Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av erisara
Skoj fråga, den här måsta man ju svara på.

Vilken var din första sjal?
En hemsydd MayaWrap i "kirurggrönt" bomullstyg.

Hur många sjalar har du hunnit ha?
Till första barnet hade jag två ringsjalar. Den "kirurggröna" ovan och en likaledes hemsydd ringsjal i svart och guld.

Till barn två har jag:
Ringsjalar: fortfarande den "kirurggröna", en Känguru thaisidensjal i guld, en Ringo Kråkbär
Vävda långsjalar: BB Slen Blueberry, Amazonas Antigua Rödrutig

Hur många selar?
En Babybjörn och en Manduca.

Hur många MT och liknande?
Inga. Har dock tyg till en.

Hur många bärpåsar?
Inga

Övrigt
En Vaude bärstol.

Totalt antal bärdon
8 just nu
Användarens profilbild
Av aneeha
Vilken var din första sjal? trikå: minimundus sand/jord vävd: hoppe london
Hur många sjalar har du hunnit ha? Långa, korta, vävda, trikå, ringsjal alla sjalar räknas. 17 som jag minns i skrivande stund, varav tre trikå och fyra ringisar, inga kortsjalar
Hur många selar? 3, samtliga hemsydda
Hur många MT och liknande? 3 varav en traditionell kinesisk som bara ligger och är vackerHur många bärpåsar? 1 rättså flitigt använd
Användarens profilbild
Av Allis
Mossgrön Moby

Hur många sjalar har du hunnit ha? Långa, korta, vävda, trikå, ringsjal alla sjalar räknas.
6 (en trikå, 2 vävda, 3 ring) + en beställd (BBB Iris)

Hur många selar?
2 (BB och Patapum)

EllaRoo Mei Hip (är det en MT?)

Hur många bärpåsar?
0

Totalt antal bärdon
10
Användarens profilbild
Av aktuelle
Första sjalen var en som jag fick gratis när jag tog prenumeration på föräldrar och barn, en ringsjal som jag tycker är helt värdelös.. därför trodde jag ringsjalar inte var något för mig (tills jag testade syrrans ringsjal...)
Totalt har jag haft: föräldrar och barn-ringsjalen, vann sedan en hoppediz timbuktu långsjal på Leiloo.se , sen beställde jag en rebozo långsjal då hoppedizen blev jättevarm (sonen är som en kamin)

Hur många selar?
En babybjörn (ouch vad man fick ont i ryggen), köpte en manduca för ett tag sedan. det är första riktiga selen och jag älskar den! Har även en sån där bärstol, inte en haglöfs men något liknande, något friluftsmärke som jag inte minns namnet på :P

Jag sydde en mei-tai till dottern när hon var liten, men jag hann aldrig riktigt använda den för jag blev gravid och orkade inte kånka på henne. Gav mig på att sy en ombuhimo sen också, men jag gillade den inte, den är tokfin.. randig i mörklila, koboltblå, orange, rött och duvblått men den är inge skön trist nog.
Hur många bärpåsar?
Ingen

Totalt antal bärdon: 8
Användarens profilbild
Av Foxan
Marinblå Moby

Hur många sjalar har du hunnit ha? Långa, korta, vävda, trikå, ringsjal alla sjalar räknas.
8 (2 trikå, 5 vävda, 1 ring) + en beställd

Hur många selar?
1 (ERGO)

2

Hur många bärpåsar?
0

Totalt antal bärdon
11
Användarens profilbild
Av Helene-Gia
Egentligen var den allra första en härlig afrikansk bärsjal i tunnt bomullstyg med stort färgstarkt tryck som jag fick i doppresent åt H. Den hänger nu som väggprydnad på H:s rum. Min första tillverkade sjal var en ljung/lila Moby Wrap, som jag tyvärr sålt nu. Jag trivdes jättebra i den sjalen första tiden efter förlossningen då kroppen kändes tung och uppsvullen.

Den afrikanska, Mobyn, Rebozo ringsjal. Har en Hoppediz på ingång. 3+1 alltså :D

Hur många selar?
En Ergo NG och till min äldsta tjej hade jag en babybjörn (men det är ju inget man hojtar högt om i detta forum). Har även för länge sen haft en bärstol från fjällräven eller var det haglöfs.

En hemsydd MT i linne samt ny MT på gång.

Hur många bärpåsar?
Ingen alls.

Totalt antal bärdon
snart 9
Användarens profilbild
Av nevin
nevin skrev:*Vilken var din första sjal?
En Ecowrap, brun vävd långsjal. Den köpte jag på underbarabarnmässan i december förra året.
*Hur många sjalar har du hunnit ha? Långa, korta, vävda, trikå, ringsjal alla sjalar räknas.
2 har jag hunnit med: Den vävda och en ringsjal
*Hur många selar?
En Manduca har jag, den är det senaste tillskottet i min garderob!
*Hur många MT och liknande?
1 har jag nu.
*Hur många bärpåsar?
1 här med!

Nu har jag en sjal till på ingång, en långsjal med panel, jätteläcker! Meningen är också att jag ska få min symaskin i kördugligt skick och då kunna sy en eller annan sjal till!

Nu har jag dels fått hem min fina panelsjal, och så har jag en sjal på ingång, en ringsjal Solarveil! Dessutom har jag äntligen en maskin som fungerar, så nu ska jag försöka få till tid att sy på med, sedan blir detf ler i garderoben minsann!

Sammanlagt har jag 7 bärdon, och detta har kommit hem sedan i december förra året
:shock:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?