Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Bling
Min man bar en del de första veckorna, dvs innan jag läst på om att babybjörnen inte var bra för de små liven. BB´n blev bannlyst och trikåsjalen åkte fram, maken lärde sig aldrig använda den. Sonen är nu 4 månader och väger 8 kg och det är bara jag som bär. Jag bär gärna, men tycker att maken missar något, pluss att det är bökigt om han alltid behöver ta vagnen på kortare promenader. Idag tog jag upp diskussionen kring att vi kanske borde köpa en sele, om han trodde att han skulle vilja bära mer då och det trodde han. :vågen:

Vilken sele tror ni är bäst, är de olika svåra att sätta på, går alla att bära i både på mage och rygg? Tacksam för kloka råd :lol:
Användarens profilbild
Av emelie
Vi har både Ergo o Beco här hemma o sambon bär bara i Ergon, medan jag bär i båda.
Vilken som passar bäst beror lite på kroppstyp, jag som är rätt liten trivs lite bättre med Becon.
Båda selarna funkar på både rygg o mage, men Becon tycker jag är bättre att bära på mage med. Fast så ska jag kanske påpeka ockås att min son är 23månader och inte 4 o det kan ju spela in i bedömningen. :roll:
Fast min Ergobärande sambo bär endast på mage, aldrig på ryggen för han tycker inte om att O. hamnar så långt ifrån honom.

Säkrast är att prova först, det heta tipset "gå på sjalträff" är stående. :wink:

Fast till ett sånt litet barn hade jag nog tyckt att det var mysigare med en MeiTai. Det kryllar av snygga MTs. Även mer "killiga". 8)

Lycka till i djungeln! :D
Av Ponyo
Tycker också att ni ska gå på sjalträff. Jag köpte en patapum först, men har aldrig riktigt fått till det. Sedan fick jag låna hem en Beco, och vilken skillnad!
Den satt betydligt bättre på mig. Men alla är vi olika byggda, så en sele passar inte alla.

MT är dock lättre att få att funka, tror jag :)
Användarens profilbild
Av jag71
Måste ju tipsa om www.close2you.se jag vet inte hur dem är att bära i men dem är snygga och jag tror inte att Eva har något emot att sy en men en särskilld färg eller mönster på.
Av Bling
Jasså, MT kanske enklare, jag tänkte tvärtom eftersom man måste knyta och ha sig. T.ex. en Ergo är väl inställd sedan förra gången du hade den på dig, eller?

Att få med sig honom på en sjalträff är nog att ta i, men det är klart, jag skulle ju kunna bilda mig en uppfattning. :roll:
Användarens profilbild
Av Scharlott
Vi har både Patapum och Ergo i samlingen här. Jag tycker bra om båda. Makens solklara favorit är Ergo 8)
Han talade sig så varm för Ergon att våra kompisar som fick fjärde barnet i september inspirerades och därefter bestämde sig för en chokladfärgad Ergo :wink:

Bild
Bild
Användarens profilbild
Av Kattuggla
Vi har haft en Ergo och nu har vi en Patapum Toddler och min man har gillat båda selarna. Han har burit mycket och fått många positiva kommentarer på stan :D
Användarens profilbild
Av zink
Vi hade först en Ergo som var helt ok men så testade vi en Patapum och bytte til den. Den var mera avskalad, hade inget behov av förvaringsfickan som Ergon har, bättre att kunna rymmas lätt under en jacka. Och även att ha med sig när man inte bär!

Annars är de rätt så likvärdiga men Patapumen är betydligt biligare (600 jmf med 1000 kr ungefär har jag för mig). Då har du pengar över att köpa en sjal till ju ;-) Kolla på www.knyt-an.se som har båda selarna på samam sida så kan du jmf.

När han närmade sig 1 år så kändes Patapum Baby för låg i ryggen på honom efts han gärna på skoj kastade sig bakåt (sonen, inte maken) så nu har vi en Patapum Toddler men den är lite knvigare i o m en rem som brukar hamna fel. Men det är en vanesak! Däremot är han för lång för at bäras på magen så nu ska vi lära oss att bära på rygg istället. För min del blir att äntligen komam mig för att hantera hoppen då...

Maken har själv svarat i denna tråd ;-) Där finns lite bilder också

Vad bär era män med? (goda råd tack)
http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewtopic.php?t=63573

Många pratar om nya selen Manduca nu i trådar har jag sett. Verkar vaar väldigt bekväm. och ser designmässigt ut som en BB nästan ;-) (Lite för sportig i min smak med kontrasttyget där. Gillar den avskalade Patapumen bättre.)
Användarens profilbild
Av Myrten
Vi har både en Ergo och en nyinköpt Manduca. Jag tycker Manducan vinner, det sitter som en smäck och har många möjligheter att spänna "rätt". Min man har ännu inte provat Manducan eftersom Elsa hellre går själv, han tycker bra om Ergon, men får jag gissa skulle han nog välja Manducan av de två (när han väl provat båda).
Användarens profilbild
Av Humleblomstern
Här bär mannen bara i Ergo. Han är lång och smal och tycker att den passar perfekt. Funkar jättebra på rygg, men ibland kan jag tycka att den är lite låg (speciellt om barnet gillar att luta sig bakåt och titta på himlen).
Användarens profilbild
Av Foxan
Min man bär helst i ERGOn, fast han kan också knyta sjalar rätt duktigt. MeiTai också används ibland, men han helt klart föredrar Ergo.
Användarens profilbild
Av zero.sara
Här föredrar mannen Manducan :) (nu har han inte så mycket att välja på längre heller :roll: , för jag sålde ergon)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?