Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Sanfora
McMorrigan skrev:
Sanfora skrev:H
Jag letar mjukt jeans/denim och fodertyg, fräsiga trikåtyg och fina velour bland annat.[/img]
Jag har ett jättemjukt gosigt jeanstyg! :D Hur mkt behöver du?

I så fall är jag nog intresserad av Traderatrikå i grönt/grått....tror jag! :D
Min bit är 110x160, fast i tub. Tja, jag vet inte vad ditt tyg kostat (och inte heller mitt ;-)) och jag är dålig på tygpriser - ett byte av lika stora bitar, rakt av?
Av Marine78
äpplebus skrev:
Marine78 skrev:Är dessa små näsdukar i tyg något som platsar här i tygbytet? De är från 70-talets glada dagar när min man och hans storebror.
Och så lite kompletterande bilder på de söta näsdukarna. Det är barnboksmotiv huvudsakligen. Samtliga är i fint skick, dock har den med grisar på några fläckar. De två med Bambi är i storlek 18 x 18 cm och de övriga i stl 20 x 20 cm. Ursöta! Men vi använder inte näsdukar så de kommer att få flytta. Bytes? Totalt alltså 9 näsdukar varav två med identiskt motiv på (indianerna) dock är den undre en aningen finare än en övre ;-)

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bytes mot? Kanske lite trikå? Kom med förslag om det överhuvudtaget är intressant att ha med här!
Den med mullvadarna kan få flytta hit. Vad vill du ha för den?
Jag vet inte ;-) Det är det som är det svåra. Så svårt att sätta ett värde på sådana saker. Vad har du som du kan tänka dig att avvara ;-)
Användarens profilbild
Av McMorrigan
Sanfora skrev:
McMorrigan skrev:
Jag letar mjukt jeans/denim och fodertyg, fräsiga trikåtyg och fina velour bland annat.[/img]

Min bit är 110x160, fast i tub. Tja, jag vet inte vad ditt tyg kostat (och inte heller mitt ;-)) och jag är dålig på tygpriser - ett byte av lika stora bitar, rakt av?
Jag vet inte hur stor bit jag har hemma men ska kolla! Det kostade 99:-/metern och traderatrikån kostar runt 30 om man köper av hon på tradera som säljer massor! :wink: Men strunt i priset! JAg ska kolla hur stor den är men imorgon då den ligger i rummet innanför mina sovande barn! :D
Användarens profilbild
Av äpplebus
Marine78 skrev:
äpplebus skrev:
Marine78 skrev:Är dessa små näsdukar i tyg något som platsar här i tygbytet? De är från 70-talets glada dagar när min man och hans storebror.
Och så lite kompletterande bilder på de söta näsdukarna. Det är barnboksmotiv huvudsakligen. Samtliga är i fint skick, dock har den med grisar på några fläckar. De två med Bambi är i storlek 18 x 18 cm och de övriga i stl 20 x 20 cm. Ursöta! Men vi använder inte näsdukar så de kommer att få flytta. Bytes? Totalt alltså 9 näsdukar varav två med identiskt motiv på (indianerna) dock är den undre en aningen finare än en övre ;-)

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bytes mot? Kanske lite trikå? Kom med förslag om det överhuvudtaget är intressant att ha med här!
Jag vet inte ;-) Det är det som är det svåra. Så svårt att sätta ett värde på sådana saker. Vad har du som du kan tänka dig att avvara ;-)
Det är ju det som är det svåra. Har ju ingen direkt trikå. (Ska ju utöka mitt ynkliga trikåförråd med din randiga bit :wink: )
Av Marine78
äpplebus skrev:
Marine78 skrev:
äpplebus skrev:

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Det är ju det som är det svåra. Har ju ingen direkt trikå. (Ska ju utöka mitt ynkliga trikåförråd med din randiga bit :wink: )
Hi hi! Tja, någon bit muddväv, en dragkedja eller annat tillbehör som också kan tänkas gå åt.
Användarens profilbild
Av äpplebus
Marine78 skrev:Hi hi! Tja, någon bit muddväv, en dragkedja eller annat tillbehör som också kan tänkas gå åt.
Ska fundera o kolla i gömmorna. Pm:ar :wink:
Användarens profilbild
Av Sanfora
McMorrigan skrev:
Sanfora skrev:
McMorrigan skrev:

