Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Jennelii
Ska man tvätta velour innan man syr, krymper det?
Användarens profilbild
Av Jennelii
Jag hittade massor i garaget och vill veta om jag kan sy direkt och tvätta sen eller tvätta först o vänta...grått o blått o rött o randigt o prickigt....massa mudd...3 olika rosa, lila o blått o randigt o svart o blått o grönt o brunt o....vilka gömmor jag hade!!!!
Av Tyche
Jag vet inte, men det skadar ju inte att ta det säkra före det osäkra :wink:
Användarens profilbild
Av naimiez
Min velour krympte inte....har sytt i flera olika enfärgade och köpta från olika ställen....
Användarens profilbild
Av ZaZi
Jag tvättar alltid innan jag syr, dels pga krympningen men också för att undvika fällningar. :)
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
ZaZi skrev:Jag tvättar alltid innan jag syr, dels pga krympningen men också för att undvika fällningar. :)
:iagree:
Användarens profilbild
Av Jennelii
*knorr* nåja, jag kan ju inte sy i allt på en gång, jag börjar med nåt, jag vet ju inte ens om jag kan :roll: Jag syr i ett o tvättar resten.. :D
Användarens profilbild
Av elli
Såg att du redan fått många bra svar.

Jag tvättar alltid alla tyger innan jag syr i dem.

Lycka till med sömnaden :wink:
Användarens profilbild
Av Hello
Knyttet & K skrev:
ZaZi skrev:Jag tvättar alltid innan jag syr, dels pga krympningen men också för att undvika fällningar. :)
:iagree: ...och lägger till att det finns rätt mycket otrevligheter i nya tyger (gift och sånt) så det måste ändå tvättas innan användning.
Användarens profilbild
Av Squig
Hello skrev:
Knyttet & K skrev:
:iagree: ...och lägger till att det finns rätt mycket otrevligheter i nya tyger (gift och sånt) så det måste ändå tvättas innan användning.
Användarens profilbild
Av Jennelii
Jag hade tänkt tvätta i vilket fall som helst för dom har legat i garaget...länge...så dom luktar förråd...men jag var så sugen på att sy så jag ville sy först o tvätta sen =)

Fast det blev lite strul med syningen.. *muttrar* men men det ger sig nog..
Av Enid
Jag tvättar det mesta innan jag syr men inte just veolur, jag tycker den korvar sig för mycket längs de klippta sidorna och om det krympt har det varit marginellt. Jag tvättar inte muddväv heller.

Tillägg:
Däremot tvättar jag alla nya plagg innan de används, både egensydda och köpta.
Användarens profilbild
Av Jennelii
Det här hittade jag i garaget, inte så jätteroliga färger iof men det är ju nåt att börja med iaf...det var ganska mycket av ett mörkblått i härlig kvalitet och det är väl den färgen han har i resten av garderoben :roll:

Bild

Det längst ner är mudd...

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?