Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Bollen
Vi har ju börjat EC:a nu och då är plötsligt alla bodys rätt oanvändbara.
Hur syr vi enklast om dessa till tröjor istället? Något man ska tänka på?

Låter ju lätt, men jag är rätt kass på att sy...

Tips mottages tacksamt!
Av Marine78
Klipp av så långt ner som möjligt på bodyn, så fram-och baksida blir lika lång. Vik upp kanten ett eller två varv (en smaksak) och sy med valfri söm (helst en som lappar över kanterna om du bara viker upp ett varv, men å andra sidan är bodys i trikå och det fansar sig inte). Eller sy på en mudd för lite kul effekt eller ett kantband nertill beroende på vilken svårighetsgrad du tycker att du klarar av. Alternativ är ju det enklaste och snabbaste.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Jag har sytt om några bodys till tröjor på allra enklaste sätt, dvs. klippt och sedan sytt zz längs kanten - visst, inte supersnyggt och prydligt, men snabbt, enkelt och funktionellt, och det ger tröjor med lite extra längd i ryggen vilket jag gillar! :-D
Användarens profilbild
Av Bollen
Tack för tipsen!
Imorgon är det upp till bevis :D
Användarens profilbild
Av milimina
jag sydde om en body till tröja genom att klippa en lite rundad kant strax ovanför benhålen, för att få så mycket tröjlängd som möjligt. vek sen upp 1cm, nålade och sydde med tvillingnål och lite omlott när jag gått varvet runt. blev jättebra! trots att jag inte kan släppa på pressarfotstrycket alltför mycket för då trasslar sej tråden bara :roll: så visst, nederkanten är lite vågig för att tyget dragits lite, men inte så det stör :-)

Bild
Användarens profilbild
Av milimina
8)

den är från lindex baby-sortiment. tror t o m att det är en ta 3 betala för 2!

jag gillar den också, och var så besviken att den inte finns som tröja. vi har inte använt bodys sen han växte ur 68 typ. men så bestämde jag mej för att köpa en i stor storlek och sy om - det var riktigt lätt! som tur var :lol:

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?