Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av knutschen_lee@hotmail.com
Hur vet man om ett garn är lingarn? såg en tråd om att virka disktrasor, och blev sugen... har tre stora rullar med tunnt tunnt garn på och har sett att lingarn kan vara på sådana. kan det vara det, eller är det olika garn som kan vara på sådana rullar?
Av Nettan
Kan ingenting om detta men svarar ändå 8)

Har lintow garn hemma nu och det är lingarn som är ojämt spunnet (eller hur man skall förklara) det är olika tjockt.
När jag stickar i det är det strävt och stumt. När jag blötte trasan sedan blev den sladdrig och när den torkade stel. Tror inte att bomull svarar likadant så du kanske kan sticka en liten trasa och blöta den.

Vad är det för färger? :roll: 8) :oops:
ok, har börjat nu.. men jag stickar i stället. kommer att ta hundra år om jag ska virka.:/ jag har för mig att jag ska ha blå, vit, ljuslila, mörklila och ´cerise. men jag har hittills bara hittat den cerisa. men jag kan ha resten hemma hos mamma och pappa. så jag ska leta och se vad jag får till av dem.:)
har hittat de andra rullarna nu, tyvärr verkar det som om bara den blå är lingarn. för den är stelare i kvaliten. och jag som börjat sticka med den rosa.:( blir det inge bra med disktrasa i bomullsgarn(om det nu är det)?
Användarens profilbild
Av Humle
jag har för mig att jag ska ha blå, vit, ljuslila, mörklila och ´cerise.
...

blir det inge bra med disktrasa i bomullsgarn(om det nu är det)?
Det låter som att det kan bli väldigt fina trasor med de färgerna. Jag har några vävda bomulls disktrasor (från duka) och de är bra tycker jag. Har dock inga i lin att jämföra med.

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?