Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hej! är ny här och ska snart ha mitt andra barn! Vi har sen förut en babybjörnsele som vi har använt mycket till första barnet! nackdelen med den är att den har kort användningstid och att man bara kan ha bebisen på två vis! Jag skull evilja ha en som man kan använda längre, kanske på flera sätt och även kanske amma i! Där jag bor finns det ingen som säljer sjalar och vill därför beställa en över internet!
Vill ha hjälp med vilken man ska välja då de är dyra och jag inte vet någonting om detta! Snälla kan någon hjälpa mig??? :?:
Ischa skrev:Hej! är ny här och ska snart ha mitt andra barn! Vi har sen förut en babybjörnsele som vi har använt mycket till första barnet! nackdelen med den är att den har kort användningstid och att man bara kan ha bebisen på två vis! Jag skull evilja ha en som man kan använda längre, kanske på flera sätt och även kanske amma i! Där jag bor finns det ingen som säljer sjalar och vill därför beställa en över internet!
Vill ha hjälp med vilken man ska välja då de är dyra och jag inte vet någonting om detta! Snälla kan någon hjälpa mig??? :?:
Du kan beställa en trikåsjal, de är relativt billiga och har ändå längre användningstid än en Babybjörn. Du kan också köpa en vävd sjal (t.ex här på sjalbarn) begagnad till ungefär samma pris som en ny trikåsjal... Jag har bara använt vävt till min D och använder ibland samma sjal som vi använde på BB :heart: Det är mycket "tycke och smak" i sjalar. Välj en du gillar så kommer du att använda den!
Edit: Jag har för mig att det finns sjalare i Kristinehamn... kolla under bärsjalsträffar om det inte finns nån träff snart. Då kan du få klämma lite på deras sjalar och känna efter om det finns något märke du gillar. Själv är jag Hoppedizfan, medan andra absolut förespråkar EasyCare eller Didymos. Det är som sagt, en smaksak!
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Hej! Kul att du är intresserad av att bära i sjal :) Det allra bästa är att få känna och prova på riktigt innan du bestämmer dig. Jag vet inte om det finns sjalbärare i Arvika, men i Värmland finns i alla fall fler, hjälpsamma sjalare. Så kan du tänka dig att åka på sjalträff eller kanske träffa någon på tu man hand (kanske kolla med Anso?) så vore det toppen!
Annars tror jag på en lite stadigare trikåsjal, tex en Sino, marimekko-sjal, Baby Bali Stretch eller något liknande. Bärsjalsförsäljare finns i reklam-marginalen till höger, och de brukar vara snälla, hjälpsamma och snabba på leverans :wink:
Eller så kan du också kika här på SB under "SÄLJES" om du skulle kunna tänka dig begagnat :)
Ischa skrev:Hej! är ny här och ska snart ha mitt andra barn! Vi har sen förut en babybjörnsele som vi har använt mycket till första barnet! nackdelen med den är att den har kort användningstid och att man bara kan ha bebisen på två vis! Jag skull evilja ha en som man kan använda längre, kanske på flera sätt och även kanske amma i! Där jag bor finns det ingen som säljer sjalar och vill därför beställa en över internet!
Hej och välkommen! Det finns massor av sjalare här i Värmland och träffas då och då gör vi också så du är välkommen att komma och klämma och känna på sjalar.

Jag köpte en trikåsjal, Sino, till min pojk innan han föddes, den hade jag i några månader, sen köpte jag en vävd sjal, Hoppediz Panama, samt fick låna MT (mei tai, sån där fyrkantssjal man knyter) och fastnade mest för MT så jag sydde två själv och använder mest. Har en Ergo också.

Det brukar gå bra att få låna sjal och känna på lite innan man köper ny dyr. Tips är att köpa begagnat här på sjalbarn eller någon annanstans också, det kan man spara många hundralappar på! :D
Användarens profilbild
Av Myrten
Det säljs en den Sinos på Blocket över landet. Jag köpte min, som näst intill var oanvänd, för 500 kr inklusive frakt.
Användarens profilbild
Av milimani
Sinon är en jättebra trikåsjal. Sval och tunn och lite tyg och väldigt lätt att knyta. Sen när bebis är större kan du sälja sinon (tex här på SB, brukar inte vara svårt) och sedan köpa en vävd.

Välkommen hit!
Användarens profilbild
Av zero.sara
Välkommen hit. :hello:
Ett stående råd är väl att välja en sjal som du gillar färgen och ev mönster på. Ju bättre du gillar den desto mer används den :)

Själv gillade jag trikåsjalen jättemycket när J var liten pyttis. Hade två stycken, en tricot slen (lite tjockare kvalitet) och en Mam eco som var storfavorit (lite tunnare och stadigare i kvalitet + att jag älskade färgen) När J var runt sju månader införskaffades den första vävda sjalen. Och det är att prova sig fram till vilken man gillar bäst som gäller :wink:

Sjalträff är ett bra tillfälle att provklämma på olika sjalar och höra vad andra tycker om sjalarna.

Sjalförsäljarna som finns här på sidan är jättetrevliga och snabba på att svara om det är något du undrar, leveranserna brukar kunna dyka upp redan dagen efter att man beställt varan :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?