Knyttet & K skrev:
Jag bär honom sällan, men när jag gör det väljer han ju själv hur han vill ha armarna. Ibland vill han mysa och då brukar han stoppa in dem, men oftast är de nog ute. Jag tycker han sitter bra i vår Patapum också, med ytterkläder är den nog liten, men inne går det bra. Jag tycker inte att det är några problem att vika midjebältet ett varv på en MT.
Det är så bra med lite input! Din son är ju ungefär jämngammal med min Daniel också, så tipsen kommer väl till pass. Vi bär heller inte så ofta, han vill mest gå själv och har dessutom lite bråttom upp och ner när det väl bärs (såklart, han kan ju själv!). Vi ska ut och resa snart och då tänkte jag att det skulle vara smidigt att ha en MT med.
Jag vet inte riktigt hur jag ska göra den dock... Eller jo, modellen blir med sneda hörn upptill och axelbanden fästa där, men höjden? Har sytt en prototyp i lakan och visserligen protesterade Daniel lite lätt redan när jag ville prova, men har verkade inte gilla höjden på den. Sydde med sittdel runt 50 cm och det verkar vara obekvämt högt på honom. Jag tror jag får ge mig och låta honom ha armarna utanför.

Sen kan man väl säkert stoppa in dem ändå om han vill vila eftersom jag har breda axelband så stöttar de kanske lite. Ska klippa och sy av lite och testa igen.

Tur det finns gamla lakan!