Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av myilem
Vilken sele ska man ha i denna djungel?
Har ett barn som idag väger ca 8 kg och blir ju så klart tyngre, har själv öm rygg och behöver någon med bra stöd och avlastning. Testade idag en Beco som jag tyckte var super skön men har läst lite här och det verkar som om Manducan har bättre avlastning?

För och nackdelar och lite vägledning tack... =)

Camilla
Användarens profilbild
Av milimani
Nu har jag aldrig provat en Beco, men väl en Manduca och en Ergo. Jag tyckte inte alls om Manducan medan jag älskar Ergon.

Jag tror att både Beco, Ergo och Manduca är ganska lika avlastningsmässigt och det är ganska så individuellt vilket man tycker är skönast.

Mitt råd är att om du tycker att Becon var super så satsa på en Beco (om du har råd...). Annars kanske du kan gå på en sjalträff och få möjlighet att prova andra selar?
Av myilem
Hur, var, när vet jag om det anordnas sjalträffar?

Becon var ju supersnygg och vad jag tyckte skön, men det är cokså den enda jag testat. Dock var den lite dyr kanske då jag inte kommer använda den dagligen.
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Jag å andra sidan har bara provat Ergo, som är toppen på ryggen, men som jag fått ont av om jag burit på magen efter att bebis passerat ca 8 kg.

Men det beror nog mycket på kroppsbyggnad och hur stark man är i de olika musklerna. Som sagt, gillar du Beco, satsa på den, annars är det nog bäst om du kan prova innan du köper.
Användarens profilbild
Av milimani
myilem skrev:Hur, var, när vet jag om det anordnas sjalträffar?
Var bor du någonstans?
Av myilem
Säljer de vanliga barnbutikerna de här selarna eller var kan man annars hitta återförsäljare i butik?

Jag bor i Märsta, norr om Sthlm
Av Tyche
myilem skrev:Säljer de vanliga barnbutikerna de här selarna eller var kan man annars hitta återförsäljare i butik?

Jag bor i Märsta, norr om Sthlm
Tyvärr inte, inte vanligtvis iallafall. Men allt fler säljer sjalar :vågen:
Vill du känna och testa mer än du välkommen hem till oss, det du såg idag var ungefär halva arsenalen :lol:
Av Emmiez
Ja har provat både ergo och beco dom har fördelar och nackdelar båda två, men ja tror dom avlastar ungefär lika bra.
manducan provade jag idag, och den va nog också likvärdig, men ja gillade att man kan göra ryggstödet högre eller lägre, för min lilla tjej (4,5 månad) ser ingenting när hon sitter i becon, lite tråkigt.

myilem skrev:Hur, var, när vet jag om det anordnas sjalträffar?
Gå in på "bärjalsträffar" och kolla om det finns någon i närheten av där du bor, annars kan du ju skriva ett eget inlägg o fråga om det finns nån i närheten :)

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?