Jag vet inte hur stor bit jag har hemma men ska kolla! Det kostade 99:-/metern och traderatrikån kostar runt 30 om man köper av hon på tradera som säljer massor! :wink: Men strunt i priset! JAg ska kolla hur stor den är men imorgon då den ligger i rummet innanför mina sovande barn! :D
Men då kan vi inte byta rakt av, tycker jag. Ingen annan bit som du vill ha också då...?
Användarens profilbild
Av Kaja
Nä. Nu lägger jag ner detta. Så fort jag hittar ett fint tyg så är det en viss Luleå-bo som skriker "tjing för den!" innan jag hinner göra något åt det. Jag gillar också äppplen... *surar lite*

Jaja. Här är det jag kan tänka mig att byta med. Jag är mest ute efter bomullstyger i enkla mönster just nu. Typ stora äpplen, eller hjärtan, eller sånt... Kanske 70-talslakan...

Jersey. Alla utom det längst upp till vänster är tunna och förhållandevis stumma för att vara trikå. Perfekt till byxor och scarves.

Bild

Stora bitar av vinröd college, gul bredrandig trikå, Nallecollege, och en liten snutt med nalle-baby-cord (smalspårig manchester)

Bild

1,5 meter nallepuh-fleece

Bild

Flanell

Bild

Randig velour, brun-beige velour, rosa stretchfrotté

Bild

Jag mäter bitarna om någon är intresserad, men ingen är under halvmetern i alla fall, många är uppåt 2 meter. Skulle det vara så du är sugen på tyget, men inte har något att byta med så säljer jag också...

//Kaja
Användarens profilbild
Av sofiutane
florin skrev:
sofiutane skrev:Jag har det här tyget i 3 kappor plus två små-kappor (de ligger alla dubbelvikta på bilden). Är intresserad av mudd i alla de färger eller velour (ej blå). Nån??

Bild
Bild
Jag vill byta! Har mudd i diverse kulörer och velour!!!! maila mig så fixar jag bilder
Måste bara säga att då florin hoppade av bytet (hade redan tyget i sina högar :wink: ) så vill jag fortfarande byta om någon annan är intresserad.
Användarens profilbild
Av McMorrigan
Sanfora skrev:
McMorrigan skrev:
Sanfora skrev:
McMorrigan skrev:

Men då kan vi inte byta rakt av, tycker jag. Ingen annan bit som du vill ha också då...?
Tycker jag visst det. Jeanset har jag just nu ingen användning av men kanske trikån! :D Ska mäta idag men tror att biten är runt 0,7 meter..... Kanske lite mer!
Användarens profilbild
Av sofiutane
Hittade lite annat som också kanske kan få lämna oss.

De två pastellfärgade är mycket större bitar men även de andra två är relativt stora. Kalle Anka tyget är lite grövre medan de andra är bommullstyger typ tjocklek grövre lakansväv, fast de har inte varit det.
Bild

Sen kommer det lite funderare.

Liten bit gardin. Mått utan fållar 27*70
Bild

Det vet jag verkligen inte om jag vill byta bort, men det ligger ju bara.
Bild

Visst ser ni vilken fin hjälpreda jag har som vill flytta tygen när mamma ska knäppa kort.
Av Nettan
sofiutane skrev:Hittade lite annat som också kanske kan få lämna oss.

De två pastellfärgade är mycket större bitar men även de andra två är relativt stora. Kalle Anka tyget är lite grövre medan de andra är bommullstyger typ tjocklek grövre lakansväv, fast de har inte varit det.
Bild

Sen kommer det lite funderare.

Liten bit gardin. Mått utan fållar 27*70
Bild

Det vet jag verkligen inte om jag vill byta bort, men det ligger ju bara.
Bild

Visst ser ni vilken fin hjälpreda jag har som vill flytta tygen när mamma ska knäppa kort.
Kalletyget :heart: vad vill du ha i byte för det?
Användarens profilbild
Av ernamalin
sofiutane skrev:Det vet jag verkligen inte om jag vill byta bort, men det ligger ju bara.
Bild

VILL HA!!!

Har jag något du vill ha på mina bilder?
Om inte så hojta till och säg vad du söker!
Senast redigerad av ernamalin den mån apr 21, 2008 10:16, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av sofiutane
Tyget är 125*135 Här kommer också en extra bild så du inte tror att det bara är kalle och kajsa.

Bild

Jag vill gärna ha velour (mönstrad eller ej, men inte blå), mudd eller nån fin trikå.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 23

Den här tråden har liksom fallit i gl&o[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?