Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Ska sy en MT och funderar om jag ska göra midjebandet kort eller långt, om jag tjänar på att vira det ett extra varv runt midjan innan jag knyter det eller om det räcker med 1,3-5 m och ett varv. Någon expert på området? Bättre avlastning med två varv?
Användarens profilbild
Av allamalla
Jag har långa axelband till dom två MT:s jag sytt. Funderade på att korta av dom på den senaste men det känns som om det avlastar bättre i midjan/på höfterna med ett extra varv.

Om du inte har tygbrist så börja med långa så kan du korta av sen om du vill?
Användarens profilbild
Av Nova
Jag upplever inte att det gör någon större skillnad.
Av Nettan
Är ju långt ifrån expert men min (köpta) MT har jag 2 varv runt höften och axelremmarna kan jag korsa under barnets rumpa och knyta på "andra sidan".
Tycker det är kanon att ha en knut fram och en bak så man inte råkar trassla ihop och knyta upp fel.
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Hur breda midjeband har ni på era MT?
Användarens profilbild
Av soffan
Jag tycker det är skönt att ha båda knutarna på framsidan så jag vill gärna ha låååånga midja band så att det räcker till ett extra varv och rätt korta axelband så att det inte blir allt för mycket över om man knytter fram. Men det är ju an smaksak, jag tycker att det är bra med båda knutarna fram eftersom det är skönare om man sitter ner och lutar sig mot ett ryggstöd om man inta har några knutar där. Och eftersom lionel gärna sover i mt:n så vill jag kunna sitta ner med honom i.
Av herilane
Jag har midjebandet bara ett varv och har aldrig saknat längre band. Med axelbanden däremot känns det stor skillnad - jag har en mei tai som jag får runt två varv om jag har den över inomhuskläder, men bara ett varv (dvs knyter på ryggen för ryggbärning) över jackan, och det första känns mycket skönare. Barnet sitter på plats bättre och glider inte ner.

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?