Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

På vilken axel lägger du oftast ringsjalen när du bär med den?

Höger axel (och du är högerhänt)
28
43%
Vänster axel (och du är högerhänt)
27
42%
Höger axel (och du är vänsterhänt)
3
5%
Vänster axel (och du är vänsterhänt)
2
3%
Ungefär lika ofta på bägge sidorna (och du är högerhänt)
5
8%
Ungefär lika ofta på bägge sidorna (och du är vänsterhänt)
Inga röster
0%
Användarens profilbild
Av Anso
Jag är lite allmänt nyfiken på hur ni andra gör. Jag bär nästan uteslutande med ringsjalen liggandes på vänster axel för jag är så superhögerhänt så jag lyckas sällan få till det om jag ska ha sjalen på höger axel.
Användarens profilbild
Av marlene
Jag har ringsjalen på höger axel och är höger hänt... men jag klarar av det mesta (utom att skriva hyfsat snyggt och snabbt) med vänster hand...
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Har den på höger axel o räknar mig som vänsterhänt eftersom jag faktiskt skriver med vänster (men det mesta annat gör jag nog med höger).
Av Aelia
Jag bär på vänster sidan och är högerhänt *L*
Användarens profilbild
Av miriel
Jag har sjalen på vänster axel och är högerhänt. Har försökt andra sidan, men det är nästan omöjligt att få till...

:D
Användarens profilbild
Av Tiz
Jag bär uteslutande på höger axel. Det känns jätteunderligt att ha den på vänster axel. Ungefär lika underligt som att ha en penna i vänster han :roll: (Är högerhänt)
Användarens profilbild
Av Bina
Jag bär med höger och är högerhänt

bär på detta vis både vanligt och japanskt
Användarens profilbild
Av KATARINA
Alltid vänster axel och jag är högerhänt.
Användarens profilbild
Av Skogskajsa
Har nog aldrig burit på höger axel, det är alltid vänster som gäller och jag är högerhänt.
Användarens profilbild
Av Zandra
Bär alltid på höger axeln & är högerhänt (fast som Marlene, gör det mesta lika bra med vänster utom att skriva).

Vad roligt det här var! Jag har alltid utgått ifrån att alla bär på samma axel som jag... bra att tänka på när man prackar på sina vänner, dom kanske inte alls får till det på den axeln.
Av Marika
Alltid höger axel, har försökt med vänster men det är svårt! Jag vill ju få till amning i ringsjalen.
Användarens profilbild
Av zmurfan
Alltid höger axel, är högerhänt och gör precis allting med högerhand. Skulle jag sätta ringsjalen på vänster skulle det kännas så bakfram så jag vet inte vad. Jag måste ha barnet på vänster höft för att det inte ska vara "i vägen" när jag gör andra saker.
Användarens profilbild
Av Nova
Bär på höger axel och är högerhänt.
Funkar med vänster också, men det känns mer naturligt på höger axel.

Alla rekommendationer om att man bör växla sida med ringsjalen tycks ju inte fungera särskilt väl i verkligheten! :lol:
Av Marika
Om man ska hjälpa någon första gångnen med ringsjal är det smart att fråga vilken höft de bär barnet på, då blir det ofta bra och det känns naturligt för den som provar.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Numer, när min dotter bärs så väldigt sällan blir det uteslutande att hon sitter på vänster höft/mage, precis som hon gör när jag bär henne utan sjal - men på den gamla goda tiden då hon bars flera längre stunder varje dag då brukade jag byta sida för att inte bli alldels sned! :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?