Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hej!!

Ska bli mamma i juli för 3:e gången, och har just upptäkt att det finns sjalar som man kan bära barnet i! Låter helt fantastiskt!! men jag fattar inte vilken sort jag ska använda/köpa?? Finns en hel uppsjö av dessa.. Någon som vill dela med sig av lite info om vad som är bra/bäst till helt nybörjare. Jag är oxå en större variant av kvinnor jag har stl 52 i normala fall. Jag har hört/läst att man ska ha längre längd på banden när man är större för att kunna knyta ordentligt.

Någon som säljer sina om dom inte använder sig av dom kan ju oxå höra av sig!!

Blir tacksam för alla tips jag kan få!!
Användarens profilbild
Av naimiez
Till nyfödd rekommenderar jag trikåsjal, tex LOOMA SINO, Bali Baby Stretch eller Tricot Slen.....annars en Gauze för den är tunn i sommar men inte strechig.
Användarens profilbild
Av Foxan
Köp Sino, du... :) Lång, sval, trikå, svenskt...

Och sen du kan unna dig en härlig lång vävd typ 5.4 - 5.6 m, Didymos, Hoppediz eller liknande. Det tar aldrig stopp... :roll: :oops: 8)
Användarens profilbild
Av jag71
Jag är också av det större slaget och jag knöt in mina två små snuttor i en sino (finns bilder på www.babyheaven.se kolla under knytinstruktioner och där under "knytningar för tvillingar" och sen "Xomslut2"). Jag föredrar ju lååånga sjalar. Rekomenderar mimmis krinklade också. Det var den sjalen som jag använde mest under dem varma dagarna den sommaren som dem två små föddes. jag använder den fortfarande väldigt mycket. Mimmis krinklade är likvärdig med gauzen (möjligen lite svalare).
Av Millas
Tusen tack för alla råd!!! Ska läsa mera om dessa... Ska kolla på nätet om det finns begangade oxå..
Användarens profilbild
Av sirisirius
Jag har en BBS och jag skulle inte rekommendera den till en nybörjare då den är så bred och inte lika stretchig som andra trikåsjalar.

En sino skulle jag rösta för! :D
Av Millas
Hej allihopa!!

Tusen tack för alla tips och råd jag fått!!! Jag har hittat 2 st bärsjalar som jag köpt Moby D och en Moby Wrap, fick bra pris och jag hoppas att jag inte gjort bort mig... Fick båda till priset av en Sino..

"Liten" kommer ju inte förrän i börkan på juli så vi får vänta med att prova dom på riktigt, men nu har jag tid att lära mig att knyta dom i alla fall!!

Mvh Milla
Användarens profilbild
Av Foxan
Millas skrev:Hej allihopa!!

Tusen tack för alla tips och råd jag fått!!! Jag har hittat 2 st bärsjalar som jag köpt Moby D och en Moby Wrap, fick bra pris och jag hoppas att jag inte gjort bort mig... Fick båda till priset av en Sino..

"Liten" kommer ju inte förrän i börkan på juli så vi får vänta med att prova dom på riktigt, men nu har jag tid att lära mig att knyta dom i alla fall!!

Mvh Milla
Hmmm... Jag varnar bara att Moby är tokvarm på sommaren, oavsett färgen :? Men hoppas det funkar för er! Om det är mera än 22 grader, då behöver barnet inga kläder på sig, bara blöja.
Av Millas
Ok, det var inte bra.... Men jag får prova annars får jag köpa mig en annan.... Tack för ditt svar...
Användarens profilbild
Av amöba
Ang Moby så har jag själv ingen bra erfarenhet av den sjalen. Jag har å andra sidan en annan kroppskonstitution och hur är skapt bidrar säkert till hur bekväm man tycker att en sjal är. Jag vill mest bara säga att du inte ska ge upp sjalandet bara för att du tyckte att en sjal var lite obekväm att bära eller svår att få till. Nästa sjal kan vara en helt annan - och mycket trevligare - upplevelse! :D
Användarens profilbild
Av Foxan
Millas skrev:Ok, det var inte bra.... Men jag får prova annars får jag köpa mig en annan.... Tack för ditt svar...
Det finns faktiskt folk som stortrivs med Moby oavsett temperaturen! Och den blir superanvändbar lite senare på hösten - det går bra att bära lite större barn i den.

Kram! :)
Av Millas
Då tycker ni att jag ska behålla dom??? Jag är väldigt varm av mig... Har ågerrätt tills inatt sedan går mina pengarna iväg...

Tyckte det var bra pris, därför slog jag till..
Användarens profilbild
Av Foxan
Millas skrev:Då tycker ni att jag ska behålla dom??? Jag är väldigt varm av mig... Har ågerrätt tills inatt sedan går mina pengarna iväg...

Tyckte det var bra pris, därför slog jag till..
Det är så svårt att ge råd till en man inte känner personligen, tyvärr :(

Jag var i stl. 46-48 efter min förra graviditet och som du säger var väldigt varm av mig. Moby var min första sjal (barnet född i april), och jag tyckte att den var fantastiskt smidig, gosig, lättknyten och stabil. Men, jag kunde inte bära i den när temperaturen var över 25 grader, både jag och barnet svettades flöder. Den var mycket använt i September - Oktober, dock, strax innan jag köpte min första lång vävd. Just nu, med tanken på MIN erfarenhet, jag skulle avråda ifrån Mobyn till en sommarbebis. Trots att den är absolut prisvärd...

Sino är nästan dubbelt så dyr, men den är MYCKET svalare och enklare att hantera.

Om du kunde komma på en sjalträff och klämma på olika märken, det vore perfekt innan du bestämmer dig. Särskild om du har fortfarande några månader på dig. En ny Moby kostar ca 450-495 kr, du kan alltid beställa en igen...

Det är min åsikt, iaf. Vad tycker andra?
Av Millas
Jag har avbeställt dom... Jag ska försöka få tag på en Sino..

Jag har stl 50 innan graviditeten, och nu är jag nog närmare en stl54... Så du har nog rätt.. Tusen tack!!!
Användarens profilbild
Av Foxan
Millas skrev:Jag har avbeställt dom... Jag ska försöka få tag på en Sino..

Jag har stl 50 innan graviditeten, och nu är jag nog närmare en stl54... Så du har nog rätt.. Tusen tack!!!
Försök verkligen att få tag på sjalare i ditt område och kolla upp olika märken. Inte bara Sino, men också Bali Baby Stretch, Calin Bleu Gauze, Marimekko, Mam Eco, Mimmis krinklade är bra sommarsjalar till en nyfödd (jag har säkligen glömt nåt). Priset också varjerar rätt mycket... Prova på olika märken med en nallebjörn istället för barnet, se hur det känns för dig!

Lycka till!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?