Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Sofie
Jag satt i kassan i torsdags och skulle ta betalt av en pappa med bebis i en ergo.
Jag kunde inte låta bli utan frågade "det är en ergo va?" Han sa "Va?"
"Selen det är en ergo, visst är det?
Han: "ingen aning"
Jag: "nähä...." :oops:

Det var ju en ergo.... men han hade ingen aning....... och jag höll på att dö, både av att jag tyckte det var lite pinsamt samt att han faktiskt INTE VISSTE vilken sele hans barn satt i. :rofl: han kanske trodde jag ville ta betalt för den... :roll:

Är det jag som är skadad eller var det lite mysko?

(Det kanske är någon mamma härifrån som selpiffat pappan?? Detta skedde på Wieselgrensplatsen Gbg.)
Användarens profilbild
Av emelie
Jag tror helt ärligt inte att min sambo visste att selen han bar i heter Ergo heller. :wink:

Nu vågar han väl aldrig handla där mer, stackars Ergopappan. :lol: :lol:
Användarens profilbild
Av Foxan
Tjä, jag är inte säker på att min man har koll på vad våra sjalarna heter.
Fast Ergon och MT kan han... Jo, och Curacao, eftersom han burit mycket i den... Och Ringo...

Njä, det är faktiskt konstigt att pappan visste inte namnet på hans sele!
Användarens profilbild
Av thanisa
Lin skrev::lol:

Här hemma är det tvärtom. Vi benämner allt vid märkesnamnet tror jag. Det är "Kan du ge mig Didyn?" "Ska vi ta med Ergon?"
Så när barnen vill ha sina dock-MTar blir det lätt "Ergon" för de också. :lol: Sele säger vi nog inte så ofta. Så min man vet helt klart att han bär i Ergo, undrar om han vet att det är en sele? :hmm: :mrgreen: :wink:
Det ska M till att vara osäker på om det är en sele. :lol:

Jag tror inte maken vet vad vi har för märke på vår sele. Den brukar benämnas selen. Om någon skulle fråga som har någon selekunskap så hade de nog gissat på beco då angelpack är såpass ovanliga i Sverige. Att som Lin benämna sjalarna med ge mig didyn går inte här hemma. Här använder jag namnen och maken för det mesta färgen, fast han ger mig rätt sjal när jag säger namnet på sjalen så han vet lite om namnen på sjalarna.
Av Christer Romson Lande
Jag tror att Margot vet att min Hoppediz Florens heter Florens. Men ringsjalen som är omsydd av en Hoppediz Madrid kommer nog alltid att heta din knöliga ringsjal.
Användarens profilbild
Av jag71
Bissa skrev:hur ser florens ut :hmm:
Bild
Så ser den ut när den är ofärgad.
och så här ser den ut när den är lila!
Bild
Användarens profilbild
Av Ellynil
:lol:

Min sambo hade nog kunnat svara likadant. Han kallar nämligen Ergon för "den där ryggsäcken" :wink:
Användarens profilbild
Av Indiemorsan
Min pojkvän hade nog svarat likadant. Häromdagen kallade han Manducan för Baby Björnen :shock: . För honom är baby björn helt enkelt synonymt med sele.
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Ergon har han koll på här hemma. Och att MT:n är en Kozy tror jag har gått in. Men börjar jag prata om Hoppen eller gåsen står han frågande.

Å andra sidan betyder det att han faktiskt har koll på de bärdon han själv använder.
Användarens profilbild
Av Foxan
Jag har tänkt till lite :roll:

Om man har flera olika sjalar, då måste man identifiera dem på något set. Då börjar man kalla dem efter märken eller modeller.
Men om man har bara en, då heter det helt enkelt "sjal" eller "sele"...
Av Sofie
Ja, vi kanske kan utgå ifrån att familjen troligtvis bara har en sele då...?

Ju mer jag tänker på hela händelsen desto mer skrattar jag vid tanken på hans min. Den var lite "VA sitter det en bebis på mig?? i en SELE?!" :twisted:
Men jag ska inte vara så elak, han var väl bara lite tankspridd eller något.
Användarens profilbild
Av Måsen
Min man har ärligt talat ingen aning om att de selar och sjalar som finns här hemma har olika namn. Han bär bara i sele någon gång då och då och han är nog knappt ens medveten om att det är ett par olika modeller han har burit i. :oops:
Användarens profilbild
Av Stark
Foxy skrev:Jag har tänkt till lite :roll:

Om man har flera olika sjalar, då måste man identifiera dem på något set. Då börjar man kalla dem efter märken eller modeller.
Men om man har bara en, då heter det helt enkelt "sjal" eller "sele"...
Fast vi kallar inte Patapumen för sele utan för... Patapumen. Och vi har bara (nja hade fram tills för någon månad sedan) bara en sele. Nu har vi två, en toddler och baby...
Användarens profilbild
Av lingonben
:lol:
Måste bara säga att den här tråden får mig att le! :D
Tror inte min man heller har koll, men han vet i alla fall att det är skillnad på BabyBjörn och selarna vi har. Alltid något! :wink:
Av Christer Romson Lande
Christer Romson Lande skrev:Jag tror att Margot vet att min Hoppediz Florens heter Florens. Men ringsjalen som är omsydd av en Hoppediz Madrid kommer nog alltid att heta din knöliga ringsjal.
Nu har jag kollat med henne. Hon trodde att de heter Firenze respektive Hoppediz. Inte så illa.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?