Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Nu har jag lagt upp min första annons (och den syns inte ens ännu...) och har lite funderingar.

Är det någon som fått saker sålda där och har någon erfarenhet?

"Brukar" folk pruta? Jag ville inte sätta för lågt pris, så jag tog till lite och tänkte att det skulle finnas prutmån, men det är ju kanske dumt ifall det istället gör att ingen vill köpa...
Användarens profilbild
Av mammahappy
Jag har inte sålt något där men jag har kollat lite på annonser där.
Och jag har inte kommit på tanken att pruta faktist. :roll:
Utan vissa annonser tycker jag att det låter för dyrt och då struntar jag i att maila även om jag kanske är intresserad och troligen hade köpt till ett lägre pris. :roll:
Användarens profilbild
Av sofiutane
Jag lade in en annons på väskor och fick två sålda morgonen efter jag satt in den. Men sen har det inte blivit mer...
Användarens profilbild
Av Fina
sofiutane skrev:Jag lade in en annons på väskor och fick två sålda morgonen efter jag satt in den. Men sen har det inte blivit mer...
Vad satte du för pris?

Jag skulle vilja lägga ut lite smycken men tycker att det jag hittar där är billigt jämfört med vad jag skulle vilja ta så jag törs inte. :roll:
Användarens profilbild
Av sofiutane
Jag har tagit 150:- för en väska, samma som jag tagit när jag gjort till bekanta.
Användarens profilbild
Av aspen
Josefina skrev:
sofiutane skrev:Jag lade in en annons på väskor och fick två sålda morgonen efter jag satt in den. Men sen har det inte blivit mer...
Vad satte du för pris?

Jag skulle vilja lägga ut lite smycken men tycker att det jag hittar där är billigt jämfört med vad jag skulle vilja ta så jag törs inte. :roll:
jag tänkte lägga ut några näsduksfodral men vi hade ju här kommit överens om att ta 60 kr för dem eftersom de flesta inte räknar sin egen insats utan bara materialet. de flesta där tar 20 kr vilket jag tycker är för billigt...... mina skulle ju inte säljas då ;-)
Användarens profilbild
Av Helen
Där finns många fina saker.

Jag tycker inte man ska ta underpris för sina saker. Hantverk i Sverige är inte specielllt välbetalt. Gå inte under det du vill ha för din vara tycker jag.

Jag tror inte att folk prutar där så vida man inte vill ha flera varor hos samma säljare.

Jag har tittat lite på smycken där och några gubbar och gummor som jag såg var jättefina ( vet inte vad jag ska ha dem till dock...)

Jag har inte köpt något där, men tycker helt klart att det är ett bra allternativ när jag ska köpa presenter till andra.

jag går in och tittar ibland
Användarens profilbild
Av florin
Jag tycker att priserna är för låga för att villja sälja där.

150:- för en väska skulle kännas som att skänka bort den, samma sak med 20:- för ett näsduksfodral... :?

Våga ta betalt!!!!!!!!!

Å så kommer ett tips om att det finns fler liknande försäljningssidor:lol:

www.handigt.se
Händigt tar betalt i provision men där slipper man ju hantera betalningarna själv :tumsup: Känns som enväldigt seriös sida och det gillar jag :lol: Där är alla priser inkl frakt och emballage så att kundenkan se den slutgiltiga kostanden direkt.

www.piecesofyou.se
De tar oxå provision på det som säljs, har förstått att all betalning sker via Payson vilket kan vara en trygghet för kunden.
Användarens profilbild
Av Fina
florin skrev: www.piecesofyou.se
De tar oxå provision på det som säljs, har förstått att all betalning sker via Payson vilket kan vara en trygghet för kunden.
Bra tips du har! Klart man ska våga ta betalt men det är inte så roligt att ha saker ute en längre tid som det inte händer något med. fast nu har jag ju inte provat än så det kan ju vara så att det inte blir så. :wink:

Har varit inne på piecenofyou, var på väg att lägga ut lite saker där men åter igen blev jag osäker. Jag tror att det är sätt att bli en i mängden på den sidan på det sättet som jag uppfattar att den uppdateras. :hmm:
Användarens profilbild
Av 4ungar
min pappa har silver smides smycken ute o fått sålt ca 15 stycken :D

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?