Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av filijox
Oj vad sugen jag blev! Men jag är feg, ist för köp nu trycker jag på lägg till i minneslistan :wink:
Fast, jag kan ju inte ens sy, har redan tyger här hemma som jag köpt, sambon blir väl vansinnig...hehe
Men, 3-kg paket, är det bussfrakt som gäller isf? Eller går det med posten och att man hämtar paketet sen?
Även om jag inte är så bra på att sy, har jag ju en kompis som sitter och letar tyger för att ha ngt att sy när hon nu tänkte låna vår symaskin! :wink: Nån som har bra mönster på tröja? Eller, är ju eg bara att använda en bra som mall antar jag... :?:
Användarens profilbild
Av Anso
4ungar skrev::vågen: hon bor några mil från mig, har mejlat o frågat om jag får hämta hos henne :D oj vad jag kan handla då för då slipper jag frakt :eld: :eld:

Ni kanske kan ordna en Sjalbarnsträff där????
:lol: :lol: :lol: Klart att du ska shoppa för fraktpengarna.

Filiojox
Hon har skickat med Posten när jag har köpt så det är Postens portotabell som gäller. Mönster kan du t.ex hitta på biblioteket. Kolla efter Sy till barnen 62-98, 0-4 år av Elsebeth Gunther t.ex eller Sy barnkläder av mjuka tyger, Sy kläder av mjuka tyger av Åsa Lennartsson. Gamla godingar till böcker. :wink:
Användarens profilbild
Av filijox
Aha!
Tack!
Det är så lååååångt till bussgodsterminalen ifrån mig, storshoppade barnkläder till syrrans grabb en gång när han var mindre (de kläderna är nog här hos oss nu hehe), då kom de med bussgods. Var ett mindre h-vete att hämta dem...

Ska kolla in biblos utbud mao! Perfekt!

Bugar och tackar

Edit: Elsebeths bok verkar inte finnas i hela stockholm! Åsas två böcker finns dock, men jag får ta en dagstur till nåt litet biblo här och ett annat där för de finns ju inte inne på samma ställe eller ens att de har den! Här i Haninge har de båda, men på två olika bibliotek, utlånade... Jag som gärna åkte iväg typ i eftermiddag för att låna! :wink:

Edit 2: Aha, Elsebeth heter Gynther i efternamn, borde inte sökfunktionen vara smartare än så att den inte hittar??? Söker jag på barnkläder så kom det ju lite böcker upp iaf! Tyvärr finns just den boken inte heller den inne, fler som vet att de är bra? :wink:
Användarens profilbild
Av McMorrigan
ernamalin skrev:
Anso skrev:...Sjalbarn går en randig vår till mötes..... :mrgreen:
Japp, kommer bli hur fint som helst :app:
:lol: :iagree:
Användarens profilbild
Av jag71
4ungar skrev::vågen: hon bor några mil från mig, har mejlat o frågat om jag får hämta hos henne :D oj vad jag kan handla då för då slipper jag frakt :eld: :eld:
Ja ha! Då stannar jag och teres och fikar hos dig då när vi hämtat våra tyger (fast först måste vi beställa :wink: )
Användarens profilbild
Av Anso
jag71 skrev:
Ja ha! Då stannar jag och teres och fikar hos dig då när vi hämtat våra tyger (fast först måste vi beställa :wink: )
Oooaaa! :eld: Ni får allt ta och samla ihop era tyger och ta kort på dem!!! :D
Användarens profilbild
Av 4ungar
jag71 skrev:
Absolut :D
Användarens profilbild
Av Anso
filijox skrev:Aha!
Tack!
Det är så lååååångt till bussgodsterminalen ifrån mig, storshoppade barnkläder till syrrans grabb en gång när han var mindre (de kläderna är nog här hos oss nu hehe), då kom de med bussgods. Var ett mindre h-vete att hämta dem...

Ska kolla in biblos utbud mao! Perfekt!

