Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Lumlum
Tvåan är på gång, och eftersom jag bara har vävda långsjalar har jag planerat skaffa en trikåsjal för säkerhets skull... Maken tycker jag är tokig. :roll:
Jag har kommit så långt i urvalsprocessen att jag väljer mellan Sino och Cuddly Wrap. Eftersom jag inte är övertygad om att Sinon är värd prisskillnaden dem emellan undrar jag om det är någon som har erfarenhet av Cuddlyn när det gäller längden. Är den inte VÄLDANS lång? En hel meter längre än mina långsjalar på 4,6 m...
Användarens profilbild
Av diddeldi
de flesta trikåsjalar är väldigt långa, det brukar inte vara nåt problem. man knyter ju alltid x-omslut-2 med dem och då går det ju åt en del tyg. men visst, kortare kan ju ha sina fördelar också...

jag hade en moby wrap när atlas var liten och den är ca 5,5 meter. jag tyckte det funkade bra. fast egentligen är 4,6 m mer "rätt längd" för mig, jag har en hoppediz trikåsjal som är så lång och den trivs jag också med.
Användarens profilbild
Av Eir
Nej, det känns inte alls för lång. Ändarna är så pass smala så det spelar ingen roll.
Användarens profilbild
Av KATARINA
Hej! Den är bara ca en dm i ändarna så jag tycker inte att det känns som den är så lång. De flesta trikåsjalar är som sagt 5 meter eller mer.
Användarens profilbild
Av miso
Får man smita emellan med en fråga: tror ni att Sinon är för kort för en ganska rejäl man på 90kg och normallång? Vill ju gärna ha med sambon på sjaltåget också...
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
miso skrev:Får man smita emellan med en fråga: tror ni att Sinon är för kort för en ganska rejäl man på 90kg och normallång? Vill ju gärna ha med sambon på sjaltåget också...
Nu vet inte jag alls hur lång sinon är, men en Moby wrap räcker för en 95-kilos karl som är 174 cm lång. I alla fall just det par sjal-karl som jag har provat det på.
Användarens profilbild
Av Scharlott
Som flera redan skrivit så är de flesta trikåsjalar långa över 5 m. Cuddly wrap är avsmalnande och precis som Katarina säger så är den bara en dm i ändarna. I och med att den är avsmalnande känns den väldigt lättknuten och själva knuten blir pytteliten. En smidig trikåsjal med andra ord :)

Själv är jag liten 165 cm och stl 34. Jag har en cuddly wrap som jag bär min Jesper snart 6 mån i. Virar den bara ett extra varv runt magen och knyter fram då jag knyter x-omslut-2 ;)
Användarens profilbild
Av miso
Kaffemoster, tack för ditt svar.
Mobyn är 5,5 m och Sinon är 5 meter, men det borde väl räcka tycker man? Jag slängde iväg ett mail till Looma för att höra.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?