Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hej!
Jag har en ringsjal som funkat jättebra, förutom att jag nu får ont i axeln efter ett tag (han väger snart 9 kilo..). Det bästa har varit variations-möjligheterna, jag kan lägga honom ned o amma när o var som helst på ett par sekunder, o bära honom i olika positioner.
Men när jag bär honom mage mot mage, vilket jag oftast gör, håller jag på hela tiden o rättar till o drar ut tyget så han inte glider ur, (o han gillar o sträcka o sparka lite med benen så han skulle definitivt åka ur annars.)

Vore tacksam för tips, kan man utan krångel ändra position till liggande/sittande i en långsjal eller sele, eller måste man ta ur barnet o knyta om?
Funderade på tvåbärpåsar o korsa dem, men vet inte om det heller vore det mest ergonomiska för min kropp?

Är det nån som har nåt tips, eller ännu bättre,-nåt jag kan prova?

Mvh Victoria
Av Emmiez
jag vet inte hur man gör, men det du skriver om två bärpåsar borde ju fungera bra, det finns ju såna sjalar (easyhug) som är ungefär som två bärpåsar :)
Användarens profilbild
Av mari_tres
Inget svar på din fråga, men har du provat att bära "japanskt"? http://www.faktisktpraktiskt.se/barinst ... index.html

Ang två korsande bärpåsar så är de som finns (easyhug och tricotti) "raka", dvs det är ingen "påse" på den om jag säger så. Och så måste de vara lika stora. Det går bra att sy en easyhg själv, det har jag gjort :D
Användarens profilbild
Av Victoria P.
Hej, o tack för tipsen om tricotti o easyhug, det var ju det jag föreställt mig. Provade nu att knyta två halsdukar o satte honom i det korset på magen, han satt ju väldigt bra faktiskt!javascript:emoticon(':)')
Smile
Ska nog ta o försöka mig på o sy dem själv, det verkar ju enkelt.. säger jag som inte har sytt nåt sen syslöjden i skolan.. javascript:emoticon(':roll:')
Rolling Eyes hehe!
Användarens profilbild
Av Victoria P.
Bild
var tvungen o lägga in en bild o visa..! ;D
Victoria P. skrev: Vore tacksam för tips, kan man utan krångel ändra position till liggande/sittande i en långsjal eller sele, eller måste man ta ur barnet o knyta om?
Det går alldeles utmärkt! Har du barnet sittande med magen in mot din mage, är det bara att lyfta in barnets ena ben, vrida och trycka ut det mot andra sidan så att båda benen sticker ut på samma håll. Vips halvsitter barnet istället! Överkroppen får förstås följa med. Det gjorde jag jättemycket när jag bar min yngsta i vävda sjalen. Och det går att göra även med ganska stora barn. Att amma är också hur smidigt som helst i en vävd långsjal. Bara att hissa ner knytningen en aning. När man har ammat klart kan man lyfta upp barnet och dra åt. Eller amma så där halvliggande.

Eftersom din pojke är så pass tung skulle jag ändå rekommendera dig att prova att knyta en längre sjal i typ omslutet kryss. Med en lång vävd sjal bär man mycket med höfterna och korsryggen och väldigt lite med axelpartiet.
Användarens profilbild
Av Victoria P.
Aha, tack så hemskt mycket!! Hade ingen aning om att det går så smidigt i en långsjal! Mycket bra bilder miamamma! Trodde ju det skulle va urkrångligt..
Då ska jag absolut spana vidare efter en vävd långis!
Kram! :)

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?