det. Det är inte delat i tre, för iom att man viker ihop själva sittdelen på selen, och axelbanden, så störs man inte av att man inte har skårat/klippt höftbältet - det blir istället ett perfekt litet paket när man knyter ihop/fäster midjebältet runt det övriga tyget. (hängde ni med?)
Av Ponyo
Carin Mattila skrev:Jag använde också liggunderlag till midjebältet, men jag delade inte upp det utan hade det som det är på en Patapum. Axelbanden vadderade jag med ett gammalt täcke som vi hade. Varför delade ni midjebältet? Var det för att sjalen/selen ska ta mindre plats?
/Carin
Patapumen sitter superdåligt på mig, medan Becon sitter som en smäck. Alltså valde jag att göra mitt midjebälte precis som becons
Sedan är det skönt att man kan vika ihop den så enkelt.
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
NeaVida skrev:Vår sele har fleece i axelbanden (dubbelt lager polar) och det finkade finfint i thailand t.o.m. Midjebältet är stoppat med ett enkelt lager ligunderlag från Jysk/claesolssons (minns inte vilken av dem det var). Blått och tunnt är det. Det är inte delat i tre, för iom att man viker ihop själva sittdelen på selen, och axelbanden, så störs man inte av att man inte har skårat/klippt höftbältet - det blir istället ett perfekt litet paket när man knyter ihop/fäster midjebältet runt det övriga tyget. (hängde ni med?)
Ser gär en bild! :D

Hade också tänkt klippa i ett tunt liggunderlag från... Jysk kanske. Kanske samma som ditt - blå-turkost och tunt.

Undrar om Becomodellen. Var är avgränsningarna? Tänkte ha en mittsektion precis under sittdelen och sedan två sid/framsektioner.
Av Ponyo
Mamma Eli skrev:
NeaVida skrev:Vår sele har fleece i axelbanden (dubbelt lager polar) och det finkade finfint i thailand t.o.m. Midjebältet är stoppat med ett enkelt lager ligunderlag från Jysk/claesolssons (minns inte vilken av dem det var). Blått och tunnt är det. Det är inte delat i tre, för iom att man viker ihop själva sittdelen på selen, och axelbanden, så störs man inte av att man inte har skårat/klippt höftbältet - det blir istället ett perfekt litet paket när man knyter ihop/fäster midjebältet runt det övriga tyget. (hängde ni med?)
Ser gär en bild! :D

Hade också tänkt klippa i ett tunt liggunderlag från... Jysk kanske. Kanske samma som ditt - blå-turkost och tunt.

Undrar om Becomodellen. Var är avgränsningarna? Tänkte ha en mittsektion precis under sittdelen och sedan två sid/framsektioner.
Jag sydde en ny i helgen, med både tjockare tyg, och tjockare liggunderlag.
Jag kan ta kort när jag kommer hem, så kan du se avgränsningarna.
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Min sele blev inte alls bra! :cry: Eller jättesnygg (om den inte synas med lupp) och jag trodde den skulle bli perfekt men den är för skålad så D kommer för lång ner... :roll: Trodde extra skålad skulle bli perfekt för hans skull, men det blir lite väl långt ner att bära och så kom han för långt ner. Lika lång sittdel som Patapumen, och den är alles neranför armarna på honom men i min nya hamnar armarna under. Måste vara skålningens fel.

Ja, ja, får bli gåsen bara till Egypten imorrn... Ville ha en lättare sele som kan stoppas undan, men, men :lol: inte helt fel heller!
Av legenden29
Trevlig resa (med eller utan kanonsele)!!!!
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Hade en toppenfin resa med hela familjen (syskon med familjer, mor och far) och gåsen följde med. Ska fila på min bruna sele också, såg att den faktiskt blev längre än jag trodde :roll: men på resan klarade vi oss bra med gåsen. Hade Patapumen med också, men gåsen var bättre sällskap. :heart:

Jag vet inte vad vi hade gjort utan sjal på hemresan, för vi befann oss på flygplatsen precis hela sovtiden på dagen. Daniel fick alles lagom med sömn hos mamma och resan gick galant. :D

Bild

Bild

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?