Bugar och tackar

Edit: Elsebeths bok verkar inte finnas i hela stockholm! Åsas två böcker finns dock, men jag får ta en dagstur till nåt litet biblo här och ett annat där för de finns ju inte inne på samma ställe eller ens att de har den! Här i Haninge har de båda, men på två olika bibliotek, utlånade... Jag som gärna åkte iväg typ i eftermiddag för att låna! :wink:

Edit 2: Aha, Elsebeth heter Gynther i efternamn, borde inte sökfunktionen vara smartare än så att den inte hittar??? Söker jag på barnkläder så kom det ju lite böcker upp iaf! Tyvärr finns just den boken inte heller den inne, fler som vet att de är bra? :wink:
Elsebeth Gynther/Gunther boken går för minst 250:- på Tradera, upp till 400:- ....... :roll: eller så hittar man den för 10:- på loppis. Poppis bok om man vill sy lite kläder med lätt retrotouch. Bra basplaggsmönster.
Användarens profilbild
Av 4ungar
Anso skrev:

Ni kanske kan ordna en Sjalbarnsträff där????
:lol: :lol: :lol: Klart att du ska shoppa för fraktpengarna.
ja eller hur :wink:
Användarens profilbild
Av filijox
Jaha, då sållar jag mig till mängden här då med att ha klickat på köp nu :wink:
Tur att jag får hjälp med att sy sen! Men åh vad fint det kommer bli med fyra små krabater mellan 0-4 år med matchande randiga tröjor! Mina två och syrrans två...just nu är det bara en var, men till juli så ska de vara fyra små barn! Roligt när de blir så pass lika gamla!!! Två år mellan hennes stora och E och sen ytterligare två år till min lilla och så hennes tvåa två månader efter ungefär.

Någon som köpt hem ett paket med enfärgad trikå förresten som vet hur den är? Jag har köpt ett med två randiga och en enfärgad nämligen... Visst borde man väl kunna sy shorts av den? Det är min förhoppning och tanke iaf!

Oj vad sugen jag blev när jag tittade på stuvlådorna dessutom, tänk så mkt gott och blandat det finns i en sån! *Håller i mig själv från köp nu knappen*
Användarens profilbild
Av Anso
filijox skrev:Jaha, då sållar jag mig till mängden här då med att ha klickat på köp nu :wink:
Tur att jag får hjälp med att sy sen! Men åh vad fint det kommer bli med fyra små krabater mellan 0-4 år med matchande randiga tröjor! Mina två och syrrans två...just nu är det bara en var, men till juli så ska de vara fyra små barn! Roligt när de blir så pass lika gamla!!! Två år mellan hennes stora och E och sen ytterligare två år till min lilla och så hennes tvåa två månader efter ungefär.

Någon som köpt hem ett paket med enfärgad trikå förresten som vet hur den är? Jag har köpt ett med två randiga och en enfärgad nämligen... Visst borde man väl kunna sy shorts av den? Det är min förhoppning och tanke iaf!

Oj vad sugen jag blev när jag tittade på stuvlådorna dessutom, tänk så mkt gott och blandat det finns i en sån! *Håller i mig själv från köp nu knappen*
De enfärgade kan vara alltifrån lite tunnare och lite mer stretchig till riktigt kraftigt (Men inte som collegetyg) och som klippit och skuren för tunnare jacka eller byxa och så har jag fått ett som är i samma goa kvalité som de 1,4 cm randiga tygera och det var gult. (Har fått en hem blålila enfärgat tyg som är av model kraftigt, jättehäftigt).

Muddväven är riktigt bra den med!
Stuvlådorna såg ut som små godispåsar :lol:
Av FiaLisa
Alltså, nu får hon väl ta och lägga upp lite nya auktioner som man kan dregla över. :wink:
Användarens profilbild
Av Anso
FiaLisa skrev:Alltså, nu får hon väl ta och lägga upp lite nya auktioner som man kan dregla över. :wink:
Eller är det kanske slut på tyget??? :shock:
Användarens profilbild
Av McMorrigan
Anso skrev:
FiaLisa skrev:Alltså, nu får hon väl ta och lägga upp lite nya auktioner som man kan dregla över. :wink:
Flå´t....... :hide: :floet2:
Användarens profilbild
Av Anso
McMorrigan skrev:
Anso skrev:
Flå´t....... :hide: :floet2:
Har du köpt upp resten??!! :hellu:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 12

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?