Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Hello
Jag har en idé om vad jag ska sy till Loppan av kanintyget, men eftersom jag då måste göra mönstret själv, så måste jag ju sy en prototyp först. Tyget blev över från en tunika till storasyster och räckte bara till kortärmat, men det funkar ju så här års:
Bild
Inga byxor som passade hade hon heller, så snabbt som ögat slängde jag ihop ett par tights också. Det tog 40 min från det att jag tog fram mönsterdelen ur sin plastficka. Det kan ju vara bra att veta framöver.

Tröjmönstret ska modifieras lite - halsringningen blev för stor och så måste jag göra om ärmens raglanskärning lite, eftersom jag framöver vill ha en tryckknappskant där. På den här är sömmen ihopsydd.

Har ni fler konstruktiva idéer om förbättringar tas de tacksamt emot!
Av puh
Vilken fin skärning på tröjan! :heart:
Användarens profilbild
Av Bina
Toppenfint!
Användarens profilbild
Av McMorrigan
Vilken fin "prototyp"! :D :tumsup:
Användarens profilbild
Av ernamalin
Superfint!
Ser ut som kollektion, inte något som är gjort på 40 min! :shock:
Användarens profilbild
Av Hello
TAck alla! Jag kanske inte var övertydlig direkt, men jag är jättenöjd med både idén och genomförandet, även om någon liten detalj ska fixas ;)

Och så var det ju tightsen som tog 40 min, så ingen får för sig att jag är nån symaskinsamason eller nåt :D Fast tröjan tog inte så förskräckligt lång tid den heller. Men mer än 40 min var det allt...
Användarens profilbild
Av Kusmi
Det är roligt att sy själv när man blir nöjd. Det kommer att bli en fin kanintröja.

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?