Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Helena
Jag läste någonstans att man orkar bära längre i en Maya Wrap Sling än i en Nova. Att Novan mer var till snabbärande. Varför det egentligen? För jag tycker inte riktigt att man kan bre ut tyget så mycket över axeln på Maya Wrap Sling heller eller?
Är det det som avgör hur länge man orkar bära i ringsjal, hur mycket man kan bre ut tyget?
Användarens profilbild
Av Alven
Jag tycker nog det är stor skillnad på ringsjalar. Jag testade en Ringo i helgen (Tack Cecilia) och ja måste säga att jag (tack och lov) inte var särskillt imponerad. Att tyget var liksom ihopsytt vid ringarna gjorde att jag inte kunde bre ut tyget när jag hade ringarna vid nyckelbenet (där jag vill ha dem) och det gjorde ont på axeln. Jag gillar min omsydda bära barn mer faktiskt...
Användarens profilbild
Av Helena
Alven skrev:Jag tycker nog det är stor skillnad på ringsjalar. Jag testade en Ringo i helgen (Tack Cecilia) och ja måste säga att jag (tack och lov) inte var särskillt imponerad. Att tyget var liksom ihopsytt vid ringarna gjorde att jag inte kunde bre ut tyget när jag hade ringarna vid nyckelbenet (där jag vill ha dem) och det gjorde ont på axeln. Jag gillar min omsydda bära barn mer faktiskt...
Jag tyckte också att Ringon kändes rätt vanlig när jag testade den. Barnet satt bra i den, men eftersom jag är van vid min korta bärabarn-sjal, kändes det lite märkligt att inte kunna bre ut tyget mer över axeln.

Katharina, tycker du att Ringon är bättre än Maya Wrapen? För du har väl båda? Jag letar efter en bra ringsjal (fast eventuellt ska en kompis sy en till mig, fast jag vet inte om hon har tid just nu). Men Maya Wrap Sling som jag provat en gång, tyckte jag var väldigt svår att justera, tyget gled ju inte bra genom ringarna, kanske det alltid blir så med vävt tyg.
Av Koala
Jätteintressant diskussion!
Ni sjalproffs som testat flera varianter fortsätt gärna dela med er av era erfarenheter.
(Nybörjar'n här behöver lite hjälp i beslutsångesten... :? )

/K
Användarens profilbild
Av Helena
Koala skrev:Jätteintressant diskussion!
Ni sjalproffs som testat flera varianter fortsätt gärna dela med er av era erfarenheter.
(Nybörjar'n här behöver lite hjälp i beslutsångesten... :? )

/K
Jag har inte testat så många olika ringsjalar, men jag föredrar ovadderade. En vadderad ringsjal måste ju ligga perfekt över axeln, annars gör det ont tycker jag.
Användarens profilbild
Av Kristina
Ju mer man kan breda ut den över axeln (och ryggen), ju bättre avlastning ger det. Min egensydda avlastar betydligt mer än Novan just för att den går att bre ut så mycket mer, jag bar utan större problem Alma i fredags på väg till vandrarhemmet i typ trekvart i min egen variant, med Novan får jag ont innan vi hunnit fram till dagis (5 min promenad).
Maya Wrapen borde också gå att bre ut mycket men jag har inte riktigt blivit kompis med den när jag har provat så jag vet inte.
Användarens profilbild
Av Ester
Kristina skrev:Ju mer man kan breda ut den över axeln (och ryggen), ju bättre avlastning ger det. Min egensydda avlastar betydligt mer än Novan just för att den går att bre ut så mycket mer, jag bar utan större problem Alma i fredags på väg till vandrarhemmet i typ trekvart i min egen variant, med Novan får jag ont innan vi hunnit fram till dagis (5 min promenad).
Maya Wrapen borde också gå att bre ut mycket men jag har inte riktigt blivit kompis med den när jag har provat så jag vet inte.

Kristina, hur är Maya Wrap pouch jämfört med ringsjal?
Användarens profilbild
Av Kristina
Pouchen avlastar bättre än novan, skulle den bara vara i rätt storlek också skulle den vara superbra. ;) När jag har pouchen utanpå ytterkläder så passar den och då avlastar den ungefär lika bra som min egensydda (som du väl såg i helgen), dom är i princip lika breda.
Användarens profilbild
Av Helena
Kristina skrev:Ju mer man kan breda ut den över axeln (och ryggen), ju bättre avlastning ger det. Min egensydda avlastar betydligt mer än Novan just för att den går att bre ut så mycket mer, jag bar utan större problem Alma i fredags på väg till vandrarhemmet i typ trekvart i min egen variant, med Novan får jag ont innan vi hunnit fram till dagis (5 min promenad).
Ja, jag tyckte att det såg ut som om din ringsjal gick att bre ut en del över axeln, när jag tittade på bilden på er hemsida. Men jag trodde att ni sydde den som Novan. Bra att ni gör den bredare då över axeln.
Användarens profilbild
Av Kristina
Ja, första sjalen blev som Novan (typ), nu har jag kommit på ett bättre sätt så den blir bredare. Är ju rätt grön på att sy ringsjalar så jag har fått testa mig fram till vad som funkar och nu tror jag jag har hittat rätt.
Användarens profilbild
Av Ester
Funderar på att byta ringon mot en pouch, bli lite småirriterad på ringarna varenda gång den ska på, tillsist blir det oftast långsjal även för kortare turer
Användarens profilbild
Av Kristina
Ja, gör det, men köp rätt storlek! Det är skitdrygt när den är för stor! Tror du skulle kunna ha S faktiskt, om jag inte minns helt fel hur du ser ut. :)
Användarens profilbild
Av KATARINA
enligt storlekstabellen ska man ha small om man är under 1,63 och "slank" men jag tycker nog att bra mycket större personer kan ha den. Jag är 1,70 och väger över 70 kilo och medium har jag på kortaste eller näst kortaste längden.
Användarens profilbild
Av Helena
Jaså funkar inte Ringon bra utanpå ytterkläder??? Jag behöver en ringsjal främst till utomhusbruk. Fast jag har inte så bylsiga kläder själv, fast Miles har ju overall.
Användarens profilbild
Av Helena
Katharina skrev:Jag har dunjacka, Leo har tjock overall och jag är väl inte så jättesmal 174 cm o 80 kilo och jag tycker den är för kort för att krångla i och ur, tex till bilen och i affärer. Mayan är ju mycket längre vilket gör den smidigare då. Mayas tyg är bättre mot våra ytterkläder, i Ringon glider Leo runt.

Jag har därför lite beslutsångest om jag ska sälja eller behålla mayan. Men till sommaren kommer jag nog bara använda Ringon, tror jag... :?
Det känns som om det borde finnas en specialkonstruerad ringsjal för vintern, där tyget inte glider alls där barnet sitter, och kanske ett annat tyg vid ringarna så att det glider bra där. Eller så får vi skaffa någon typ av overaller som inte är så hala, men var får man tag på sådana?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?