Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Fryle
Inte på en pfaff, men på svärmors brother måste man ta fram skruvmejseln och lossa en skruv på vänstersidan.
Användarens profilbild
Av linafelicia
På min pfaff och på dom vi har på jobbet byter man glödlampan underifrån utan att ta bort kåpan. :hmm:
Användarens profilbild
Av Helen
linafelicia skrev:På min pfaff och på dom vi har på jobbet byter man glödlampan underifrån utan att ta bort kåpan. :hmm:
det gör man på min också. Men behöver man komma in till trådspänningsskivorna måste man öppna den.
Jag hittade en skruv upp ifrån, men jag har inte verktygen till det. Det blir till att lämna in
Av leonie
Meddela gärna hur det går med trådspänningsbrickorna, för jag har också fått problem med dem... :(
Har en Singer.
Användarens profilbild
Av linafelicia
Helen skrev:
linafelicia skrev:På min pfaff och på dom vi har på jobbet byter man glödlampan underifrån utan att ta bort kåpan. :hmm:
det gör man på min också. Men behöver man komma in till trådspänningsskivorna måste man öppna den.
Jag hittade en skruv upp ifrån, men jag har inte verktygen till det. Det blir till att lämna in
Ojdå, jag hade inte läst frågan ordentligt. Ibland är det lite bökigt med en 2,5 åring i knäet :wink: :lol:
Användarens profilbild
Av Helen
Jag ringde symaskinskillen och fick tips via telefon
Ta en lite grövre tråd i stil med knapphålstråd eller björntråd. ( jag hade inget av detta utan tog ett tunnare stickgarn) Sätt trådspänningen på "0"
Dra tråden på var sida om trådspänningsplattorna.
Träd symaskinen som vanligt först på ena sidan, sätt trådspänningen på "5" sy raksöm och sedan zig zag.
Trä den på andra sidan om plåten, sy raksöm och sedan zig zag.
Är sömmarna olika varandra dra tråden igen mellan plattorna och gör om sömnadsprovet.

Detta hjälpte mig!! Jag har bara provsytt inte sytt "på riktigt", men det verkade hjälpa

Hoppas detta kan hjälpa någon annan! :D
Användarens profilbild
Av linafelicia
Låter som ett bra tips tycker jag. På jobbet får vi ofta problem med trådspänningen och min symaskinsgubbe säger att det är små trådbitar som fastnar mellan brickorna och ställer till det. Tydligen händer det ofta om man syr tills tråden tar slut på rullen och det gör mina eleverna ofta.

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?