Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Be-Linda
När bär ni era barm? Tar ni upp dem när de kinkar bara eller bär ni ändå?

Finns det några hushållssysslor ni tycker är svåra att utföra när barnet är i sjalen?

(gud vad jag frågar... Men hur ska jag någonsin bli en sjalguru om jag inte tar reda på mina funderingar??!!) :P
Användarens profilbild
Av sirisirius
Hon kinkar mest hela tiden så hon sitter i sjalen jämt. :lol:

Sitter hon på magen så gillar jag inte att laga mat, är rädd för att bränna hennes små fossingar.
Ta på sonen kläder och vinterskor är lite halvmeckigt men man vänjer sig fort.
En gång när ja tömde tvättmaskinen tänkte jag inte att hon satt där så då fick hon all kall tvätt över sig...det var kanske inte så bra. :oops: Hon ov dock vidare så hon tog ingen skada! :lol:
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Hemma är det nog mest när han kinkar, men det blir ganska mycket i alla fall :wink: Sen bär vi alltid som transport, ute, med :wink:

Och jag håller med om det där med att klä på syskon kläder, det är knepigt. Eller knyta skosnörena på sina egna skor :? :lol:
Användarens profilbild
Av sirisirius
kajsa kavat skrev: Eller knyta skosnörena på sina egna skor :? :lol:
Ja! Den är svår den!
Användarens profilbild
Av Blackbabe
Är hon nöjd får hon vara på golvet när vi är hemma. Annars bär jag när vi är ute och går etc.

Svårast är nog att hjälpa syskonet eller plocka upp saker från golvet.
Användarens profilbild
Av zandrama
När bär ni era barn? Tar ni upp dem när de kinkar bara eller bär ni ändå?
Hemma blir det mest när han kinkar, men när han var yttepytte satt han i sjalen nästan jämt. Vidar bar jag inte så mycket hemma eftersom han trivdes på golvet också. På dagarna får Svante ofta sova i sjalen. Sen bär jag till och från dagis och när vi åker till stan osv. Även om vi har med syskonvagnen åker jag aldrig nånstans utan (minst) ett bärdon.

Finns det några hushållssysslor ni tycker är svåra att utföra när barnet är i sjalen?
När jag bar mest på magen var det lite knöligt att tvätta och byta blöja på storbarnet, men det gick det också. Sen jag började bära på ryggen tycker jag att det mesta funkar, men jag kan bli irriterad när han heeeela heeeela tiden ska vara på mig, oavsett om det är i sjalen eller i famnen eller i knät framför tvn.:oops: 8)

(gud vad jag frågar... Men hur ska jag någonsin bli en sjalguru om jag inte tar reda på mina funderingar??!!) :P
Det är väl bara att fråga på. 8)
Av Tyche
Första barnet åkte sjal hela tiden, dels skrek han om han inte var i famnen och dels såg jag sällan någon anledning att lägga ifrån mig mitt underverk :heart:
Vi använde inte vagn under första året.

Andra barnet har åkt mycket mindre sjal, för transport absolut varje dag, men det här bara bära och mysa har det blivit mindre av. Och hon har åk vagn i princip varje dag.
Dels trivs hon att ligga själv, det har hon alltid gjort och kommer alltid göra. Jämfört med Isaac behöver hon ingen kroppskontakt alls :shock:
Det har ju så klart varit en fördel att hon trivts så bra själv. Då har jag lättare kunnat finnas där för storebror.
Men vid minsta signal har hon fått komma upp i famnen, så klart även utan signal. Jag älskar att ha mina barn i famnen, lukta på dom, smeka dom, känna deras värme, som går rakt ner i mitt hjärta, känna deras andetag mot min hud :heart:
För tillfället bär vi mest med armarna eller med ringsjal. Idag åkte hon iof beco under några timmar, men annars är det oftast ringsjal.

Svårt att göra... jag gillar inte att laga mat med barn på magen - jag är rädd att dom ska bränna sig. Det är svårt att ta på mina skor och så tycker jag det är svårt att gå på toaletten :lol:
Jag bär mest på rygg, och då funkar allt utan problem. (Nja toalettbesöken är svåra men jag har, när nöden krävt, satt mig bak och fram på toaletten :lol:).
Användarens profilbild
Av Be-Linda
Ja jag håller med om att det är svårt att ta pp saker från golvet, ta på skor om man måste knyta dem och att klä på andra syskon.

Däremot funkar toabeök utmärkt och blöjbyten på det äldre syskonet.
Av Sofie
Mamma_Bergstedt skrev:När bär ni era barm? Tar ni upp dem när de kinkar bara eller bär ni ändå?

Jag bär när han kinkar, för transport, för att jag tycker det är mysigt, på promenader, på jobbet (en gång :wink: ) ...
Hushållssysslor, nja jag putsar inte fönster med W i sjalen, men det gör jag aldrig annars heller :P *skratt* När jag hade/har W på magen tyckte jag det var krångligt att fylla/tömma tvättmaskinen smat en del matlagning, men annars är det mesta väl möjligt... Nej nu kom jag på, damsugning, men det är bara för att W inte tycker om ljudet.
Användarens profilbild
Av Elin G
Just nu bär jag mest hela tiden. Jag använder gummistövlar, för knytskor är för jobbigt. Sen är det lite bökigt att tömma tvättmaskinen (toppmatad) med barn på magen. Däremot går det utmärkt att klä på storebror, diska, plocka i och ur diskmaskinen, laga mat, dammsuga osv.
Av Sia
Wille är ett år och nio månader nu, och jag bär mest när vi är ute och promenerar med hundarna, eller när vi är ner på stan.
Men annars bär jag om han är gnällig och trött och behöver kramas, eller när jag är gnällig och trött och inte orkar hålla reda på honom, och jaga efter honom för att hindra han att riva ner saker.
Nu bär jag honom på ryggen, så dom enda hushållsarbetena som blir jobbiga att göra är dom som kräver knäböj, jag fick träningsvärk i låren en gång efter att jag hade dammsugit och skurat golven i hela nedervåningen (skurmopp som man måste böja sig ner i hinken för att hämta).

När han var mindre och jag bar honom på magen så var det bsvärligt att handdiska,
Då bar jag honom när han var gnällig, eller när jag ville mysa, eller när vi var ute eller hemifrån.
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Jag bär när han kinkar, när han ska somna (inte alltid, han somnar på andra sätt också, men oftast i sjalen), när vi flänger på stan och ibland när jag dammsuger och lagar mat (men då sammanfaller det i regel med att han kinkar).
Användarens profilbild
Av Eaive1
Vad gör man då man kinkar? :shock:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?