Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Jinxan
Gjorde om en gammal babysitter vi har haft i skrubben i år och dar, har länge tänkt göra mig av med den, men det har aldrig blivit av.
Så jag plockade fram den, ful som stryk (i mina ögon), och sydde ett nytt fodral till den.

Färgen på bilden stämmer inte helt, men den är dock blek-ljusgrön. samma tyg som jag har på några av kuddarna i soffan, så det fick matcha lite :D.

Om lillebror faktist kommer få använda sittern vet jag inte, med Niko blev det inte speciellt ofta. Men det skadar ju inte att ha en och nu står jag ut med att titta på den också :)

Bild
Användarens profilbild
Av boosten
Händigt! :tumsup:
Av Jinxan
Jo jag trivs mycket bättre med den nu, kommer passa fint i vardagsrummet också :)
Användarens profilbild
Av Fryle
florin skrev:Mycket snyggare! Jag gillar inte så där plottriga mönster som det tyvärr alltför ofta är på saker som är tänkta till små bebisar....
Inte jag heller, men de döljer kräkfläckarna bättre...
Jättefin makeover!
Användarens profilbild
Av Bina
:vågen: kanonfint!
Användarens profilbild
Av Indiemorsan
superfint! Var det svårt att göra? Vår sitter är vansinnigt ful, den är gammal, sliten, med kräk- och bajsfläckar som inte riktigt gått bort. Jag har tänkt fixa till den hur länge som helst, men det blir aldrig riktigt av.
Av Jinxan
Det jag tyckte var svårt, var att komma ihåg hur delarna satt ihop. Fast jag tyckte att jag försökte hålla det så simplet som möjligt :)

Det hade säkert varit möjligt att göra det betydligt enklare, men jag försökte bara göra en "kopia" av orginalet :) Sprättade helt enkelt upp sömmarna och ritade av bitarna. Lite svårt var det att få delarna att passa ihop. Bendelen är inte riktigt rätt på den jag gjorde, men så länge den fyller sitt syfte så är jag nöjd :)
Användarens profilbild
Av Indiemorsan
Jag ska nog också våga prova... måste köpa en tygbit bara, det visade sig att det tyget jag tänkt använda var en gardin som vi kanske vill använda när vi flyttar till hus om några veckor och får fler fönster. Dumt att klippa sönder den då.
Av Jinxan
Du kan ju prova sy av ett gammal lakan eller liknande först. Så du får en ide om hur man bäst ska sy ihop den. Jag kommer nog sy ett till överdrag sen, och den kommer nog vara enklare. :)
Användarens profilbild
Av Helene
Vi måste nog ta och köpa en sån där gammal babysitter på loppis i sommar! (de brukar finnas flera stycken för en tia styck!)

Inte för att de blir så hemskt mycket använda men de är ju roliga att hoppa i!! (tydligen eftersom vår gamla först blev vääääldigt böjd och sen gick den av helt!)
Av Jinxan
Ja dom är inte dyra :)

Vi hade ju en till sonen och den användes bara några gånger, men det var skönt dom få gångerna man hade den :D
Och sen är det ju som sagt roligt att studsa i den :D
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Ett tips är att titta i vilken ordning klädseln är hopsydd när man sprättar den gamla. Det gjorde inte jag, vilket gjorde att det tog lite längre tid än det kunde gjort :lol: Men det var inte alls svårt tycker jag. Såhär ser min omklädda sitter ut:
Bild
Av Jinxan
Den var riktigt fin :)

Jag försökte kolla hur delarna satt ihop, men det fungerade inte riktigt vid "fot"delen. (Där var det gamla tyget lite sönder).
Men nu "vet" man ju hur det ska se ut, så då lär det vara lättare nästa gång.
Användarens profilbild
Av mammahappy
Vad fin!

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?